Vandretur med hund.
Fra : Clas Lau

Dato : 22-06-05 22:59

Hejsa NG.

Jeg er stor tilhænger at naturoplevelser men også at være sammen med mine 4
benede venner - tænket at man måske kan kombinere dette?

Det jeg søger er at sted (inden for 1500 km af danmark) hvor man kan gå på
vandretur med rygsæk og samtidig må gå med sin hund løs... Findes sådanne
steder. Det skal gerne være lidt øde så man ikke render ind i folk i tide og
utide.

Nogle der har nogle ideer?

Mvh

-Clas-

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 22-06-05 23:23

"Clas Lau" <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder. Det skal gerne være lidt øde så man ikke render ind i folk i tide

For ca. 10 år siden, da jeg vandrede i Rondane-området i Norge, så jeg ved
flere lejligheder norske familier, der havde hunden med på fjeldvandring.
Hundene havde oftest en kløv (en slags sadeltaske) på ryggen med egen
vandration og foder og gik uden line. Nogle af fjeldstationerne ville ikke
have hundene indendørs, men tillod familierne at slå telt op i nærheden.
Om der gælder andre regler i fjeldet nu om dage, ved jeg ikke. Måske er der
nordmænd med her i NG, der kan fortælle mere herom.
Jeg tror, at det kræver en del træning, førend hundens poter kan klare en
hel dag i vildsomt terræn.
God tur!

Venlig hilsen Anelise

Fra : Henrik

Dato : 22-06-05 23:34

Vores strande udenfor sæsonen.

Mvh
Henrik

Fra : Clas Lau

Dato : 23-06-05 00:04

He he... lige under næsen. Bestemt noget jeg vil kigge nærmere på til
efteråret hvor strandene igen er åbne for løse hunde.

Søger dog stadig noget ala bjerge/bakker og åbne vidder... hvis altså
muligt.

-Clas-

Fra : Anette

Dato : 23-06-05 00:23

Clas Lau wrote:
> Nogle der har nogle ideer?

Vi har lige været en tur i Tyskland, Eifel bjergene - med hunden og det var
fedt. Vi blev trætte i benene en hel del tid før hunden og vores fødder gik
i udu før hundens. Bjerge, skove, gode stier og højder der gjorde at vi
opdagede at vores lægmuskler er en del del kortere end vi troede

Der er masser af områder i Eifel med gode vandreruter. tjek evt
www.eifeltour.de eller en af de mange andre websites om området.
De ( for vores vedkommende, fra Fyn) ca 900 km var helt fint for både os og
hunden, selvom det var hendes første lange tur.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Jytte B

Dato : 23-06-05 05:58

> [...]
> steder. Det skal gerne være lidt øde så man ikke render ind i folk i tide

Vi har lige været i Østrig nærmere betegnet Tyrol med to hunde. De fleste
steder i bjergene må hunde gå løse og der er masser af plads. Der er masser
af muligheder for vandreture. Det er kun godt 1000 km fra Danmark.

God fornøjelse det er en dejlig måde at holde ferie på.

Hilsen
Jytte