svømme pøl
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 25-06-05 14:02

Er der nogen der har en billig måde til at holde vandet "rent" i stedet for
de sæt man kan købe sammen med bassinet, som koster i omegnen af en ny pøl

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 25-06-05 14:28

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> wrote in
message news:42bd55c6$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er der nogen der har en billig måde til at holde vandet "rent" i stedet
> for de sæt man kan købe sammen med bassinet, som koster i omegnen af en ny
> pøl
Det er hysteri at være bange for alger og uklarhed. Det tager over en måned
om sommeren før uklarhed er, så der kommer en anelse lugt, men mine børn har
svømmet glade og ikke fået øjen eller andre problemer. Mig selv ligeså.

Blågrænalger er yderst sjældent farlige for hunde - mon der i extreme
tilfælde kan være fare for mennesker, fx i august, hvor hunde i visse
skovsøer har fået lidt ildebefindende?

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-06-05 16:44

> [...]
>
> Blågrænalger er yderst sjældent farlige for hunde - mon der i extreme
> tilfælde kan være fare for mennesker, fx i august, hvor hunde i visse

Al respekt for for din "hjælpsomhed" Warming, men jeg tror ikke du er
den rette til at vejlede om hygiejne generelt!

Det var så mit gode råd...

--
Palle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-06-05 22:42

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev

> Er der nogen der har en billig måde til at holde vandet "rent" i stedet
for
> de sæt man kan købe sammen med bassinet, som koster i omegnen af en ny pøl

Jeg har set Klorin anvendt i stedet for klorsalte.

Husk at holde den rette PHværdi.

Et filter af en art er nu heller ikke til at undvære.

Men husk, det at holde en pøl "kørende" er bestemt en udgift til strøm,
kemikalier og vand.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Sven

Dato : 25-06-05 22:36

> [...]
> for de sæt man kan købe sammen med bassinet, som koster i omegnen af en ny

Jeg bruger en spiseskefuld tørklor (købt hos Matas) samt 2 spiseskeer opløst
salt og 1 dl saltsyre til at justere Ph-værdi'en. Dette gøres 2 gange om
ugen, og sammen med sandfilteret holder det vandet rent hele sommeren. Mit
"svømme"-bassin er på ca 5300 liter. Mine forældre havde et stort
svømmebassin, og de bruge mange penge på at holde vandet, indtil en dag de
fik besøg af en kemi-ingeniør, han lærte dem den blanding, og det ser ud til
at virke! Jeg garanterer dog ikke for sundheden af vandet, men det har
aldrig givet mig eller min familie øjen- eller hudproblemer.

Sven