cache
Fra : Thomas gade

Dato : 23-06-05 21:31

Jeg har en side der bliver opdateret ca. en gang om måneden.

Findes der et tag der renser min side ud af brugerens cache 1 gang om
måneden?

Mvh
Thomas

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 24-06-05 00:24

"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har en side der bliver opdateret ca. en gang om måneden.
>
> Findes der et tag der renser min side ud af brugerens cache 1 gang om
> måneden?

Når du ændrer en fil, finder browseren selv ud af at filen på serveren er
nyere, end det der ligger i cachen. Det går helt automatisk, så det skal der
ikke nogen kode til.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-06-05 05:39

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Når du ændrer en fil, finder browseren selv ud af at filen på serveren er
> nyere, end det der ligger i cachen. Det går helt automatisk, så det skal der
> ikke nogen kode til.

Det kommer da an på opsætningen. Jeg kan f.eks. sætte mine
browsere (heriblandt IE) op til aldrig at tjekke den slags.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Tomasz Otap

Dato : 24-06-05 10:03

Thomas gade proclaimed as follows:
> Jeg har en side der bliver opdateret ca. en gang om måneden.
>
> Findes der et tag der renser min side ud af brugerens cache 1 gang om
> måneden?

Teoretisk set kan du bruge meta-tag EXPIRES i headeren:

Hvorvidt de forskellige browser behandler expires efter hensigten er dog
en helt anden ting. Jeg er heller ikke sikker på, at proxies vil
respektere den.

Aequitas sequitur funera

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-06-05 16:26

Prøv denne metode: http://html-faq.dk/1006.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas gade

Dato : 24-06-05 23:26

Allan Vebel wrote:

>Prøv denne metode: http://html-faq.dk/1006.asp

Tak for svar til alle.
Tror jeg vil prøve at se hvordan expire tagget virker.

Mvh
Thomas