Microsoft har måske fat i noget her!
Fra : Claus Jacobsen

Dato : 24-06-05 22:26

Jeg ved godt det er rimeligt utænkeligt, men jeg må indrømme at jeg er
imponeret over de ideer de har fået, og ikke mindst implementeret som
funktionalitet i Longhorn.

Det er også blevet postet på IE-bloggen med links til den originale
video af Robert Scoble som har en hel times video med Longhorns RSS
team (jep! det er rigtigt som nyhederne fortæller!) Og de ting der er i
videoen vil virkelig give en langt federe oplevelse af information fra
nettet.

IE's blog:

http://blogs.msdn.com/ie

Videofeed fra Robert Scoble postet på Channel9

http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=80533

Pas dog på. det er en time langt, men klart værd at se!

Claus

PS. Microsoft laver noget som commer under creative commons licensen!
Alene det er stort. :)

Fra : Grunt

Dato : 24-06-05 22:45

On 24 Jun 2005 21:25:41 GMT, "Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> wrote:
in dk.edb.internet.software.browser
> [...]
>

>Claus
>
>PS. Microsoft laver noget som commer under creative commons licensen!

Longhorn er vel et addon til xp

Fra : Grunt

Dato : 24-06-05 22:51

> [...]
>Jeg ved godt det er rimeligt utænkeligt, men jeg må indrømme at jeg er
>imponeret over de ideer de har fået, og ikke mindst implementeret som

"RSS Feed for RSS in Longhorn
By subscribing to this Really Simple Syndication (RSS) feed from MSDN, advanced
users can have new headlines and article previews delivered in an RSS reader or
aggregator. RSS offers a convenience because you can subscribe to feeds from
several sources and automatically aggregate headlines from all the sources into
one list. You can quickly browse the list of new content without visiting each
site to search for new info of interest."

Hvad står der mon, uden al den teknik ?
Håber det bliver brugervenligt i stedet for bare teknisk.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-06-05 23:46

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> posting:

>video af Robert Scoble som har en hel times video med Longhorns RSS
>team (jep! det er rigtigt som nyhederne fortæller!) Og de ting der er i
-klip-
>http://blogs.msdn.com/ie

Er det RSS-delen? Jeg har kun lige set det hurtigt igennem, men hvad
er det præcist, MS har fat i? Umiddelbart kan jeg ikke se noget
specielt.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 25-06-05 06:05

Christian Bohr-Halling skrev:

> [...]
>
> Er det RSS-delen? Jeg har kun lige set det hurtigt igennem, men hvad
> er det præcist, MS har fat i? Umiddelbart kan jeg ikke se noget

Ja men ikke kun at det er RSS. Som de også fortæller, så satser de
STORT på RSS som den foretrukne måde at få nyheder på. MEN der er andre
aspekter i den. For det første har de lavet en decideret RSS platform,
så du fx. i IE kan finde en interessant feed du godt kunne tænke dig at
abonnere på. Så kan du subscripe i IE på en "fælles platform" og din
favorit RSS-reader kan så hente disse nye abonnementer ved et enkelt
tryk på en knap. (i dette tilfælde en "customized" version af
RSS-bandit) Ydermere har de med Dave Winers "velsignelse" (i hvert fald
viden!) udvidet RSS, så man eksempelvis kan abonnere på en
fødselsdagsønskeliste og automatisk få ændringer når de sker! (her har
de sjovt nok haft fat i Amazons udviklerhold og fået lidt hjælp fra dem
til at tilpasse de ting!) Jeg kan helt klart se det smarte i den slags.
Forestil jer det var en forretning der havde sit produktkatalog lagt ud
som RSS-feed og i stedet for nyhedsbreve der fortalte om ændringer, så
ville de blot lave en rettelse og brugeren ville få automatisk besked
om enten nytilkomne produkter eller prisændringer. Er man rigtig sej,
smider man et brugernavn og password på listen (som de også kalder
denne form) og en "læg i varekurv" knap, og brugeren har lynhurtigt
mulighed for at købe et produkt, hvis det er lige det de står og
mangler.

Så er der den hersens indirekte/direkte integration til outlook, hvor
man kan lave en feed med events og få dem direkte lagt i kalenderen i
ens outlook. man ville så automatisk få besked hvis der skete
ændringer. OG til sidst muligheden for at integrere RSS-data i andre
programmer. Her var det så vist som screensaver, hvor en fotoblog var
blevet brugt som screensaver med billederne og så var teksten med i den
live.

Claus

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-06-05 14:32

<http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/Opera-Rss1.png>?

>RSS-bandit) Ydermere har de med Dave Winers "velsignelse" (i hvert fald
>viden!) udvidet RSS, så man eksempelvis kan abonnere på en
>fødselsdagsønskeliste og automatisk få ændringer når de sker! (her har

Er det ikke sådan RSS "virker" generelt?

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 26-06-05 07:10

Christian Bohr-Halling skrev:

> "Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> posting:

> <http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/Opera-Rss1.png>?

Og firefox kan det samme, der står det bare nede i højre hjørne! Det
der er interessant, er at der er en decideret platform som andre
applikationer kan forbinde med, så de kan udnytte de data.

> Er det ikke sådan RSS "virker" generelt?

Nej ikke helt. Det er normalt kun nyheder. Her er der tale om at
identificere en reel liste, og ikke bare en liste af nyheder. Det er
diversiteten af brugen af rss som er interessant, for selvfølgelig er
rss i sig selv ikke noget nyt. (har brugt feedreaders de sidste
halvandet år selv, så der skal lidt til for at imponere mig, mener jeg
selv ;) )

Claus