SE 750 og menuerne
Fra : Morten Snedker

Dato : 23-06-05 09:43

Min Nokia 3210i er ved at gå i selvsving, så mon ikke det er på tide
at få sig en ny?

Fiks kamera, mange farver, mp3-afspiller, dimser og dutter. Det er da
meget fedt. Alt er sjovt når det er nyt, men en dag bliver det igen
hverdag.

Og når det er hverdag er det vigtigste: er den nem at navigere i, er
den hurtig i brug (ordbog/telefonbog etc).

Og derfor går mine tanker lidt i retning af at holde mig til Nokia og
købe en 6230i.

Er der nogle af Jer som er gået fra Nokia til Sony Ericsson 750i, og
hvordan har skiftet været?

Jeg ved det har fed kamera og al mulig lir - men så'n i daglig brug.
Er den _rar_ at bruge? Hvordan er menuen i forhold til Nokia?

mvh /Snedker
---

Fra : Rander

Dato : 23-06-05 11:01

Thu, 23 Jun 2005 10:42:35 +0200 brugte Morten Snedker 22 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Er der nogle af Jer som er gået fra Nokia til Sony Ericsson 750i, og
>hvordan har skiftet været?

Ikke lige, men jeg skiftede fra Nokia (6610) til K700i. Og, nej, aldrig
mere SE - nu har jeg købt mig en 6230i uden abonnement, da bindingen på
SE'en ikke var udløbet endnu...

Min erfaring var at SE stadig halter uhjælpeligt bagefter på batteritider,
logisk opbyggede menuer og på hastighed generelt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Brillerne blev slået af Henrik, som så gik i stykker. (Skadesanmeldelse)

Fra : Jesper Laursen

Dato : 23-06-05 20:30

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min erfaring var at SE stadig halter uhjælpeligt bagefter på batteritider,
> logisk opbyggede menuer og på hastighed generelt...

Jeg kan kun være helt enig. Specielt levetiden på batteriet lever langt fra
op til standarden på selv ældre Nokia modeller.

Fra : Steen Suder

Dato : 24-06-05 11:44

Jesper Laursen wrote:

> "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Jeg kan kun være helt enig. Specielt levetiden på batteriet lever
> langt fra op til standarden på selv ældre Nokia modeller.

Vil det sige at deres opgivelser ikke passer overhovedet?

Jeg har lige fået en ny K750i og den står til 400timers standby.
Hvilken Nokia matcher dét?

--
Steen Suder

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-06-05 17:08

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vil det sige at deres opgivelser ikke passer overhovedet?
>
> Jeg har lige fået en ny K750i og den står til 400timers standby.

Nu snakker jeg ikke standbytid men sådan generelt daglig brug af både tale
og sms. Her er min erfaring at ihvertfald min Nokia 6100 er klart overlegen.

Fra : Steen Suder

Dato : 25-06-05 10:54

Jesper Laursen wrote:

> [...]

> Nu snakker jeg ikke standbytid men sådan generelt daglig brug af både
> tale og sms. Her er min erfaring at ihvertfald min Nokia 6100 er klart

Af en eller anden grund er produktbladet på Nokia 6100 ikke forsynet med
standby og taletid. Andre modeller som 6610, 6101 og 6111 ligger dog på
op til 3½ time.

Med mindre det er en meget konservativ opgivelse, er f.eks. K750i da
langt overlegen.

--
Steen Suder

Fra : ///M

Dato : 25-06-05 12:14

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message
> [...]
> op til 3½ time.
>
> Med mindre det er en meget konservativ opgivelse, er f.eks. K750i da

Jow, men de nokia telefoner du sammenligner med er da også 1-2 år gamle.
Batteri-levetiden bliver forbedret i hver generation fordi producenterne
bliver bedre til at mindske og styre strømforbruget på trods af at de fylder
større displays i, kan køre BT osv....

--
///M

Fra : Steen Suder

Dato : 25-06-05 12:20

///M wrote:

> [...]
> producenterne bliver bedre til at mindske og styre strømforbruget på
> trods af at de fylder større displays i, kan køre BT osv....

Jeg har tallene herfra:
<http://www.nokia.com/nokia/0,8764,73,00.html>

Tag for eksempel de fire øverste ("Coming Soon"). Deres snit ligger på
omkring tre timer.

Nu er tal taknemmelige og jeg vil ikke skrive i denne tråd for at
forskel imellem SEs og Nokias opgivelser.

--
Steen Suder

Fra : A

Dato : 27-06-05 16:59

Du kan ikke sammenligne en Nokia 6100 med en SE K750i....

Begge telefoner skal kunne nogenlunde det samme, og det kan ikke ligefrem
sige at en 6100 kan !.

/A

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-06-05 13:02

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> wrote in message

> Jeg kan kun være helt enig. Specielt levetiden på batteriet lever langt
> fra
> op til standarden på selv ældre Nokia modeller.

Har aldrig oplevet en nokia der kan leve op til den rigtige batteritid af fx
SE T610/630 mv - netop K700 har dog en del problemer med den model...

K750 har ingen af de problemer - og ikke tilnærmest fejlprocenterne som
Nokia har .. Ikke iflg nokias egne regnskabstal anyway..

Fra : HBS

Dato : 23-06-05 11:13

hej

er gået fra en nokia 6230 til k750i og synes ikke skiftet er så svært,
menuerne er gode og nemme, og den tager fede billeder..

hbs

Fra : John

Dato : 24-06-05 09:43

Morten Snedker skrev:

> Er der nogle af Jer som er gået fra Nokia til Sony Ericsson 750i, og
> hvordan har skiftet været?

Jeg er selv gået fra Nokia til S/E. Det tog en lille uges tid at blive
dus med den nye telefon (anderledes menuer osv.) og efterfølgende skal
der meget til at få mig til at skifte tilbage til Nokia igen.

Mvh

John

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 24-06-05 21:00

On Thu, 23 Jun 2005 10:42:35 +0200, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> wrote:

[SNIP]
> [...]
>
>Jeg ved det har fed kamera og al mulig lir - men så'n i daglig brug.
>Er den _rar_ at bruge? Hvordan er menuen i forhold til Nokia?

Jeg er gået fra en Nokia 7650 til en SE K750i. Og hvis det er SE's
standard fremover, så vender jeg aldrig tilbage til Nokia. Jeg er SÅ
glad for K750i'eren. Jeg har ellers altid været Nokia-mand siden jeg
købte min første mobil, en Nokia 2110i.

Jeg kan langt bedre lide menuerne på K750i'eren. Fede animationer,
logisk opbygning. Tastaturet er så fedt at bruge. Så jeg kan klart
anbefale at gå over til en K750i.

Hilsen

Allan