dårlig samvittighed...
Fra : Simon

Dato : 24-06-05 19:44

Hej alle

Har lige været på Silkeborg dyrehospital med en sød og lækker lab. Han løb
rundt udenfor mit hus i morges og var meget interesseret i naboens labhan,
der stod bundet udenfor. Naboens hund brød sig ikke om opmærksomheden, så
jeg var ude og hente ham. Fin sort labradorhan på omkring 2 år, sund og
velplejet.... Jeg gik ind og fandt en snor, jeg kunne få på ham, fik hældt
noget vand i ham - det var jo pænt varmt og han var meget tørstig. Han havde
været ude og svømme for nylig, kunne jeg se - helt slap hale
Han bar ikke halsbånd og var ikke tatoveret, så der var ikke noget at hente
der. Så vi gik på tur ned af vejen, for at se om nogen manglede ham -
spurgte alle de steder, der var nogen hjemme, men ingen manglede ham eller
vidste, hvor han hørte til. Selv har jeg aldrig set ham her i nærheden.
Over middag kom kæresten hjem med bilen, så mig ind til Hammel dyrehospital
og få ham skannet... ingen chip heller! Hvorfor får folk ikke mærket deres
hunde???
Jeg gav politiet og Falck besked om at jeg havde ham og at jeg ville beholde
ham resten af eftermiddagen - ville helst undgå at indlevere ham....
desværre er jeg ikke hjemme hele weekenden og tør ikke efterlade ham alene
med mine egne hunde, så da klokken blev over fire blev jeg nødt til at
aflevere ham i Silkeborg (de lukker klokken fem)....

Stakkels dreng, nu skal han minimum overnatte på dyrehospitalet....

Her har stadig ikke været nogen og spurgt efter en hund... håber sådan, han
bliver hentet allerede i morgen - og at ejeren får en skideballe for ikke at
mærke sin hund og lade den bære halsbånd og hundetegn....

-Trine

Fra : fam. Ager

Dato : 24-06-05 20:35

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han bliver hentet allerede i morgen - og at ejeren får en skideballe for
> ikke at mærke sin hund og lade den bære halsbånd og hundetegn....

jeg kan sagtens følge dig...
jeg har et par gange stået i samme situation..den ene gang var en newf. der
spadserede på midterstriberne på en befærdet landevej, heldigvis var jeg i
bil og uden hunde til en forandring, så han kom med på tur. og der gik også
mange timer inden nogen ville vide af ham, og da ejerne var fundet, var de
var faktisk ikke videre glade for at se ham..måske årsagen til at han
spadserede der hvor han gjorde... jeg beholdt ham så hjemme, istedet for at
køre ham på internat..politiet havde ikke "tid" til at hente ham.

jeg forstår heller ikke at folk ikke mærker deres dyr, hunde som katte.

mvh.marie

Fra : Simon

Dato : 24-06-05 20:40

jeg beholdt ham så hjemme, istedet for at
> køre ham på internat..politiet havde ikke "tid" til at hente ham.

Det ville jeg jo også helst...men når jeg ikke er hjemme det meste af i
morgen - er på Tangkrogen til skue og LP og søndag skal jeg til Vejen som
ringsekretær... så ingen ville kunne få fat i ham (eller mig) hele
weekenden....
Hmm, må ringe på mandag og høre om han er blevet hentet

> jeg forstår heller ikke at folk ikke mærker deres dyr, hunde som katte.

Nej, det er da ikke SÅ dyrt.... ellers giv dem i det mindste et halsbånd med
hundetegn på - det koster under 100 kr, altså!

-Trine

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-06-05 09:25

> [...]

> køre ham på internat..politiet havde ikke "tid" til at hente ham.
>
> jeg forstår heller ikke at folk ikke mærker deres dyr, hunde som katte.

De var sikkert bange for, hvilke ulykker hunden havde lavet.
Hvis man har valgt at spare mærkningen.... Som jo altså stadig er
lovbefalet, så har man med garanti heller ikke, den lovpligtige forsikring.
Så det er nok en problemstilling der tages lidt for let på.
Er det ikke Max 4 mdr en hund må være, uden at være mærket. Dem som ikke
lovbefalet skal være mærket, er vel efterhånden så gamle, så de ikke kan
løbe hjemmefra.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-06-05 11:53

> [...]
> forsikring.
> Så det er nok en problemstilling der tages lidt for let på.

Såvidt jeg ved, så får man en både, hvis hunden ikke er mærket og/eller har
den lovpligtige ansvarsforsikring. Plus ejer skal betale for opholdet på
pensionen............. så har ejeren ikke gidet ofre pengene på mærkning
eller forsikring, så gider de nok heller ikke indløse hunden

OT: Da jeg i 1991 arbejdede på en rottweiler kennel, blev ejeren en dag
ringet op af internatet i Valby, der ville vide hvorfor han ikke havde
hentet sin øremærket hanhund, som de havde haft gående i 5 dage.

Opdrætteren manglede selvfølgelig ingen hunde, men det viste sig at hunden
ikke var ejerskifte registreret af den nye ejer. Opdrætteren havde den nye
ejers telefon nummer, men der blev ikke svaret på nummeret, så det endte med
at jeg tog fra Skibby til Valby for at hente hunden.

Jeg må indrømme det var med lidt skepsis, at jeg hentede en 3 år gammel
hanhund, som jeg overhovedet ikke kendte, og rejste med S-tog og bus de 2½
time det dengang tog, at komme til Skibby, hvor hunden kun er iført et
mørnet halsbånd og snoren var et reb fra pensionen Men hunden var sød og
lydhør, så der var ingen problemer overhovedet.

Opdrætteren gav små 700 kr. for at indløse hunden fra pensionen. Og da den
nye/gamle ejer ikke havde meldt sig, til hverken pension, politi eller
opdrætteren efter 3 mdr., så var hunden opdrætterens. Da den var halvbror
til Verdens vinderen DKCH Elmediges Goliath (1989) fik han en ret god pris
for hunden, da den blev eksporteret til USA nogen måneder senere.

God weekend
Pernille

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-06-05 12:07

> Såvidt jeg ved, så får man en både, hvis hunden ikke er mærket og/eller
> har

Både= bøde *Rødmer*

VH Pernille

Fra : Ami Prange

Dato : 25-06-05 15:33

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> Både= bøde *Rødmer*
>
> VH Pernille
Hej Pernille
Du behøver da ikke at rødme .. mit tastatur kan også lave nogle gevaldige
stavefejl sommetider ..
og det er da ikke din skyld at dit tastatur ikke kan stave
hejhils fra Ami

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-06-05 11:30

> [...]
> pensionen............. så har ejeren ikke gidet ofre pengene på mærkning
> eller forsikring, så gider de nok heller ikke indløse hunden

Sikkert ikke, for det koster jo penge

> [...]
med
> at jeg tog fra Skibby til Valby for at hente hunden.

Her vil jeg så gerne lige rette lidt på sagerne. Den nye ejer, kan ikke få
rettet på data, eller lave ejerskifte på hunden i hunde registret. Dette
skal udføres af opdrætter / gammel ejer. Det ved jeg med sikkerhed, for
vores gamle Hovawart, som desværre ikke findes mere, boede hele sit liv i
Græsted ved Gilleleje....( i følge hunderegistret ) Det til trods for, at
hun siden hun var 8 uger gammel, egentligt boede i Vestbjerg, lige nord for
Aalborg. Det blev opdaget, da en henvendelse til hunderegistret fortalte,
at vi kun havde en hund, selvom vi rent faktisk havde to.... Men vi kunne
ikke ændre ejer / adresse, det skulle opdrætteren gøre. Det hjalp intet, at
vi kunne fremvise stambog, med os som ejere af hunden. Da opdrætterne
åbenbart, både var flyttet og blevet skilt, og ikke til at finde, så måtte
vi leve med, at hunden stod med helt forkerte data i hunde registret. Hun
står der sikkert endnu, for de har jo nok heller ikke villet godtage det, da
vi meldte, at hunden var aflivet.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 27-06-05 16:58

On Mon, 27 Jun 2005 12:30:13 +0200, "Benny Mortensen 9700" wrote:

> [...]
>står der sikkert endnu, for de har jo nok heller ikke villet godtage det, da

Ja, sikke noget skrankepaveri!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 28-06-05 13:50

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

Hun

> Ja, sikke noget skrankepaveri!

Ja det er lige som om det begrænser værdien af et hunderegister, når det
bliver mystiske paragraffer der styrer registret, og ikke reelle facts.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 28-06-05 14:53

> Her vil jeg så gerne lige rette lidt på sagerne. Den nye ejer, kan ikke
> få
> rettet på data, eller lave ejerskifte på hunden i hunde registret.

Sorry, mig der formulerede mig forkert.

Den nye ejer havde ikke ejer skiftet på stambogen hos DKK. Det var vist
endnu ikke lovpligtigt at få alle hunde mærket og registreret endnu i 1992
(?) Og hunden bar ikke det lovpligtige hundetegn.

VH Pernille

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-06-05 10:44

> [...]
> endnu ikke lovpligtigt at få alle hunde mærket og registreret endnu i 1992
> (?) Og hunden bar ikke det lovpligtige hundetegn.

Alt forladt ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-06-05 18:14

Nu skulle man tro at en registrering ville løse alle problemer. dertil
må jeg lige fortælle en historie.

Jeg havde engang en irsk ulvehund, som var min egen en hel dag. Jeg fik
hunden gratis fordi den havde været fremsylt, og ingen havde meldt
sig. Hunden var mærket, men nummeret var ikke kendt i dansk
hunderegister. da jeg kunne se at hunden var blevet opereret for et
eller andet i nyere tid, undrede det mig at ingen havde meldt sig. Jeg
kontaktede så internatet igen, og fik at vide at hunden var optaget af
politiet bare én kilometer fra den dansk-tyske grænse. En søgning i
Tyskland gav hurtig gevinst. Ejeren kom kl 00.30 om natten efter sin
hund. Man havde endda kontaktet politiet i Padborg for at høre om
hunden var blevet fundet i Danmark. Det var imidlertid Gråsten politi
som havde stået for fremlysningen, så Padborg vidste ikke noget.
Hunden kom hjem til sine folk. De kunne i det mindste have sagt tak, og
i dag er jeg sur på mig selv at jeg begyndte at grave i den hunds
historie. Havde jeg beholdt hunden havde de aldrig fundet den igen, og
jeg havde haft alletiders hund.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 25-06-05 18:20

Kim Christensen skriblede bla:
> Det var imidlertid Gråsten politi
> som havde stået for fremlysningen, så Padborg vidste ikke noget.

Gråsten og Padborg er lige fedt.
Padborg station hører under Gråsten Politikreds.

Hunden var illegal indvandrer og du kunne blot have givet den politisk asyl

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk