Batman begins - glædelig overraskelse og h~
Fra : TBC

Dato : 25-06-05 02:09

Er lige returneret fra biffen, hvor jeg så en forpremiere (premiere
surprise) som viste sig at være Batman begins.

Jeg er ikke selv hverken Batman fan (eller som sådan fjende), men jeg må
sige at jeg var skuffet da jeg så at premiere surprise filmen var Batman
returns, for jeg forbinder premiere surprise film med ukendte og mere
"specielle" film som "behøver" promotion for en god start (ala Dobberman,
Kinsley eller Trafic).

Til gengæld blev jeg overrasket over Batman returns, som naturligvis
indeholdt hvad den som Batman film skulle af klicheer og effekter. Men i
lyset af de Batman film jeg har set, og kan huske, er jeg ikke langsom til
at sige, at det var den bedste Batman film af dem jeg har set, og jeg godt
tror at Batmanfans godt kan begynde at glæde sig

Jeg havde dog en fornemmelse af at kende historien og karakterene der var i
filmen, men har måske læst i alt 5-10 Batman tegneserier i hele mit liv, og
det ihvertfald for over 20 år siden. Er der nogle der ved hvilke årstal
tegneserierne som danner baggrund for denne Batman begins film er fra. Selv
forestiller jeg mig at jeg kunne have læst denne historie, eller en historie
med karaktererne engang i slutningen af 70'erne/starten af 80'erne ? ....Er
det helt ved siden af?

TBC