Battlefield 2 - Joystick
Fra : Erik

Dato : 23-06-05 14:30

Hejsa

Hvilke joystick vil i anbefale til fly/helikopterne i BF2?

På forhånd tak
Erik

Fra : Casper Bang

Dato : 23-06-05 14:46

> Hvilke joystick vil i anbefale til fly/helikopterne i BF2?

Jeg har købt:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=156353
Jeg er MEGET tilfreds med det. Virker rigtigt godt, og gør det genialt
underholdende at flyve rundt :D

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-06-05 17:26

Hej Casper,

> Jeg er MEGET tilfreds med det. Virker rigtigt godt, og gør det genialt
> underholdende at flyve rundt :D

Hvor meget nemmere er det at flyve med joystick fremfor tastatur og mus?

Personligt er jeg elendig til at flyve i BF2 (styrter hurtigt) - ville et
joystick gavne mig væsentligt?

Tak!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Casper Bang

Dato : 23-06-05 17:51

> Hvor meget nemmere er det at flyve med joystick fremfor tastatur og mus?

Der er efter min mening INGEN sammenligning... det gør det direkte nemt at
flyve.
Tastatur og mus synes jeg ikke er brugbart til den del af spillet.

> Personligt er jeg elendig til at flyve i BF2 (styrter hurtigt) - ville et
> joystick gavne mig væsentligt?

Havde samme problem... købte et joystick af samme årsag :)
Har hjulpet rigtigt meget.

Fra : Saitek

Dato : 23-06-05 18:11

> [...]
>
> Tak!
>
> /Glenn
> (Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Der er nogen der kan flyve med tastatur, men man skal øve sig længe. Et
joystick er bare sagen, selv om det kræver øvelse at flyve i bf2 ( flyene er
noget tunge i det) i forhold til feks desertcombat. Kunne aldrig blive lige
så god med tastatur personligt. Men som sagt nogle kan. Der er jo også
helicopter. Jeg har set nogle der kunne lave stunts med tastatur som jeg
ikke kunne lave efter (flyve ind i hangar og ud igen), men om de så ville
vinde i dogfigt er noget andet. Et joystick er da bare sagen. Men køb et
med rudder, altså twist håndtag. Det er også sjovere med et joystick. Der er
noget over det, som tastaur ikke giver. Køb et logitec extreme 3d eller et
andet i prisklassen, så har du ikke brugt for mange penge hvis nu?

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 23-06-05 18:19

Hej!

> [...]
> stunts med tastatur som jeg ikke kunne lave efter (flyve ind i hangar
> og ud igen), men om de så ville vinde i dogfigt er noget andet. Et

Det er vel heller ikke et problem at flyve en helicopter med et joystick så?

Fra : N´far

Dato : 23-06-05 19:26

snakker vi demoen eller fuldversion eller er det lige meget ?

Fra : Casper Bang

Dato : 24-06-05 09:48

> snakker vi demoen eller fuldversion eller er det lige meget ?

Forskellen er ens imellem dem

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 24-06-05 09:28

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor meget nemmere er det at flyve med joystick fremfor tastatur og mus?
>
> Personligt er jeg elendig til at flyve i BF2 (styrter hurtigt) - ville et
> joystick gavne mig væsentligt?

Det er svært at svare på. Personligt syntes jeg faktisk at det er nemmere
med min mus end med mit logitech freedom. Ihvertfald når jeg er i heli.

/Kenneth Iversen

Fra : Saitek

Dato : 23-06-05 17:53

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt:
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=156353
> Jeg er MEGET tilfreds med det. Virker rigtigt godt, og gør det genialt
> underholdende at flyve rundt :D

er der twist funktion, dvs. er rudder i håndtaget, så det kan drejes fra
side til side? Der reklameres med twist, men det er vist hatswitch? Som er
noget helt andet.

Ellers har Trust (edbpriser.dk) et godt billigt et til under 200 kr og
logitec har et til ca 230 kr med rudder i håndtaget (extreme 3d pro) .
Rudder (ror) skal der være i battlefield 1-2) hvis det skal være ok. Også
saitek har et virkeligt godt stick (cyborg 3d) hvis det kan fåes. Det er
alle USB som automatisk sætter sig op i xp.

Fra : René Sørensen

Dato : 23-06-05 20:18

Saitek wrote:

> [...]
> saitek har et virkeligt godt stick (cyborg 3d) hvis det kan fåes. Det er
> alle USB som automatisk sætter sig op i xp.

hvor ser du det står henne både på saiteks og logitechs. Jeg kigger
under edbpriser.dk

Står der ikke også bare hatswitch?

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Saitek

Dato : 24-06-05 09:59

"René Sørensen" <renems@pip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Saitek wrote:
>

> hvor ser du det står henne både på saiteks og logitechs. Jeg kigger under
> [...]

når jeg checker et joystick går jeg også på hjemmesiden for firmaet. der
står altid en meget udførlig beskrivelse af et joystick. Men lige de
joystick jeg snakker om har jeg selv. Så jeg ved at de har rudder i
håndtaget. Og det står også på hjemmesiden (trust og logiteck)

Fra : René Sørensen

Dato : 24-06-05 14:06

Saitek wrote:

> [...]
> joystick jeg snakker om har jeg selv. Så jeg ved at de har rudder i
> håndtaget. Og det står også på hjemmesiden (trust og logiteck)

ok. Hvilket af disse to sticks synes du selv er bedst?

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Saitek

Dato : 24-06-05 15:05

> Saitek wrote:

.. Og det står også på hjemmesiden (trust og logiteck)

> ok. Hvilket af disse to sticks synes du selv er bedst?

> [...]

Jeg syntes de er lige gode. De føles ikke helt ens men jeg spillede på en DC
server (pils og el alamein) i dag med logitec (extreme 3d) og fik 134 point
hovedsagelig med fly og chopper, det var da ok for den næste lå meget langt
nede (50). Mere end 20 players. De var nu heller ikke til noget egentlig.
Boomtown el alamein har langt bedre players. Men jeg kan også spille lige op
med de bedste i dogfight med begge joystick, så... Men logitec er mere
livligt altså reagerer hurtigere, det lyder måske godt, men gør der sværere
at styre. Man skal lige vænne sig til et nyt joystick hvis følsomheden er
forskellig.

Logitec ser ud til at være best til at kalibrere sig (ikke fordi saitek
lavede problemer i xp) , men de siger at logitec slides hurtigt, men kan man
regne med mere en et halv år ved flittig brug?

Et usb stick sættes i porten og det er så det. Men jeg syntes også man lige
skal kalibrere det også, under spilleenheder. Så man er sikker.

Tror ikke der er den store forskel på de store joystick med rudder (men
prisen kan da godt lige variere) At betale meget for et joystick tror jeg
ikke man får noget ud af, siden de der koster omkring 250 er så gode.

Der skal være plads på det bord man bruger til et stort joystick ellers er
der problemer.

Fra : René Sørensen

Dato : 24-06-05 22:03

Saitek wrote:

> Logitec ser ud til at være best til at kalibrere sig (ikke fordi saitek
> lavede problemer i xp) , men de siger at logitec slides hurtigt, men kan man
> regne med mere en et halv år ved flittig brug?

Jeg har også hørt at logitech slides hurtigt. Gælder det samme med
saiteks? Hvis det er nogenlunde det samme, vælger jeg sgi nok at prøve
logitechs.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : Saitek

Dato : 25-06-05 17:59

> [...]
> Jeg har også hørt at logitech slides hurtigt. Gælder det samme med
> saiteks? Hvis det er nogenlunde det samme, vælger jeg sgi nok at prøve

næ jeg syntes ikke saitek slides hurtigt det har jeg haft i lang tid og
brugt flittigt hver dag uden at der er opstået problemer. (mere end et halv
år) Men jeg har kigget engang til på nettet og logitec. Det ser ud til at
det vil give mig problemer siden med slid. Men skulle man ikke kunne få et
nyt på garantien? Det skal man da lige undersøge. Syntes da faktisk iøvrigt
at det logitec extreme3d er ret godt, nu da jeg har haft det nogle dage. Det
kan da ikke være bedre.

Fra : René Sørensen

Dato : 26-06-05 11:40

Saitek wrote:

> [...]
> at det logitec extreme3d er ret godt, nu da jeg har haft det nogle dage. Det

Mange tak for dit feedback. Jeg har nu alligevel valgt at bestille et
saitek og venter nu på posten
giver lige en melding når jeg får det og har brugt det nogen dage.

--
MVH.

René Sørensen

Fra : MuLLe

Dato : 26-06-05 15:19

"René Sørensen" wrote
> Mange tak for dit feedback. Jeg har nu alligevel valgt at bestille et
> saitek og venter nu på posten
> giver lige en melding når jeg får det og har brugt det nogen dage.

Ja gør lige det, jeg skal også ha' et nyt..

MvH MuLLe

Fra : Casper Bang

Dato : 24-06-05 09:50

> er der twist funktion, dvs. er rudder i håndtaget, så det kan drejes fra
> side til side? Der reklameres med twist, men det er vist hatswitch? Som er
> noget helt andet.

Ja, det er der. Det er uundværligt at have i dét her spil synes jeg.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 23-06-05 22:59

"Saitek" <wicbdk@Jubi.com> writes:
> Også saitek har et virkeligt godt stick (cyborg 3d) hvis det kan
> fåes. Det er alle USB som automatisk sætter sig op i xp.

Jeg har købt et Saitek Cyborg EVO idag i EBGames til 399,- (mit gamle
Saitek Cyborg 3D med gameport virkede ikke specielt godt under XP og
var blevet lidt løst i skruerne). Det har i hvertfald twist-håndtag
til rudder-control.

Det virker fint, men hvis man ikke er god til at flyve i BF2, skal man
ikke forvente at et joystick mirakuløst gør en til mesterpilot.
Personligt har jeg i hvert fald brug for en del mere træning, så
indtil videre holder jeg mig nok mest på landjorden på ranking
serverne.

Det er ikke svært at konfigurere BF2 til joystick, men de kunne da
efterhånden godt have lavet et fornuftigt default joystick-setup...
--
Lars Balker Rasmussen