High Speed Data (HSCSD), Nokia 6230
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-05 11:55

Jeg har brug for at koble op med High Speed Data (HSCSD) hos Telmore,
via min Nokia 6230 og min bærbare PC.

Jeg har tidligere gjort det uden problemer, og kan da også godt koble
op nu, bare ikke med den høje hastighed. Jeg får (ifølge Windows) en
hastighed på 9.6 kpbs, hvilket jo ikke er tilfredsstillende (når nu
man har mulighed for HSCSD)

Jeg brugte tidligere en Nokia 6210, hvor jeg kunne se hvor mange
kanaler der blev brugt til upload og download (i Netmonitor - på selve
telefonen).

Hvordan er det i øvrigt, at man vælger hvor mange kanaler der skal
bruges til hhv. upload og download. Jeg har mest brug for upload, og
vil derfor gerne have flest kanaler i brug til dette. Så vidt jeg
husker, kan man vælge mellem følgende to opsætninger (men måske husker
jeg forkert):
1 kanal til upload, 3 til download
2 kanaler til upload, 2 til download

Jeg bruger Windows XP og enten Bluetooth eller kabel (DKU-2) til at
forbinde PC og telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-05 12:28

On Fri, 24 Jun 2005 12:55:25 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg brugte tidligere en Nokia 6210, hvor jeg kunne se hvor mange
>kanaler der blev brugt til upload og download (i Netmonitor - på selve
>telefonen).

Det er nu lykkedes at få min Nokia 6210 til det, men min Nokia 6230
vil stadig ikke makke ret.

>1 kanal til upload, 3 til download
>2 kanaler til upload, 2 til download

Det er så tilsyneladende sådan (upload/download):

9.6/9.6 (en kanal af 9.6 hver vej)
14.4/14.4 (en kanal af 14.4 hver vej)
19.2/19.2 (to kanaler af 9.6 hver vej)
28.8/28.8 (to kanaler af 14.4 hver vej) *
14.4/43.2 (en kanal op, tre ned, alle 14.4)

* Hvis det kun er muligt med 9.6, så kører denne
28.8/9.6 (tre kanaler op, en kanal ned, alle 9.6).

Jeg vælger dette i modem-opsætningen, men sådan en har jeg ikke for
Nokia 6230. Det der sker, er blot, at der sendes forskellige
init-strenge, og det er disse jeg mangler oplysninger om (så jeg kan
bruge dem på Nokia 6230).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mikael

Dato : 24-06-05 19:32

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
Har selv haft nogle andre problemer med min 6230, og fandt frem til
Netmonitor, men fandt aldrig frem til hvordan den kunne anskaffes /
installeres / bruges.
Kan du hjælpe ?

På forhånd tak

Mikael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-05 23:08

On Fri, 24 Jun 2005 20:32:17 +0200, Mikael
<mcfjerndette@fjerndetteuniversus.dk> wrote:

>Har selv haft nogle andre problemer med min 6230, og fandt frem til
>Netmonitor, men fandt aldrig frem til hvordan den kunne anskaffes /
>installeres / bruges.
>Kan du hjælpe ?

Du kan ikke sådan bare lige få Netmonitor i DCT4-telefoner (hvilket
Nokia 6230 er). Det kræver en speciel firmware fra Nokia. I
DCT3-telefoner (hvilket Nokia 6210 er), der er Netmonitor indbygget i
de firmwares telefonerne sælges med.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-05 21:48

On Fri, 24 Jun 2005 13:27:43 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>Nokia 6230. Det der sker, er blot, at der sendes forskellige
>init-strenge, og det er disse jeg mangler oplysninger om (så jeg kan

Jeg bruger bare Nokias modem manager til at instille hastigheden med.
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-05 23:11

On Fri, 24 Jun 2005 22:47:52 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>Jeg bruger bare Nokias modem manager til at instille hastigheden med.

Jeg fik "Nokia modem options", da jeg installerede modem-driveren til
Nokia 6210. Jeg kan ikke vælge Nokia 6230 her? Er det noget andet du
taler om? Hvis ja, hvordan/hvorfra har du fået installeret det?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-06-05 22:07

On Sat, 25 Jun 2005 00:11:08 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg fik "Nokia modem options", da jeg installerede modem-driveren til
>Nokia 6210. Jeg kan ikke vælge Nokia 6230 her? Er det noget andet du
>taler om? Hvis ja, hvordan/hvorfra har du fået installeret det?

Jeg taler om det samme. Jeg hentede bare modem driverren til 6230 fra
Nokias side til Windows XP samt den nyeste udgave af Nokia PC Suite. Jeg
har sidenhen opgraderet til Nokia 6230i og kan stadig se "rediger
indstillinger for modem" i min Nokia Pc Suite 6.41.6
Flemming Jacobsen