Trådløs netværk.
Fra : erling

Dato : 02-06-01 20:10

Til absolut hjemmebrug, kender nogen så et "billigt" trådløst netværk ?

Det skal mest bruges til internet og en hastighed på 10 Mbit er alt
rigeligt.

Mvh.
Erling

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-01 21:26

"erling" <erling@post.cybercity.dk> wrote in message
> Til absolut hjemmebrug, kender nogen så et "billigt" trådløst netværk ?
>
> Det skal mest bruges til internet og en hastighed på 10 Mbit er alt
> rigeligt.

Hvis det skal være billigt, skal det nok være 1 Mbit du skal kigge efter.
Men 10 Mbit selvfølgeligt klart at foretrække...

Men er det kun 2 pc´ere du skal koble sammen. eller skal det være flere
pc´ere? Hvis det skal være flere, samt at adsl routeren skal kobles på. Skal
du have fat i en hoved-station. som er rimelig dyr vistnok..

fx.

DWL-1000AP AccessPoint WLAN AccessPoint / 11Mbps 3.350 Kroner

og et PCi kort:

DWL-500 PCI WLAN PCI BUS / 11Mbps 1.799 kr.

kig evt. på edbpriser.dk

Det kan nok gøres bedre/billigere med en LAN kabling... Hvis altså det ikke
skal bruges til en bærbar med luksus Internet adgang i haven

Fra : Morten B

Dato : 04-06-01 13:52

> Hvis det skal være billigt, skal det nok være 1 Mbit du skal kigge efter.
> Men 10 Mbit selvfølgeligt klart at foretrække...

Har du nogle links til 1Mbit netværk (eller noget i den størrelse)? Jeg har
ikke selv kunne finde noget.

Det skal udelukkende bruges til at dele en 256/128 adsl og så skal der
printes en side i ny og næ så 10-11Mbit er slet ikke nødvendigt.

/Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-01 19:33

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> wrote in message

> Har du nogle links til 1Mbit netværk (eller noget i den størrelse)? Jeg
har
> ikke selv kunne finde noget.

http://www.akademisk-datasalg.dk/ har dette sæt:

Unex Trådløst Netværkskit NexEz UR210i
- incl. 2x USB-senderenheder + software
- op til 150m "in-sight" 45m i "typical household", 1MBit pr. sec.

1899 kroner.

Fra : erling

Dato : 04-06-01 23:36

Undskyld jeg spørger, men mangler der ikke en hovedstation ??