Misser både opkald og SMS-beskeder - Telmo~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 22-06-05 22:54

Jeg har et underligt problem, som nogen her måske kan hjælpe med?.

Her i dag har min telefon ikke ringet en eneste gang (kan jeg se af
min opkaldsliste), selv om jeg har fået i hvert fald tre opkald.

Da jeg til aften ringede ud fra telefonen fik jeg tre SMS'er i rap
under samtalen - alle fra Telmores beskedservice, der oplyste, at jeg
på tre forskellige tidspunkter havde fået et opkald. Normalt får jeg
kun den slags beskeder, hvis jeg taler med en i forvejen og nogen
forsøger at ringe til mig.

Jeg har oplevet det et par gange tidligere, men ikke bidt mærke i det.
Telefonen er en Sony Ericsson P900, ringning er slået til, lydløs er
slået fra osv. og som nævnt er jeg Telmore-kunde. Jeg bor desuden i
300-400 meter fra en TDC GSM-mast, så det kan ikke være manglende
netværk, der er problemet.

Nogen der har en ide?

pft

Lars

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-06-05 23:47

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slået fra osv. og som nævnt er jeg Telmore-kunde. Jeg bor desuden i
> 300-400 meter fra en TDC GSM-mast, så det kan ikke være manglende

Har enkelte gange oplevet noget lignende med min T68i - men kun over kort
tid adgangen; får pludselig en SMS om at der har været ubesvaret opkald,
selv om jeg har mobilen i lommen, kan høre den, er inden for fuld dækning
osv.
Jeg regner med at det er GPRS'en, der lige har optaget linien da opkaldet
kom - folk siger at min mobil meldte optaget.
Og det var den måske også - af GPRS...
Har endnu ikke oplevet det med min T630, der også selv checker mail via
GPRS - men den har jeg også kun haft et par uger

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Michel Christensen

Dato : 22-06-05 23:41

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> slået fra osv. og som nævnt er jeg Telmore-kunde. Jeg bor desuden i
> 300-400 meter fra en TDC GSM-mast, så det kan ikke være manglende

Problemet kan være at du er "hoppet" af centralen hos TDC (som Telmore
bruger). Ring til din kundeservice og hør om de kan genstarte dig :)

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-06-05 06:16

> Problemet kan være at du er "hoppet" af centralen hos TDC (som Telmore
> bruger). Ring til din kundeservice og hør om de kan genstarte dig :)

Njaeh - både og . Er han hoppet af ryger han jo på, i det øjeblik han
forsøger at foretage et udgående kald. Af samme årsag modtager han tre
SMS'er lige da han ringer ud - dermed er det vel begrænset hvad TDC kan
gøre. På samme måde kan hans telefon have mistet forbindelsen til
GPRS-nettet, og så snart han starter en WAP-session genetablerer telefonen
forbindelsen (og får dermed igen en SGSN-adresse i HLRen).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Michel Christensen

Dato : 23-06-05 13:08

Jeppe Vestergaard wrote:

> Njaeh - både og . Er han hoppet af ryger han jo på, i det øjeblik han
> forsøger at foretage et udgående kald.

Ikke nødvendigvis. Hvis han ryger af centralen, kan det godt tænkes han
skal genstartes.

> dermed er det vel begrænset hvad TDC kan
> gøre.

TDC kan intet gøre for ham. Han skal kontakte sin egen kundeservice hos
Telmore.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-06-05 14:04

> TDC kan intet gøre for ham. Han skal kontakte sin egen kundeservice hos
> Telmore.

De kan vel godt - spørgsmålet er bare om de vil/må i henhold deres aftale
med Telmore .

Fra : Michel Christensen

Dato : 23-06-05 21:02

Jeppe Vestergaard wrote:

> De kan vel godt - spørgsmålet er bare om de vil/må i henhold deres aftale
> med Telmore .

Rent teknisk kan de ikke åbne kunden og se aftaleforhold mv. På
centralen vil man også få en fejl, hvis man genstarter en terminal der
ligger under en anden sp.

Fra : Jesper

Dato : 27-06-05 07:55

On Thu, 23 Jun 2005 07:16:17 +0200, Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> GPRS-nettet, og så snart han starter en WAP-session genetablerer telefonen
> forbindelsen (og får dermed igen en SGSN-adresse i HLRen).

Jeg synes, det lyder meget underligt. Telefonen vil da under alle
omstændigheder lave location update med jævne mellemrum (fastsat af
SIM-kortet), så selvom den skulle være "hoppet af" på en eller anden
måde, så burde det aldrig vare længere end til næste location update.
Det burde ikke være nødvendigt at foretage et opkald for at blive
registreret på centralen...

hilsen
Jesper

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-06-05 06:13

> Nogen der har en ide?

Hvor tit slukker og tænder du din mobil? En telefon kan godt "time-out'e"
kontakten med netværket. Sluk og tænd minimum hvert andet døgn.

Derudover kan det jo også skyldes, at TDC f.eks. har periodiske problemer
med SonyEricsson-telefoner - et netværk kan sagtens have problemer med én
producents telefoner, men ikke de andre.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-06-05 06:47

On Thu, 23 Jun 2005 07:12:50 +0200, "Jeppe Vestergaard"
<thismail@isfake.com> wrote:

>Hvor tit slukker og tænder du din mobil? En telefon kan godt "time-out'e"
>kontakten med netværket. Sluk og tænd minimum hvert andet døgn.

Den er meget sjældent slukket - men som det er nævnt andetsteds i
tråden så blev jeg ikke smidt af. Der var kontakt med det samme, da
jeg ringede op, og der var signal på hele dagen ( i hvert fald, når
jeg kiggede).

Men det er da et forsøg værd.

Jeg har i øvrigt GPRS-abonnement, men af hensyn til standbytiden på
batteriet har jeg GPRS slået fra, undtagen når jeg tjekker mails et
par gange om dagen på telefonen.

Problemet har dog været der før jeg fik et GPRS-abonnement.

>Derudover kan det jo også skyldes, at TDC f.eks. har periodiske problemer
>med SonyEricsson-telefoner - et netværk kan sagtens have problemer med én
>producents telefoner, men ikke de andre.

Okay, er det et kendt problem?

Lars

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-06-05 08:33

an det jo også skyldes, at TDC f.eks. har periodiske problemer

> Okay, er det et kendt problem?

SONOFON har haft netop det problem med SonyEricsson-telefoner efter en
netværksopgradering - det var vidst i starten af året. Jeg ved, at TDC har
planlagt samme opgradering (en der primært har med GPRS at gøre) på et
tidspunkt - men om de har gennemført den endnu ved jeg ikke. Det kan jo også
tænkes, at de ikke får problemerne med SE blot fordi SONOFON gjorde.

Fra : Michel Christensen

Dato : 23-06-05 13:09

Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> med SonyEricsson-telefoner - et netværk kan sagtens have problemer med én
> producents telefoner, men ikke de andre.

Det har jeg nu ikke hørt om, mht. SE telefoner. Der er pt. kendte
problemer med bl.a. Samsung men det er ikke det samme