Filmtip: Papillon på STV2 i morgen
Fra : David T. Metz

Dato : 22-06-05 21:54

Papillon sendes som led i STV2's McQueen-kavalkade.

Det er en fængsels(-flugt)-film af de bedre - helt i top med Shawshank,
blot usentimental:
http://imdb.com/title/tt0070511/maindetails

Desværre er sendetidspunktet hårdt for den film, man skal helst være
lidt vågen.

David
xfut: dk.kultur.film

Fra : Jesper

Dato : 22-06-05 23:07

David T. Metz <dtm@tdcadsl.invalid> wrote:

> [...]
> http://imdb.com/title/tt0070511/maindetails
>
> Desværre er sendetidspunktet hårdt for den film, man skal helst være

Efter min personlige opfattelse er den bedre en Shawshank Redemption og
Steve McQeen er fremragende i den.

I det hele taget er Franklin J. Schaffner en meget undervurderet
instruktør.

Fra : Thor

Dato : 23-06-05 09:37

> Det er en fængsels(-flugt)-film af de bedre -

Det syntes jeg også, indtil jeg læste bogen. Herefter blev filmen i mine
øjne reduceret til en tam forestilling der kun viser en brøkdel af Henri
Charriére's spændende oplevelser under flugten, men sådan er det jo så tit
når noget bliver filmatiseret.

Shawshank er stadig #1 på min liste.

Hilsen Thor