Lige et spørgsmål om kvinder...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 14:17

Ja jeg fatter ikke et hak, det skal jeg blankt indrømme.
Og det kan også være at spørgsmålet er OT her, det ved jeg ikke, men nu
prøver jeg ihvertfald.

Hjælp please!

I tirsdags måtte jeg aflyse at daffe i biffen med en veninde, jeg har knas
med maven for tiden, og den var stået af. Maven altså.
Okay, det blev omtalte veninde lidt pikeret over, da det var hende der
inviterede - men står helbredet af, så står det sgu af, længere er den ikke.

Vi aftaler så at vi skal ud og fiske i dag.
Hun vil gerne lære at fiske, og det er da fint med mig, det kan blive en
rigtig hyggelig og sjov tur.
Hun aflyser så fiskeriet pga. vejret (regn) - okay, fint nok, det passer mig
godt da maven laver bøvl igen - men pyt, vi finder bare en anden dag,
sværere er det ikke.
Det var så meningen at vi skulle have grillet i hendes kolonihave sammen med
en flok af hendes venner senere på aftenen - men som sagt knaser mavsen, og
jeg må aflyse. Røget mad og dårlig mave...nej vel?
Og nu er hun sur.

Hvad fanden gik der lige galt der???

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der er løbet tør for Duspatalin...

--
=================
www.welles.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-06-05 14:46

> Hvad fanden gik der lige galt der???

At mange kvinder ikke kan håndtere et "nej tak" eller en aflysning. De tror
straks, at det er noget personligt, nemlig en afvisning. Og så blir de sure.
Jeg har en meget god ven, som tit aflyser eller ændre aftaler - jeg har
aldrig spekuleret på, om det var fordi han ikke gad være venner mere, ej
heller blevet sur. Hvorfor blande tingene?

Jørgen Clevin version:
Om onsdagen er alt godt og den store kærlighed erklæres og praktiseres (!)
til begges velbehag - om torsdagen kommer hun glad med en kop kaffe:
- "skat, jeg har lavet kaffe - lige som du bedst kan li den..."
- "nej tak, jeg er lige på vej over til min gode ven Åge..."
- "hulk snøft - elsker du mig ikke mere?"

Mvh Mikael

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 14:53

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> wrote in message

> [...]
> - "nej tak, jeg er lige på vej over til min gode ven Åge..."
> - "hulk snøft - elsker du mig ikke mere?"

Ahhhhhhhhhhh...hmmm, må vist lige have fat i damen senere når hun er
skvattet ned på jorden igen.
Tak, du har vist lige reddet mit liv.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : /Moe

Dato : 25-06-05 14:47

skulle du så måske ikke "bare" ha' taget med, for hyggens og venskabets
skyld, der er vel ikke noget krav om tvangsfodring med grillmad, specielt
når dit mavesystem har det skidt ?!?

/morten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 14:55

"/Moe" <moebious@email.dk> wrote in message
> skulle du så måske ikke "bare" ha' taget med, for hyggens og venskabets
> skyld, der er vel ikke noget krav om tvangsfodring med grillmad, specielt
> når dit mavesystem har det skidt ?!?
>
> /morten

Det ku' godt være, men at tage med til en flok mennesker jeg ikke kender, en
muggen veninde, og noget mad jeg ikke kan tåle?
Ved du hvad, så bliver jeg sgu hellere hjemme og får opdateret
BMW-hjemmesiden.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:18

> [...]
> en
> muggen veninde, og noget mad jeg ikke kan tåle?

Øhh ja, og højest sandsynligt få en hyggelig aften alligevel?

> Ved du hvad, så bliver jeg sgu hellere hjemme og får opdateret
> BMW-hjemmesiden.

Nemlig', og det kan hun ikke forstå du hellere vil, hvilket jeg heller ikke
kan

Du kan nå at tage afsted endnu...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:22

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Øhh ja, og højest sandsynligt få en hyggelig aften alligevel?

> Nemlig', og det kan hun ikke forstå du hellere vil, hvilket jeg heller
> [...]

Ganske vist, men nu er *jeg* sur.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:26

> kender,

> ikke

> Ganske vist, men nu er *jeg* sur.

Og hvem gavner det, at *du* nu er sur?

I virkeligheden tror jeg ikke rigtig du gider at tage afsted, og bruger din
tynde afføring som en tynd undskyldning

Hvad med at tage dig sammen og komme afsted?
Du kan være der, lige indtil du skider i bukserne.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:28

> [...]
> tynde afføring som en tynd undskyldning
>
> Hvad med at tage dig sammen og komme afsted?
> Du kan være der, lige indtil du skider i bukserne.

Har du lyst til at kikke forbi og tjekke min hudløse røv da? *GGG*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:36

> din

> Har du lyst til at kikke forbi og tjekke min hudløse røv da? *GGG*

Forstår du ikke, at det er ligegyldigt om du er syg eller ej, det er mere at
du aflyser.

Hvis nu vil skal være helt ærlige Aragorn, så *kan* du godt tage afsted på
trods af din sygdom ik'?

Der er andre ting der også gør at du ikke har lyst til at tage afsted, og
jeg tror godt hun kan mærke det. Du vil have hun skal tale rent ud af posen,
så bliver du også selv nødt til det.

Tag nu afsted, og få det bedste ud af dagen. Det plejer altid at være sådan,
at det man mindst gider, som regel bliver det sjoveste...

TAG AFSTED..

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:41

> [...]
sådan,
> at det man mindst gider, som regel bliver det sjoveste...

Jo mere jeg bliver presset, jo mere stædig bliver jeg. Så nej.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-06-05 16:02

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jo mere jeg bliver presset, jo mere stædig bliver jeg. Så nej.

Jeg synes heller ikke du skal gøre det, det er ikke sjovt at være sammen med
mennesker, som ikke har lyst til at være tilstede - og din veninde skulle
vel gerne have en hyggelig aften.

Hvad du i stedet kunne gøre, var at ringe og rense luften - så hun kan føle
sig glad igen og nyde aftenen. Det vil også være godt for jeres venskab på
sigt, tror jeg.

Du kan f.eks. sige til hende, at du ikke aflyste fordi du var sur, at du
syntes det var helt ok med aflysningen af fisketuren - vejret var alligevel
ikke godt, og din mave er ikke "samarbejdsvillig" for tiden. Men at du blev
faktisk lidt forvirret og lidt irriteret over hendes reaktion på din
aflysning af i aften. Nu hvor du tænkt mere over det, har du tænkt, at hvis
hun nu følte sig ked af din aflysning, så ville du gerne berolige hende med,
at der ikke lå andet eller mere i den, end at du ikke er tilpas med at være
der, når din mave nu engang er som den er.

Så skal hun ikke bruge sin aften på at spekulere over jeres u-udtalte
konflikt. Og så er hun meget dejligere, næste gang I er sammen

mange hilsne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 16:08

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> [...]
>
> Så skal hun ikke bruge sin aften på at spekulere over jeres u-udtalte
> konflikt. Og så er hun meget dejligere, næste gang I er sammen

Hej Nusle.

Det lyder som en rigtig forbandet god slagplan, det vil jeg sgu lige gøre!
Takkeknus herfra!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - ikke specielt genial rent socialt...*ralle*

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 17:11

> [...]
>
> Så skal hun ikke bruge sin aften på at spekulere over jeres u-udtalte
> konflikt. Og så er hun meget dejligere, næste gang I er sammen

Hej igen Nusle.

Tak for'ed, smukke - det er hermed gjort, og vi fik talt ud og fik styr på
tingene, så nu kan vi begge slappe af og få en hyggelig aften hver især.
Slet ikke så ringe endda.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-06-05 18:41

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

Hej Aragorn,

> Tak for'ed, smukke - det er hermed gjort, og vi fik talt ud og fik styr på
> tingene, så nu kan vi begge slappe af og få en hyggelig aften hver især.
> Slet ikke så ringe endda.

Awww... det er jeg bare super glad ved at læse

Nu er jeg i det dejligste humør igen... takker...

knus

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:15

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Hvad fanden gik der lige galt der???

Der gik det galt, at hun blev skuffet over du aflyste.

Og så er "dårlig mave" verdens mest brugte undskyldning, næst efter ondt i
ryggen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:21

> Der gik det galt, at hun blev skuffet over du aflyste.
>
> Og så er "dårlig mave" verdens mest brugte undskyldning, næst efter ondt i
> ryggen.

Det er okay med mig at hun bliver skuffet, men så må hun sgu sige det, så
kan vi tage den derfra. Det andet fnidder gider jeg ikke, det er bare spild
af tid.
Og derudover ved hun at jeg tager piller for ikke at få endnu mere dårlig
mave, og hun ved at jeg skal tage en pille ½ time før hvert måltid for ikke
at enten skide tyndt eller skide betonklodser, så den holder ikke, den med
undskyldningen.

*suk*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:28

> Det er okay med mig at hun bliver skuffet, men så må hun sgu sige det, så
> kan vi tage den derfra. Det andet fnidder gider jeg ikke, det er bare
> spild
> af tid.

Hvorfor skulle hun sige det? Det giver sig selv at hun er skuffet ik'?

> [...]
> ikke
> at enten skide tyndt eller skide betonklodser, så den holder ikke, den med

Gu' holder det med undskyldningen. Du lyder nemlig lige præcis som et
familiemedlem jeg har, der altid aflyser pga. en eller anden sygdom og som
kommer med lange forklaringer om piller, læger og hvad ved jeg..

Kom nu afsted makker.. Du vil ikke fortryde.

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:32

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle hun sige det? Det giver sig selv at hun er skuffet ik'?

Og grunden til at hun ikke siger at hun er skuffet, er fordi den type der
melder sig syg til en fest e.l. altid bliver sure hvis man sætter det
mindste spørgsmålstegn ved deres sygdom. De bruger sygdom som undskyldning,
fordi de ved at ingen kan klandre dem for at være syge.

Hvis hun siger: "Jeg synes der er for dårligt at du ikke kommer som aftalt",
så vil du tænke at hun er urretfærdig, når nu du virkelig føler dig syg. Man
kan ikke stille noget op, med folk der melder afbud pga. sygdom.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:39

> [...]
Man
> kan ikke stille noget op, med folk der melder afbud pga. sygdom.

Jeg bliver ikke sur fordi hun evt. sætter spørgsmålstegn ved mit maveknas -
hun *ved* at jeg skal huske at tage de skide Duspatalin-piller.
Hun *ved* at min mave - trods pillerne - står af en gang imellem.
Hun har vidst det det sidste ½ år vi har kendt hinanden, og hun ved det nu.
Hun *ved* også at jeg i den forløbne uge har været en tur forbi
lægelaboratoriet for at få taget blodprøver i den forbindelse.
Så hun ved godt at der er hold i maveknaset.
Det hun bliver sur over - tror jeg (sådan forklarede en anden veninde det
ihvertfald) - er, at hun måske tror at jeg aflyser grill-halløjet for mit
vedkommende, som en slags gengæld for den aflyste fisketur.
Og når jeg vitterligt tænker: Nå ja, vi finder en anden dag, sværere er det
ikke, så er det jeg ikke fattede ret meget - altså indtil jeg lige fik
forklaret tingene lidt her...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-05 00:18

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> forbi lægelaboratoriet for at få taget blodprøver i den forbindelse.
> Så hun ved godt at der er hold i maveknaset.

uanset så tror jeg de fleste ville være skuffet over 3 aflysninger inden for
få dage......
maveknas eller ej (been there, done that)....

> [...]
> Og når jeg vitterligt tænker: Nå ja, vi finder en anden dag, sværere
> er det ikke, så er det jeg ikke fattede ret meget - altså indtil jeg

så er vi jo nok lidt ude i "tyv tror hver mand stjæler"..... oversat, hvis
hun tror din aflysning af grillaftenen er gengæld for aflysningen af
fisketuren, så kunne man mistænke det for at aflysningen af fisketuren var
gengæld for aflysningen ag bifturen.....

kvinder er underlige væsner, som en dag sagtens kan forstå en aflysning som
noget banalt og ikke så vigtigt, men 14 dage efter er hormonbalancen måske
ude af sammenhæng og så er det banale pludselig livsvigtigt ;)

det bedste du kan gøre er at opsøge hende og tage en snak med hende.... MED
maveknas....

lige en strøtanke.... KAN jo være hun tænker lidt i retningen af, "nå....
fisketuren var han ikke nødt til at aflyse, men de to ting som var mit
ansvar, gad han ikke..."

overvej lige om du måske ikke burde bide lidt i det sure æble og gøre noget
selvom maven driller..... hvis den har gjort det i 6 mdr, så burde du
efterhånden kende den......

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-06-05 01:30

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
>

> --
> Knus, Sabina
> Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Hej Sabina, og tak for dit indlæg i den her tråd.
Som du måske har set længere oppe i denne tråd har jeg fået en god snak med
damen, og det hele er faldet på plads til begges tilfredshed.
Jeg kan sgu godt forstå at hun bliver noget muggen over mine aflysninger,
det ville jeg selv blive efterhånden - men står maven af, skal der helst
være et toilet inden for få sekunders rækkevidde, og så er det ikke nemt at
tage nogle steder hen - hvilket jeg også synes er møghamrende ubehageligt og
pisse irriterende.
En prop kunne måske være en mulighed, men næppe specielt behageligt. *G*
Under alle omstændigheder afventer jeg lægens svar på omtalte blodprøver,
jeg spiser og drikker sundt og fornuftigt, og prøver ellers at tage den med
ro som jeg har fået besked på.
Så håber jeg at der kan findes en løsning, for det er sgu ikke specielt
sjovt med sygeaflysninger hele tiden, både over for venner, familie og
arbejde, og så i tide og utide.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-05 22:36

Aragorn Elessar wrote:

> Hej Sabina, og tak for dit indlæg i den her tråd.

your welcome ;)

> Som du måske har set længere oppe i denne tråd har jeg fået en god
> snak med damen, og det hele er faldet på plads til begges tilfredshed.

ja, det så jeg, men naturligvis først efter mit indlæg var sendt.. rart at i
fik talt ud.....

> [...]
> og så er det ikke nemt at tage nogle steder hen - hvilket jeg også
> synes er møghamrende ubehageligt og pisse irriterende.

jamen hvis nogen har forståelse for din situation, er det vist mig*G*
jeg levede på samme måde i 3 år, men præsterede da i den periode både at
bygge et forhold op, tage mig en uddannelse og generelt leve mit liv.....
jeg synes reelt at naturligvis er det bøvlet, men det er altså de færreste
steder i danmark pt at man IKKE kan komme på toilettet med kort varsel hvis
man virkelig skal.....

mit store problem opstod først når jeg var ude i naturen..... eftersom jeg
havde explosive afføringer mellem 10 og 25 gange dagligt, med blod og pus,
var det ikke lige stedet jeg havde lyst til at lette mig i den periode ;)

> En prop kunne måske være en mulighed, men næppe specielt behageligt.

hehe, jeg tror næppe en prop ville gøre nogen forskel.....

> *G* Under alle omstændigheder afventer jeg lægens svar på omtalte
> blodprøver, jeg spiser og drikker sundt og fornuftigt, og prøver
> ellers at tage den med ro som jeg har fået besked på.

det er også vejen frem.... har du kun fået taget blodprøver? eller er der
tale om biopsier også... hvis du har mod på det, så hop et smut over i
dk.helbred og fortæl lidt mere om dine symptomer, så er jeg sikker på at
nogle kan komme med løsningsforslag.....

> Så håber jeg at der kan findes en løsning, for det er sgu ikke
> specielt sjovt med sygeaflysninger hele tiden, både over for venner,
> familie og arbejde, og så i tide og utide.

kan jeg jo kun være enig i..... men netop derfor er man indimellem nødt til
at bide i det sure æble og putte et smiley face på, og lade som om at det
slet ikek er så slemt..... du vil ærge dig over at skubbe alle væk på den
måde, når du kommer ud på den anden side....
tag det fra en der HAR mistet venner på den konto......

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-06-05 22:57

> your welcome ;)

> ja, det så jeg, men naturligvis først efter mit indlæg var sendt.. rart at
> fik talt ud.....
*****
Jøp!
*****

> [...]
> jeg synes reelt at naturligvis er det bøvlet, men det er altså de færreste
> steder i danmark pt at man IKKE kan komme på toilettet med kort varsel
*****
Så galt står det dog ikke til her, men det er irriterende ikke at turde
guffe en is eller en pølse når man er på Langelinie, af fare for skader i
køredragten! *G*
Læder og goretex er noget l...skidt at få renset for bæ, kan jeg forestille
mig.
*****
> [...]
> var det ikke lige stedet jeg havde lyst til at lette mig i den periode ;)
Avs, godt at du fik det godt igen - puha siger jeg bare!
*****

> hehe, jeg tror næppe en prop ville gøre nogen forskel.....
*****
Det vil under alle omstændigheder være en tand for ubehageligt...iv!
*****

> [...]
> dk.helbred og fortæl lidt mere om dine symptomer, så er jeg sikker på at
> nogle kan komme med løsningsforslag.....
Det er kun blodprøver indtil videre - gyser ved tanken om biopsier og hvad
lægerne ellers kan finde på...
*****

> [...]
> måde, når du kommer ud på den anden side....
> tag det fra en der HAR mistet venner på den konto......
Tro mig, jeg har rendt - og render til - familiefester, vennekomsammener,
julefrokoster, firmatamtam, på arbejde, i fiskeklub, ud og trille og alt det
andet man gør til daglig - det kan gå godt i en til højst to uger, så vender
maven lige benene i vejret på trods af sund kost og medicin, og så står den
på koldsved, feber, tyndskid og mavekramper og deraf følgende øm røv og
mathed i et par dage. Som du nok ved, så sover man pragtfuldt oven på sådan
en omgang!
Og der kan være *ufatteligt* langt til et motorvejs- eller stationstoilet
når man skal bruge et! pp
Men hvad - så får man trænet grundigt i at kniwe balderne sammen!
Gudskelov er kolleger og venner forstående i stor udstrækning, så det går
endnu.
Btw, hvad kan man bruge for at lindre en sviende, hudløs, blødende røv?
*****

Dejlige misser I har.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-05 23:14

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> for skader i køredragten! *G*
> Læder og goretex er noget l...skidt at få renset for bæ, kan jeg

hehe, tjaa.... sikkert ikke værre end så meget andet..... rodalon gør meget
;)

> *****
> Avs, godt at du fik det godt igen - puha siger jeg bare!
> *****

enig!!

> *****
> Det vil under alle omstændigheder være en tand for ubehageligt...iv!
>
> *****

hehe, tjaaaa i betragtningen af hvilken gruppe vi tager denne snak i er der
sikkert nogen der er uenige med dig i den betragtning ;)

> *****
> Det er kun blodprøver indtil videre - gyser ved tanken om biopsier og
> hvad lægerne ellers kan finde på...
> *****

min erfaring siger mig at blodprøver sjældent viser så meget... trods min
ret så udtalte sygdom kunne man faktisk ikke se ret meget i mine blodprøver
i samtlige 3 år jeg var syg......

biopsierne er såmænd ikke så slemme... det slemme er al den luft der kommer
op i maven ved sådan en kikkertundersøgelse ;) biopsien kan du ikke
mærke....
betragt det hellere som et middel til at få det bedre, end at frygte det....

> [...]
> tyndskid og mavekramper og deraf følgende øm røv og mathed i et par
> dage. Som du nok ved, så sover man pragtfuldt oven på sådan en

hehe yupper*G*

> Og der kan være *ufatteligt* langt til et motorvejs- eller
> stationstoilet når man skal bruge et! pp

ENIG!!*G*

> [...]
> går endnu.
> Btw, hvad kan man bruge for at lindre en sviende, hudløs, blødende

en god barrierecreme, det blødeste toiletpapir muligt (kleenex kan
anbefales, det dyreste de har*G*) og så lidt vådservietter.....

tør med det bløde papir, helst hver gang, så rengør med vådservietter (gerne
noget til babynumser) og lufttør lidt, og slut så af med et lag god
barrierecreme (man kan få noget til slimhinder, for kvinder, som er ret
godt, ellers kan man få gode silikonecremer som er beregnet til stomister
som også er GENIALE i den region..... efter et par dage med den behandling
HVER gang skulle du mærke en forskel..... det er en god ide at bruge det
bløde papir hele tiden, for at undgå at være slidt når det sætter ind....
hvis det er muligt kan det også hjælpe at smøre me barrierecreme INDEN man
skal af med noget....

takker ;)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-06-05 23:24

> Aragorn Elessar wrote:
-klip-
> hehe, tjaaaa i betragtningen af hvilken gruppe vi tager denne snak i er
der
> sikkert nogen der er uenige med dig i den betragtning ;)
---
Jøp, sikkert.
---

> [...]

mærke....
betragt det hellere som et middel til at få det bedre, end at frygte
Okay, det vil jeg så gøre. Takker for beskrivelsen, det lyder ikke nær så
slemt som jeg frygtede *mumler* chicken, Ara_DK...*G*
---

> [...]
> hvis det er muligt kan det også hjælpe at smøre me barrierecreme INDEN man
---
Til den sidste linie kan jeg kun sige at jeg i nogle tilfælde så skal være
*uhyggeligt* hurtig! *G*
---

> takker ;)
>

> --
> Knus, Sabina
> Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
> http://www.dkshadowfax.dk

----
Kæft mand, jeg *må* være ved at være gammel...sidder og snakker fordøjelse
og helbredsproblemer...*GH*
Tak for hjælpen, jeg noterer på livet løs og vil hærge apoteket og
supermarkedet snarest.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-06-05 10:49

Aragorn Elessar wrote:
> ---
> Okay, det vil jeg så gøre. Takker for beskrivelsen, det lyder ikke
> nær så slemt som jeg frygtede *mumler* chicken, Ara_DK...*G*
> ---

hehe er vi ikke alle det når det kommer til stykket*G*

> (gerne
> ---
> Til den sidste linie kan jeg kun sige at jeg i nogle tilfælde så skal
> være *uhyggeligt* hurtig! *G*
> ---

ja, det er jeg næsten klar over, men også på dage hvor du ikke er plaget kan
det være en god ide at smøre inden, for at forberede huden.... just in
case....

> [...]
> fordøjelse og helbredsproblemer...*GH*
> Tak for hjælpen, jeg noterer på livet løs og vil hærge apoteket og

Hehe, jamen det er de mest spøjse ting der kan komme frem i en sådan
debat....
håber mine råd kan hjælpe ;)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 25-06-05 17:08

ThomasB wrote:

> Hvis hun siger: "Jeg synes der er for dårligt at du ikke kommer som aftalt",
> så vil du tænke at hun er urretfærdig, når nu du virkelig føler dig syg. Man
> kan ikke stille noget op, med folk der melder afbud pga. sygdom.

Kan man ikke?

Hvis det er en god ven, kan man vel vise lidt medfølelse ved at komme på
besøg, ringe senere, sende en opmundrende e-mail eller sende en blomst.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:29

> [...]
> kommer med lange forklaringer om piller, læger og hvad ved jeg..
>
> Kom nu afsted makker.. Du vil ikke fortryde.

Jeg gider ikke! Fat det!

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-05 15:37

> Jeg gider ikke! Fat det!

Nemlig, du gider ikke, det er ikke fordi du ikke kan pga. dine tarme, *det*
kan hun mærke, hun er trods alt en kvinde ik'?

Mvh Thomas

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-06-05 15:43

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg gider ikke! Fat det!

Jeg tror, at det er det hun fornemmer - og som ikke er blevet sagt.

Det der går galt mellem mennesker er oftest det der ikke bliver sagt højt,
men som fornemmes.

Nu, hvor der ikke meldes klart ud - kan hun gå og brygge alt muligt sammen i
hovedet om _hvorfor du ikke gider_.

Det er ligesom med vejret, det er vildt ubehageligt, når det er trykkende -
så er selv et tordenvejr at foretrække

mange hilsne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-06-05 15:44

> [...]
> hovedet om _hvorfor du ikke gider_.
>
> Det er ligesom med vejret, det er vildt ubehageligt, når det er

Høøøj, hov, breeems, Nusleri!
Jeg skrev "Jeg gider ikke! Fat det!" fordi Thomas presser mig nu, og så
gider jeg slet ikke.
Længere er den ikke.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-06-05 16:39

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Høøøj, hov, breeems, Nusleri!
> Jeg skrev "Jeg gider ikke! Fat det!" fordi Thomas presser mig nu, og så
> gider jeg slet ikke.
> Længere er den ikke.

Så meget lagde jeg heller ikke i det, så måske har du misforstået lidt, hvad
jeg mente med at "rense luften"

Se mit andet indlæg.

Jeg "gider ofte ikke" forskellige ting, og jeg har forlængst fundet ud af,
at mennesker indimellem tænker over, at så må de jo have gjort noget galt -
siden jeg ikke gider være sammen med dem. Det er ikke rigtigt, og det
hjælper meget, når jeg så forklarer.

F.eks. er jeg i en fase af mit liv, hvor jeg ikke rigtigt gider fødselsdage,
jul, sankt hans osv. Jeg gider bare ikke, synes det er "puhhhh" og så vil
jeg hellere spille pc-spil f.eks. Det er jeg nødt til at forklare familien
og venner, når jeg takker nej til forskelligt

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 13:28

> [...]
Det er jeg
> nødt til at forklare familien og venner, når jeg takker

Og jeg som troede, at jeg var unormal.

Jeg har det på nøjagtig samme måde pt.!

MVH

Fra : nusle nuslesen

Dato : 26-06-05 14:10

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Og jeg som troede, at jeg var unormal.

I så fald er vi to

mange hilsner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 14:28

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in news:42bea93a$0$206
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> I så fald er vi to

Haha ja :)

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 13:24

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in

> Og så er "dårlig mave" verdens mest brugte undskyldning, næst
> efter ondt i ryggen.

Jamen... hvad nu hvis man _har_ dårlig mave eller ondt i ryggen?

Jeg ved godt "undskyldningen" kan lyde lad, men hvis det for pokker er
grunden hvorfor så lyve om det?

MVH

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-05 14:53

> Jamen... hvad nu hvis man _har_ dårlig mave eller ondt i ryggen?

Hvis man har ondt i ryggen, anbefaler lægerne at man holder sig i gang og
lader være med at lægge sig i sengen.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygsmerter.htm
"Hold dig så vidt muligt i gang. Prøv at passe dit arbejde og din hverdag i
øvrigt. Lad være med at lægge dig i sengen!"

Ja, ondt i maven.. Om man sidder alene med ondt i maven, eller er sammen med
andre er vel lige gyldigt. Jeg vil næsten tro at man får afledt
opmærksomheden fra mavesmerterne ved at være sammen med andre.

> Jeg ved godt "undskyldningen" kan lyde lad, men hvis det for pokker er
> grunden hvorfor så lyve om det?

Hvis man mærker godt efter, kan man næsten altid finde et eller andet man
"fejler". Tung i hovedet, lidt ondt i ryggen, lidt ondt i maven, ømt knæ,
lidt forkølelse og så videre.

Dem der er *rigtigt* syge, gider næsten aldrig snakke om det og aldrig
uopfordret - og bruger slet ikke deres sygdom som undskyldning for noget. De
vil klare sig selv, og være lige så normale som alle andre.

Dem der ikke er rigtig syge, snakker uopfordret om medicin, speciallæger,
professorer de har været til, undersøgelser de har været til, nye læger, ny
medicin, hvilke typer medicin de tager, hvornår og hvor meget.. og jeg skal
komme efter dig.

En blind mand, vil behandles som en seende og derfor vil han synes det er
OK, hvis du som ven kalder ham "blinde idiot", hvis han ikke lige rammer
glasset når han hælder op.

Dem der ikke er rigtigt syge, men som alligevel bruger deres sygdom som
undskyldning for alt muligt, de kan ikke tåle at du sætter det mindste
spørgsmålstegn ved deres sygdom, og de kan slet ikke tåle hvis du laver lidt
sjov med dem og deres "sygdom".

Hvorfor kan nogle gamle mennesker tage bussen som de altid har gjort, selvom
de fejler alt muligt lige fra åreknuder til slidgigt , når andre gamle
mennesker der ikke fejler nær det samme, overhovedet ikke kan komme ud af
sengen?
Det sidder i psyken.

Og sammenhold ovenstående med at 50% der går til lægen ikke fejler noget
overhovedet, men blot er nervøse for om de fejler noget. (doktorshoppere).

Det er et spørgsmål om vilje.

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-05 14:55

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et spørgsmål om vilje.

Hvilket minder mig om en gang, hvor jeg havde fået en tennisalbue. Jeg kunne
ikke holde ud at bevæge albuen og den var hævet.
Efter et par dage, hvor jeg havde brugt min albue som undskyldning for ikke
at slå græs, gav min kæreste mig et spark bagi og sendte mig ud i regnvejr
og slå græs - kan du gætte hvad der skete? Nemlig, jeg har ikke haft smerter
i albuen siden.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 17:11

> Efter et par dage, hvor jeg havde brugt min albue som undskyldning
> for ikke at slå græs, gav min kæreste mig et spark bagi og sendte
> mig ud i regnvejr og slå græs

Usmart af hende. Der er ingen "normale" husejere som slår græs i
regnvejr.

Det skal være tørt dertil

> - kan du gætte hvad der skete?
> Nemlig, jeg har ikke haft smerter i albuen siden.

Hvilket minder mig om den "dårlige" arm jeg havde for noget tid siden.
Jeg mærkede den kun når jeg skulle sove. Hvorfor? Fordi så bevægede jeg
den ikke.

Til daglig mærkede jeg intet bare den var i bevægelse.

MVH

Fra : ThomasB

Dato : 27-06-05 11:05

> Usmart af hende. Der er ingen "normale" husejere som slår græs i
> regnvejr.
>
> Det skal være tørt dertil

Jep, men vi er ikke normale herhjemme :)

Og eftersom det var sidste sommer, hvor der ikke var to dage uden regnvejr,
så bliver den normale husejer, nødt til at være unormal

> [...]
> den ikke.
>
> Til daglig mærkede jeg intet bare den var i bevægelse.

Netop, og tænk hvis du var blevet i sengen fordi armen gjorde ondt, uha hvor
ville du måtte aflyse mange grillpartyer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-05 14:46

> Jep, men vi er ikke normale herhjemme :)

I wonder why I'm not surprised. LOL :)

> Og eftersom det var sidste sommer, hvor der ikke var to dage uden
> regnvejr, så bliver den normale husejer, nødt til at være unormal

Ahh come on. Jeg fik slået mit græs jævnligt og det var tørt hver
gang.

> Netop, og tænk hvis du var blevet i sengen fordi armen gjorde
> ondt, uha hvor ville du måtte aflyse mange grillpartyer

Nu er jeg så ikke typen der bliver væk pga. ondt i ryg, arme eller
ben - med mindre jeg skal på riverrafting eller lign. (og da slet
ikke grillparties - lækker mad skal man ikke sige nej til).

Jeg kan sagtens abstrahere fra sådanne smerter og lave andet.

Problemer opstår for mit vedkomne når det smerter steder hvor jeg
ikke kan se/komme til, altså maven. Ting jeg ikke kan styre. Så får
jeg BSOD :)

MVH

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 17:10

> [...]
> "Hold dig så vidt muligt i gang. Prøv at passe dit arbejde og din
> hverdag i øvrigt. Lad være med at lægge dig i sengen!"

Jeg har ikke påstået andet :)

> Ja, ondt i maven.. Om man sidder alene med ondt i maven, eller er
> sammen med andre er vel lige gyldigt.

Mmm nej. Ikke for mit vedkomne. Hvis jeg har mavesmerter så hverken
snakker eller tænker jeg *G*

> Jeg vil næsten tro at man
> får afledt opmærksomheden fra mavesmerterne ved at være sammen med
> andre.

Kommer an på hvad det er for mavesmerter. Maveinfluenza... nej.

> [...]
> været til, nye læger, ny medicin, hvilke typer medicin de tager,
> hvornår og hvor meget.. og jeg skal komme efter dig.

Jeg er meget uenig. Det begrunder jeg med et familiemedlem som røg i
en svær depression og havde brug for hjælp. Vedkommende snakker om
det, snakker om medicin, hjælp osv - betyder det at vedkomne ikke er
syg?

Sådan tolker jeg ovenstående og det er meget uheldigt af dig i så
fald.

> En blind mand, vil behandles som en seende og derfor vil han synes
> det er OK, hvis du som ven kalder ham "blinde idiot", hvis han
> ikke lige rammer glasset når han hælder op.

LOL

> [...]
> , når andre gamle mennesker der ikke fejler nær det samme,
> overhovedet ikke kan komme ud af sengen?

Det handler meget om hvem man er som person.

Ja.

MVH

Fra : ThomasB

Dato : 27-06-05 10:59

> Jeg har ikke påstået andet :)

Jeg har ikke påstået, at du har påstået andet

> Mmm nej. Ikke for mit vedkomne. Hvis jeg har mavesmerter så hverken
> snakker eller tænker jeg *G*

Så ka' du lære at lade være med at spise to desserter

> Kommer an på hvad det er for mavesmerter. Maveinfluenza... nej.

Naaah.. Kender en pige som kom hjem fra Afrika, og havde fået en eller anden
parasit i tarmsystemet. Hun skulle skide hver halve time. Hun tog sgu på
arbejde hver dag alligevel.

> [...]
> en svær depression og havde brug for hjælp. Vedkommende snakker om
> det, snakker om medicin, hjælp osv - betyder det at vedkomne ikke er

Det er så kompliceret. Det familiemedlem jeg tidligere har talt om, har
netop en depression som hun ikke vil erkende hun har og ikke vil lade sig
behandle for. Hun vil hellere fejle alt muligt fysisk, og bruger det fysiske
som undskyldning for ikke at komme når hun er "nede". I.flg lægerne fejler
hun intet, udover en depression. Men siger de det til hende, så skifter hun
læge for 700. gang.

Og man skal lige fortælle hende at hendes "sygdomme" bunder i en depression,
så er fanden løs.

Depression kan føre til hypokondri.
Eller er man deprimeret så orker man som regel ikke at bevæge sig uden for
huset, og så bliver fysiske "sygdomme" hurtigt en god/dårlig undskyldning.

> Sådan tolker jeg ovenstående og det er meget uheldigt af dig i så
> fald.

Når man er deprimeret så trænger man som regel bare til lidt opmærksomhed,
omsorg og kærlighed, og det har mange fundet ud af man får, ved at tale om
sine "sygdomme", medicin, speciellæger osv.

> LOL

Jeg har det fra en blind mand :)

> Det handler meget om hvem man er som person.

Jep :)

> Ja.

Med mindre man er lam... Og så tør man nok ikke komme til grillparty af
frygt for at blive lagt på grillen - mææææ.

Fra : Nette

Dato : 27-06-05 11:40

"ThomasB" skrev

> Naaah.. Kender en pige som kom hjem fra Afrika, og havde fået en eller
anden
> parasit i tarmsystemet. Hun skulle skide hver halve time. Hun tog sgu på
> arbejde hver dag alligevel.

Det kan man da også sagtens. Hvis man altså med 100% sikkerhed ved der går
en halv time imellem.
I sidste uge havde jeg dårlig mave. Sådan rigtig dårlig. Jeg kunne
overhovedet ikke blive klog på, hvornår det skulle være! En tur i kiosken
endte ret ulækkert på trods af at kiosken ligger ovre på den anden side af
gaden. Og jeg går ikke i detaljer. Men hvad nu, hvis jeg havde siddet i
bussen på vej til arbejde på det tidspunkt? Eller hvis det skete for min
sidemand i bussen? Puha da....

Jeg vil give dig/jer ret i, at man som udgangspunkt har bedst af at
fortsætte sit liv på trods af div. sygdomme,- At man kommer hurtigere i gang
og over en sygdom ved at holde sig kørende. Jeg har også selv to gange, til
lægernes store øjne, rejst mig fra sygelejet meget tidligere end normalt
efter en operation. Men ind imellem er der altså undtagelser....

I sidste uge holdt jeg mig væk fra kolonihaven. - Der er kun et das. Så jeg
ville udmærket godt kunne forstå Aragorn, hvis det havde været DEN
undskyldning, han havde brugt.

Nette

Fra : Anita

Dato : 27-06-05 11:52

Nette wrote:
> I sidste uge holdt jeg mig væk fra kolonihaven. - Der er kun et das.
> Så jeg ville udmærket godt kunne forstå Aragorn, hvis det havde været
> DEN undskyldning, han havde brugt.

Jeg kan også sagtens forstå at det ikke er fedt at sidde i en biograf med
dårlig mave. Men jeg forstår ikke hvorfor Aragorn ikke inviterer kæresten
hjem til sig selv og se film istedet for. Så er der vel plads til at man kan
gå på wc, når det er nødvendigt.

Venligst Anita

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-06-05 21:32

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message

> [...]
> hjem til sig selv og se film istedet for. Så er der vel plads til at man

Hej Anita.

For det første er den ellers skønne og pragtfulde dame ikke min kæreste -
fordi jeg mest er til labre bredskuldrede mænner med hår på brystet, og for
det andet ville vores venskab så hurtigt ryge fløjten, såeeh...pænt nej tak,
så hellere beholde en rigtigt sød og god veninde.
Hun har i øvrigt heller ikke den interesse i mig, og så er den historie ikke
længere.
Og grillaftenen var lidt svær at aflyse, da hun havde inviteret en flok
venner foruden mig - men ideen er mig absolut ikke fremmed, vi har haft
filmaftener, så hvis vejret bliver skidt i løbet af sommeren, ku' det være
man skulle invitere hende ud til en gang 'Amélie' eller lignende på
flimmeren.
Vi så på et tidspunkt 'Rukkajärven Tie' - en fremragende finsk krigsfilm med
en meget anderledes og absolut mere realistisk historie i forhold til, hvad
man ellers er vant til i den genre. Og - nå ja, så *er* den mandlige
hovedperson altså en RÅmumset sag!
Ren råhygge.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anita

Dato : 27-06-05 21:55

Aragorn Elessar wrote:
> For det første er den ellers skønne og pragtfulde dame ikke min
> kæreste - fordi jeg mest er til labre bredskuldrede mænner med hår på
> brystet,

Okay, det havde jeg ikke lige fanget. Beklager.

> og for det andet ville vores venskab så hurtigt ryge
> fløjten, såeeh...pænt nej tak, så hellere beholde en rigtigt sød og
> god veninde.

Hvorfor dog? Altså hvis I så en film hos dig? Det forstår jeg ikke helt

(Jeg går ud fra at du mente, hvis I kærstede sammen)

> Hun har i øvrigt heller ikke den interesse i mig, og så er den
> historie ikke længere.

Fino, så.

> [...]
> i forhold til, hvad man ellers er vant til i den genre. Og - nå ja,
> så *er* den mandlige hovedperson altså en RÅmumset sag!

Men det kunne I jo have gjort i stedet for bio Det var bare dét jeg
mente.

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-05 14:42

> Jeg har ikke påstået, at du har påstået andet

Jeg har ikke påstået, du har har påstået, at jeg har påstået.. eller
noget :)

> Så ka' du lære at lade være med at spise to desserter

Jeg elsker dessert så nej :)

> Naaah.. Kender en pige som kom hjem fra Afrika, og havde fået en
> eller anden parasit i tarmsystemet. Hun skulle skide hver halve
> time. Hun tog sgu på arbejde hver dag alligevel.

Den type jeg snakker om er hvor man/jeg ligger og vrider sig i smerte
hver 10. minut... Så tager man/jeg ikke på arbejde og jeg tager
bestemt ikke uden for en dør.

> Og man skal lige fortælle hende at hendes "sygdomme" bunder i en
> depression, så er fanden løs.

Det handler vel om selverkendelse. At være psykisk syg er tabu. Så
hvis hun skal erkende hun har en depression så skal hun altså først
over den tærskel om at hun er syg - i hovedet, altså ikke noget der
kan ses som et brækket ben fx.

> Eller er man deprimeret så orker man som regel ikke at bevæge sig
> uden for huset, og så bliver fysiske "sygdomme" hurtigt en
> god/dårlig undskyldning.

Ikke i det tilfælde jeg kender til. Der var intet med fysiske
dårligdomme.

> [...]
> opmærksomhed, omsorg og kærlighed, og det har mange fundet ud af
> man får, ved at tale om sine "sygdomme", medicin, speciellæger

Ikke i "mit" tilfælde.

> Med mindre man er lam... Og så tør man nok ikke komme til
> grillparty af frygt for at blive lagt på grillen - mææææ.

Hæhæ :)

MVH

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-06-05 22:49

> Hvad fanden gik der lige galt der???
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - der er løbet tør for Duspatalin...

Hmm du kunne da bare have taget med og drukket koldt kokt vand.
Der er ingen der tvinger dig til at æde grillmaden.

Mvh. Brian

Fra : go

Dato : 31-07-05 09:57

Der findes 2 sygdomme der hedder Colitis Ulterose og Morbus Crohn. Dine
symtomer lyder desværre i den retning. Man skal i medicinsk behandling og
kan lære at leve med det.
Der findes en hjemmeside ccf.dk den kunne du jo tjekke. Det er meget vigtigt
at du kommer i behandling.