Nokia 6230i - dårligt batteri
Fra : Søren

Dato : 24-06-05 20:05

Har fornylig (1½ måned siden) skiftet min Nokia 7230i ud med 6230i og jeg må
sige, at jeg er meget skuffet over det medfølgende batteri. Ladede det op i
går eftermiddag - her til aften er der kun to "pinde" tilbage. Uden
ekstraordinær stort brug (dvs. kun et par samtaler, heraf en længere, max 30
min) + nogle sms'er). Jeg konstaterede allerede i starten, at den ikke går
så langt på en opladning...

7230i kunne snildt bruges i 4-5 dage før opladning.

Har andre lignende erfaringer med 6230i eller har jeg fået en dårlig?

Søren

Fra : Mikael

Dato : 24-06-05 21:45

Søren wrote:
> [...]
>
> 7230i kunne snildt bruges i 4-5 dage før opladning.
>
> Har andre lignende erfaringer med 6230i eller har jeg fået en dårlig?

Hej

Har nu haft 6230 i 1 år.
Lader den op hver anden nat, så den er klar om morgenen. Nogle gange
indikere den lavt batteri sidste på dag nr 2.
Synes dog at den har længere levetid når jeg er ude på rejse, måske 3
dage - så gad vide om netværket er mere energi forbrugende her i
Kbh-området ?

mvh

Mikael

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-05 21:50

On Fri, 24 Jun 2005 21:05:24 +0200, "Søren" <mail@sorennellemann.dk>
wrote:

> [...]
>
>7230i kunne snildt bruges i 4-5 dage før opladning.
>
>Har andre lignende erfaringer med 6230i eller har jeg fået en dårlig?

Min holder væsentligt længere på batteriet.
Flemming Jacobsen

Fra : Funnyboy

Dato : 24-06-05 22:05

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Min holder væsentligt længere på batteriet.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Mon ik det også har noget at gøre med hvor meget man bevæger sig rundt. Hvis
man er på samme sender hele tiden skal den jo ikke søge net. Det tapper
rimelig med strøm at skifte sende tit. Det har jeg ihvertfalde funder ud af
med min 6230i.

Preben

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-05 22:30

On Fri, 24 Jun 2005 23:05:25 +0200, "Funnyboy" <N15@nissan-almera.dk>
wrote:

> [...]
>rimelig med strøm at skifte sende tit. Det har jeg ihvertfalde funder ud af

Påvirker ikke min bemærkelsesværdigt.
Flemming Jacobsen

Fra : Nicolai

Dato : 24-06-05 21:49

> [...]
> 30 min) + nogle sms'er). Jeg konstaterede allerede i starten, at den ikke

Tidligere i gruppen har op til flere leveret dyret tilbage af samme grund.
Det er bare ikke bedre.

Mvh.
Nicolai

(der stadig kører en uge af gangen på sin 6310i)

Fra : Rander

Dato : 25-06-05 01:16

Fri, 24 Jun 2005 21:05:24 +0200 brugte Søren 14 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Har andre lignende erfaringer med 6230i eller har jeg fået en dårlig?

Hvor vidt du har fået en dårlig kan vel kun din læge svare på...

Nej, jeg har haft min i en måneds tid nu, og den holder omkring seks dage
før den skal lades op (max. 15 minutters tale og 5-6 SMSer pr. dag).

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er gammeldags, og lod den lade op de der
16-18 timer første gang, og generelt først sætter den i laderen når den
bipper for lavt batteri...

http://rander.dk (temporarily down!)

Alder er uden betydning, med mindre man er en ost. (Helen Hayes)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-06-05 07:24

Jeg har samme problem med min. 1 til 1½ dag alt efter forbrug om må virkelig
siges at være for lidt.

Håber bare det er en software fejl så går og venter på den software
opdatering der skulle komme her til den første.

Pt. har jeg software version 3.30

Fra : A

Dato : 27-06-05 09:42

Jeg har vers. 5.37 i min 6230, og den kan sagtens holde strøm i en 3 ugers
tid, med normalt forbrug....

Så jeg vil mene en opdatering af softwaren, skulle hjælpe på dit
prolem....

/A

Fra : Rander

Dato : 28-06-05 02:35

Mon, 27 Jun 2005 10:42:22 +0200 brugte A 49 linier på at fortælle dette til
dk.teknik.telefoni.mobil:

>Jeg har vers. 5.37 i min 6230, og den kan sagtens holde strøm i en 3 ugers
>tid, med normalt forbrug....

3 UGER? Du er sikker på du ikke mener dage?

http://rander.dk (temporarily down!)

Det er absurd at inddele folk i gode og dårlige mennesker.
Folk er enten charmerende eller trættende. (Oscar Wilde)

Fra : Dennis [9440]

Dato : 28-06-05 15:54

Nægter at tro den holder 3 uger ved moderat brug, med mindre dit forbrug er
en slukket fon... !!!

Dennis

Fra : Dennis [9440]

Dato : 28-06-05 15:58