Spørgsmål ang. trapper.
Fra : Thomas

Dato : 25-06-05 13:00

Vores lille hvalp, krydsning mellem Bullmastiff og Dogue de Bordeaux, som nu
er 10 uger, er begyndt at tage trapperne op til vores fordør. Men jeg har
hørt noget om, at det ikke er sundt for hofterne. Det drejer sig om 5 trin,
og det er svært at få ham til at lade være. Det skal sige at det er alm.
højde trin der er tale om.

Jeg har læst herinde at man skal bære ham det første år. Er dette rigtigt,
han bliver jo ret tung!

Hvor mange trin er mange?

Vi ønsker selvfølgelig ikke at skade hans hofter, og ville derfor gerne have
et godt råd. Skal man simpelthen skærme trappen af, så han hverken kan komme
op eller ned, og så bære ham hver gang han skal ud?

Hilsen Thomas

Fra : Pwh

Dato : 25-06-05 13:50

Thomas wrote:
> [...]
> drejer sig om 5 trin, og det er svært at få ham til at lade være. Det
> skal sige at det er alm. højde trin der er tale om.

Det ville jeg personligt ikke værer så bekymret for, det er vel trods
alt kun nogle få gange om dagen han skal op og ned af de trapper.
Begge mine hunde, en Lab/Schæfer på 3 år
og en Lab/Rotte på 15 mdr har da gået
og og ned af min hoveddørstrappe siden de var små, og der er
da ingen af dem der endnu viser tegn på dårlige hofter.
Men afhold dig fra de der "hoppelege" som jeg desværre stadig
ser mange lege med deres små hvalpe.

/Jens

Fra : Karina

Dato : 26-06-05 21:48

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
trin,
> og det er svært at få ham til at lade være. Det skal sige at det er alm.

Hej Thomas

Det bliver jo en stor hund, og hvis jeg var dig ville jeg skåne hans led og
hofter så godt jeg kunne med han er lille.

Jeg har båret vores op og ned af trapperne ( vi bor heldigvis kun på 1 sal )
til de var 5-5½ mdr. Og idag er der ingen problemer med hofter. Den mindste
ville også gerne selv gå op og ned, men det havde jeg det ikke godt med.

Mit råd er : Skån ham. Så har du i hvert fald gjort havd du kunne. Får han
HD ( 7-9-13 ) vil du bare bebrejde dig selv og det er 5 trin og lidt
fornøjelse ikke værd.

Mange hilsner

Karina