Röyksopp - The Understanding
Fra : Kasper Aae

Dato : 24-06-05 16:18

Ja, så er der kommet et nyt album fra Röyksopp, og jeg må sige at de
bestemt ikke skuffer. I forhold til den forgående, Melody A.M., er der
kommet lidt mere kant og markante beats på nogle af numrene, men det
er stadig de legesyge, organiske synth-lyde og melodien der er i
fokus. Man er ikke et øjeblik i tvivl om, hvem det er man lytter til,
og de har endda genbrugt nogle lyde og basgange fra tidligere
produktioner, uden at det kommer til at virke som gentagelse - men
nærmere en slags genkendelses-glæde.

Der er ingen Erlend Oye at finde som gæstevokalist denne gang, men
derimod en del vokal af Röyksopp-drengene selv, og det er de faktisk
sluppet ret godt fra. Især på førstesinglen, Only This Moment,
fungerer det rigtig godt - og det er også et af mine favorit-tracks
indtil videre.

--
Kasper Aae

Fra : Holst

Dato : 24-06-05 18:10

Kasper Aae wrote:

> Ja, så er der kommet et nyt album fra Röyksopp, og jeg må sige at de
> bestemt ikke skuffer.

Den fik ellers kniven i Berlingske Tidende. Levede slet ikke op til
forgængeren.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-06-05 19:30

On Fri, 24 Jun 2005 19:10:27 +0200, Holst <newsjun05@shelter.dk>
wrote:

>Den fik ellers kniven i Berlingske Tidende. Levede slet ikke op til
>forgængeren.

Gaffa giver den en ret god anmeldelse:
http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=29325

--