MS Windows
briani 27239
Microsoft antispyware spg.
Fra : Rene

Dato : 25-06-05 10:47

Hej
Hvor god er subj. er den det værd som MS gerne vil have den til at være, kan
det betale sig at installere subj. fremfor andre antispyware pgr.?

Rene

Fra : Jack

Dato : 25-06-05 11:36

Som supplement... den er ganske god, men scanner f.eks. ikke cookies. Det
gode er b.la. at den ligger og køre i baggrunden, hvilket jo ikke er
tilfældet med Adaware som er det andet af de tre prg. jeg bruger. Spybot det
tredje.
Microsofts giver dig også forskellige muligheder, som f.eks at rediger i din
startup og andre system værktøjer
Personligt syntes jeg den er udmærket, og har ikke haft nogen problemer med
den, der er dog en del advarsels popup, og den kan være irriterende når du
installerer, men så kan den jo slås fra så længe.

Fra : ///M

Dato : 25-06-05 11:58

"Jack" <gopot****@hotmail.com> wrote in message
> Det gode er b.la. at den ligger og køre i baggrunden, hvilket jo ikke er
> tilfældet med Adaware som er det andet af de tre prg. jeg bruger.

FYI
Ad-adware har nu også en produkt som live-scanner din pc - AdWatch mener jeg
det hedder.

--
///M

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-06-05 18:39

Den 25-06-05 12.57 skrev ///M følgende:

> FYI
> Ad-adware har nu også en produkt som live-scanner din pc - AdWatch mener jeg
> det hedder.

Men kun i købeversionen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-06-05 11:14

> [...]
> gode er b.la. at den ligger og køre i baggrunden, hvilket jo ikke er
> tilfældet med Adaware som er det andet af de tre prg. jeg bruger. Spybot

"Ligger og kører i baggrunden"... Mener du, at den scanner det, der kommer
ind på din computer, når det kommer ind? SpyBot har en "Immunize"-funktion,
og ellers kan SpywareBlaster og SpywareGuard (begge gratis) gøre det.

Jeg kører med
* Jævnlige opdateringer af Windows
* AVG
* SpyBot
* Ad-Aware
* SpywareBlaster
* SpywareGuard
* IE Spyad

Som beskyttelse mod diverse snavs på maskinen. Alle er gratisprogrammer
(hvis altså man ikke tæller Windows med). Det virker ganske fint.

- Mickel

Fra : hansen

Dato : 29-06-05 13:35

"Mickel Hedemand" <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som beskyttelse mod diverse snavs på maskinen. Alle er gratisprogrammer
> (hvis altså man ikke tæller Windows med). Det virker ganske fint.

Sidder du også i en lufttæt dragt?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-06-05 14:21

"hansen" <hansen@æøå.dk> wrote in message

> Sidder du også i en lufttæt dragt?

Nej men han kører en dual P4 4000mhz med 3gb ram for at trække notepad op
også

Fs

Fra : hansen

Dato : 29-06-05 20:13

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "hansen" <hansen@æøå.dk> wrote in message

> Nej men han kører en dual P4 4000mhz med 3gb ram for at trække notepad op
> også
>
> Fs

Ha.

Fra : ///M

Dato : 25-06-05 12:03

"Rene" <1TXsnoopy_dk@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Hvor god er subj. er den det værd som MS gerne vil have den til at være,
> kan det betale sig at installere subj. fremfor andre antispyware pgr.?

Jeg synes der er irriterende mange pop-ups, og opdateringerne (som den dog
selv holder øje med og er en af pop-up'erne) er vildt langsom og man skal
trykke Next en hulens masse gange før man er igang. Efter en opdatering fik
jeg sørme også lige et ikon til programmet på min Desktop - det havde jeg
ellers slettet én gang. Jeg bryder mig slet ikke om interfacet hvor næsten
alle funktioner findes to gange, og når man vil afslutte programmet (efter
en scanning fx) så kommer der irriterende advarsler om at så "kører
programmet altså ikke i baggrunden" og at man er udsat for fare og bla bla.

Hvor effektiv den er, ved jeg ikke. Den fandt ikke noget hos mig og jeg
kører ikke engang med andre tilsvarende programmer. Måske jeg surfer
fornuftigt :)

--
///M

Fra : ///M

Dato : 25-06-05 12:07

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvor effektiv den er, ved jeg ikke. Den fandt ikke noget hos mig og jeg
> kører ikke engang med andre tilsvarende programmer. Måske jeg surfer

Glemte at sige at produktet bærer tydelig præg af, ikke at være en
selv-udviklet MS produkt, men noget som de har købt teknologien bag og
udgiver i deres navn.... Jævnfør interfacet. Det følges ikke som et MS
produkt.

Jeg ser i øvrigt frem til at de laver en server-udgave af produktet mhp.
brug i firmaet hvor centraliseret styring er et must.

--
///M

Fra : Peter

Dato : 25-06-05 12:46

> [...]
> Hvor god er subj. er den det værd som MS gerne vil have den til at være,
> kan det betale sig at installere subj. fremfor andre antispyware pgr.?

Absolut en af de bedste, måske endda DEN bedste på markedet. Programmet er
udviklet og var tidligere ejet af Giant Antivirus, men blev opkøbt af
Microsoft, enten i sidste halvdel af 2004 eller tidligere i år.
Giant var på købs tidspunkt førende indenfor antispy programmer, og
programmet Giant Antispyware lå som det bedste på flere antispyware sider.
Den første version Microsoft sendte på gaden efter købet, var 100% identisk
med Giants sidst udviklede version, bortset fra at navnet var ændret til
Microsoft Antispyware. Hvor mange opgraderinger Microsoft har lavet i
mellemtiden, hvis nogen, har jeg ikke fulgt med i.

Den scanner noget dybere end Ad-aware, og er i stand til at se og fjerne
spyware, Ad-aware ikke reagere på.
På den anden side finder Ad-aware også spyware, som Microsoft Antispyware
ikke anser for spyware, så jeg bruger dem begge.
Watch funktionen har reddet mig flere gange mod at få snavs installeret, så
jeg ville ikke undvære den.

Peter B

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-06-05 11:09

> [...]
> På den anden side finder Ad-aware også spyware, som Microsoft Antispyware
> ikke anser for spyware, så jeg bruger dem begge.

Falske positiver?

- Mickel

Fra : Rene

Dato : 26-06-05 09:27

Mange tak for alle svarene, det ser ud som om det er et ganske godt program,
efter Jeres mening.

Rene