Leonardo Da Vinci - udsendelse
Fra : Torben Ruby

Dato : 24-06-05 21:10

Hejsa alle
Jeg sad og så Leonardo Da Vinci maskiner på DR2 den anden aften - fik
desværre ikke set udseendelse 1. Men blev ret bidt af udseendelsen, hvilke
en del af mine studiekammerater også blev (ingeniørestuderende)... nogle
havde dog ikke set udseendelserne:

Men så er spm. er der mon en venlig sjæl herinde, der skulle have optaget
den - som man evt kan få en kopi af eller lå de to udseendelser af.... på
enten DVD eller VHS.

(undskylder på forhånd hvis jeg bryder gruppens fondant, men tænkte at det
må være i en videnskabsgruppe at der sad en med programmet)

Hilsen Ruby
kan kontaktes på rubyto(a)hotmail.com

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-06-05 09:56

> (undskylder på forhånd hvis jeg bryder gruppens fondant, men tænkte at det
> må være i en videnskabsgruppe at der sad en med programmet)

Fondant ? hvad er det ? (kender til fundats men fondant kan jeg ikke finde i
min ordbog ????)

Fra : Torben Ruby

Dato : 26-06-05 08:42

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fondant ? hvad er det ? (kender til fundats men fondant kan jeg ikke finde
> min ordbog ????)

Ja ja - mon ikke det er det ord der skulle have stået der, men som blev
stavet forkert i farten.......Undskylder min optræden i gruppen, men vidste
ikke man skulle være fejlfri.

Iøvrigt - nu hvor du korrekter andre så burde du se ¨på din egen tekst, de
to paranteres er unødvendigt, og forstyrende, da et komma ville have været
mere passende! Hvorfor har du flere spørgsmålstegn efter hinanden - gør det
spørgsmålet størrer, eller mere værdi? pas nu på spade når du selv bor i et
glashus.

Ruby
PS _ Må desværre tage forbehold for stave og grammatiske fejl i mine indlæg,
da jeg ikke er perfekt og de mennesker der læser mine tekster kan ikke tyden
den, så beklager meget hvis overstående er volapyk

Fra : Anders Henriksen

Dato : 26-06-05 12:10

"Torben Ruby" <Rubyto_Fjerndette_@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tyden
> den, så beklager meget hvis overstående er volapyk

Det var da godt, du fik den med, for den var da nødvendig. Måske skulle du
anvende stavekontrol? Du kan så også vælge at være ligeglad med
netikettebrydere. Påtale af sproglige, tale-, skrive- og grammatiske fejl
hører som hovedregel kun til i dk.kultur.sprog.

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål: Har DR ikke noget udlån
af udsendelser, hvor i hvert fald uddannelsesinstitutioner kan låne
materiale til undervisning m.m.? Måske husker jeg forkert, men det kunne da
være lidt at gå videre med.

--
Anders Henriksen - born without teeth
supermule [at] lite [dot] dk

Whosoever is delighted in solitude, is either a wild beast or a god

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 27-06-05 12:19

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fondant ? hvad er det ? (kender til fundats men fondant kan jeg ikke finde
> min ordbog ????)

En fondant er en sukkermasse evt. med tilsat smag, der bl.a. bruges i fyldte
bolcher og som glasur.