At holde hunde væk
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-06-05 22:02

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en motorcykel. Jeg bor i lejlighed, og
parkerer min motorcykel på gaden. Desværre er der alt for ofte hunde
der finder på at tisse op ad den, hvilket jeg synes er aldeles
ulækkert, da de oftest tisser på baghjulet, hvor jeg har en kædelås
siddende, sådan en skal selvfølgelig afmonteres og pakkes sammen hver
gang man skal køre. Det ville svare lidt til hvis hundene tissede på
dørhåndtaget til en bil. Det ville bilejeren næppe heller finde
lækkert.

Her til aften var der så endnu engang en hund der havde tisset på min
motorcykel, og jeg gav derfor området omkring hvor jeg parkerer en
ordentlig omgang hjortetaksolie, så halvdelen af gaden stinker langt
væk. Et kvarter senere kigger jeg ud af vinduet netop som jeg ser en
hundejer med sin gravhund af en art gå forbi min motorcykel. Sørme om
ikke også gravhunden lige skulle hen og snuse og mærke territoriet af.

Hvordan får jeg hundene til at løbe skrigende bort og hoppe i havnen,
eller i det mindste gøre alt muligt andet end at pisse på min
motorcykel? Jeg er normalt glad for hunde, men lige for tiden er jeg
mest af alt træt af dem.

Kan jeg bruge andre kemikalier end hjortetaksolie? Eller skal jeg
bruge mine aftener på at sætte mig ned på trappestenen og verbalt
overfalde alle hundeejerne der kommer forbi, og håbe at jeg når
igennem alle de lokale på et tidspunkt?

--
Jacob - www.bunk.cc
Weekend, where are you?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-05 22:31

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> [...]
> bruge mine aftener på at sætte mig ned på trappestenen og verbalt
> overfalde alle hundeejerne der kommer forbi, og håbe at jeg når

Som både bil og hundeejer forstår jeg dig udemærket ... jeg vil aldrig
tilade mine hund at pisse op af: biler, trailere, motorcykler, cykler
oa. Selv postkasser ...

Jeg tror ikke kemikalier hjælper ... det er en holdninghsændring blandt
"lufterne" der skal til ... prøv evt. at sætte et skilt på din
motorcykel ... om ikke andet så får de da lidt dårlig samvigithed og
tænker sig om en extra gang ... ejerne altså ... hunden er nok ligeglad
:)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-05 22:44

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse
> Som både bil og hundeejer forstår jeg dig udemærket ... jeg vil aldrig
> tilade mine hund at pisse op af: biler, trailere, motorcykler, cykler
> oa. Selv postkasser ...

Jeg er som Thomas også både hundeejer og bil ejer, og tillader heller ikke
min hund at tisse op at de overnævnte ting, synes også det er ulækkert.

Dog vil jeg sige at det jo ikke er hundenes skyld, det er jo deres natur at
tisse op ad alt muligt, så jeg synes det er synd du vil sprøjte skrappe
sager ud, det er ikke deres skyld med hundeejerne der tillader hunden at
tisse der.

Hvad du så kan gøre kan jeg desværre ikke lige svare dig på. Jo måske hvis
du ser det, sige det til ejeren.

Knus Bolette

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-05 22:51

Bolette Nielsen <post@bolettes.invalid(rettestildk)> wrote:

> [...]
> tisse op ad alt muligt, så jeg synes det er synd du vil sprøjte skrappe
> sager ud, det er ikke deres skyld med hundeejerne der tillader hunden at

nemlig, fidusen ved tisseriet er jo teretorial afmærkning ... også for
tæver velog mærke ... så hunden i den sammenhæng er uskyldig .. det er
ejeren der er en klam idiot :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Anette

Dato : 23-06-05 00:16

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Eller skal jeg
> bruge mine aftener på at sætte mig ned på trappestenen og verbalt
> overfalde alle hundeejerne der kommer forbi, og håbe at jeg når
> igennem alle de lokale på et tidspunkt?

Hmmmm, det kunne da være en mulighed ) - nej, pjat

Jeg ved det ikke men - men en idé ....hvis du røvede at dække motorcyklen af
med et lagen du har brugt. Bare et gammelt lagen ( du kan undvære) til
dække af og lade det hænge et stykke hen ad jorden? Eller bare parkere
kværnen på et stykke lagen med masser af menneske lugt? Måske kunne det
fortælle hundene at "her bor der en der bliver sur", eller forhåbentligt vil
deres opdragelse sige dem at man ikke afmærker menneskers territorium?

Jo det burde være hundeejerne, der fik hundene væk, men verden er ikke altid
som den burde være, desværre.

/ Anette

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 23-06-05 07:21

Hej...
Jeg er også bil- og hundeejer. Heller ikke jeg tillader det. Men bare et
forslag. Jeg kan høre, at du kan se direkte ned til din motorcykel? Du kan
vel ikke andet end at lige råbe ned til hundeejerne, når de kommer forbi
eller som det vist er nævnt før, sætte et skilt op. Du kunne måske også tale
med dine nærmeste naboer og bede dem om også at sige noget, hvis de ser
nogle respektløse hundeejere...
Der hvor du bor fører de måske også et blad. Måske du skulle skrive en
artikel eller et forslag/forbud deri?

mvh Thanh Nhi N.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 23-06-05 07:53

> [...]
> gang man skal køre. Det ville svare lidt til hvis hundene tissede på
> dørhåndtaget til en bil. Det ville bilejeren næppe heller finde

Dette er nok mest ment som et spøgefuldt indlæg, og dog.....
Sæt en telefonbruser op på muren, og når du ser ejeren stå i bruserens
træfområde, så luk op for vandet, hvis hunden pisser. Men du skal jo nok
være forberedt på, at blive " Talk of the town ".... Men er den
iøjnefaldende nok, så vil dem der fatter sammenhængen, nok skynde sig forbi,
resten trækker nok lidt på smilebåndet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 12:18

--KLIP--->
> [...]
> være forberedt på, at blive " Talk of the town ".... Men er den
> iøjnefaldende nok, så vil dem der fatter sammenhængen, nok skynde sig

Eller vandballoner? Fra 4. sal kunne det også sagtens give et overraskende
øjeblik?

-Pernille (der bestemt giver alle ret i at det er ulækkert at lade hunden
'gøre' på andres ejendele! Det være sig mc'er på fortove, biler, badebukser
til tørre på en strand osv!)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-05 09:53

> [...]
> motorcykel ... om ikke andet så får de da lidt dårlig samvigithed og
> tænker sig om en extra gang ... ejerne altså ... hunden er nok ligeglad

Desværre er der også mange der lader hundene rende løse mens de selv
trasker 20 meter bagud. For dem vil et skilt nok ikke gøre den store
forskel. Jeg bor på Østerbro i København, i et ret stille kvarter uden
meget trafik, så det er nok derfor at ejerne ikke altid går så meget
op i det med snor.

En dag da jeg kom hjem oplevede jeg at en hund kom løbende hen og
begyndte at snuse til min hjelm jeg havde lagt på jorden mens jeg lige
fik sat lås på motorcyklen. Jeg skyndte mig at få fat på den før den
også blev territorielt afmærket. Bvadr.

--
Jacob - www.bunk.cc
Weekend, where are you?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-05 09:58

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> writes:

> [...]
> tisse op ad alt muligt, så jeg synes det er synd du vil sprøjte skrappe
> sager ud, det er ikke deres skyld med hundeejerne der tillader hunden at

Vi er enige om at i den ideelle verden var det ejerne der tænkte sig
om, men sådan er verden tydeligvis ikke, og jeg tvivler på at den
bliver det uanset mængden af skilte eller lignende.

Jeg vil gerne skræmme hundene væk så nænsomt som muligt, men væk fra
min motorcykel skal de altså, hvis jeg bestemmer.

Hvad med ultralyd? Er der nogen der har erfaringer med det? Er det
meget slemt for en hund, som jo har bedre hørelse end os andre? Kan
det lade sig gøre at finde et niveau, hvor hunden finder det
ubehageligt 1 meter fra højtaleren, men slet ikke bemærker det fx 3
meter fra højtaleren? Så kan de nemlig bare gå i en bue udenom.

--
Jacob - www.bunk.cc
Best if used before date on carton.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-05 10:01

"Thanh Nhi Nguyen" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> writes:

> Jeg er også bil- og hundeejer. Heller ikke jeg tillader det. Men bare et
> forslag. Jeg kan høre, at du kan se direkte ned til din motorcykel?

Ja, hvis jeg læner mig ud af vinduet. Jeg bor på 4. sal.

> Du kan vel ikke andet end at lige råbe ned til hundeejerne, når de
> kommer forbi eller som det vist er nævnt før, sætte et skilt op.

Jeg kunne godt give mig til at råbe efter alle hundeejere fra 4. sal,
men det vil vist mest af alt være komisk, da man jo knap kan se om
hunden tisser eller ej, hvis den bare er henne og snuse, og gemmer sig
bag motorcyklen.

> Der hvor du bor fører de måske også et blad. Måske du skulle skrive
> en artikel eller et forslag/forbud deri?

Hmmm - Østerbro lokalavis læses vist kun af den del af befolkningen
der er blevet for gamle til at få hund

Men godt forslag. Det tror jeg alligevel at jeg vil overveje.

--
Jacob - www.bunk.cc
You are a bundle of energy, always on the go.

Fra : Verner

Dato : 23-06-05 12:38

On Thu, 23 Jun 2005 11:01:08 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Ja, hvis jeg læner mig ud af vinduet. Jeg bor på 4. sal.

Knaldperler

Verner

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-05 10:08

"Anette" <abc@def.es> writes:

> Jeg ved det ikke men - men en idé ....hvis du røvede at dække motorcyklen af
> med et lagen du har brugt.

Behøver det at være noget så stort som et lagen? Jeg har allerede et
overtræk hen over motorcyklen, så det er ikke fordi jeg egentlig
behøver mere afdækning for vind og vejr.

Men det var så afgjort en idé jeg ikke selv havde tænkt på. Jeg finder
lige på et eller andet der kan lugte lidt af mig

--
Jacob - www.bunk.cc
People are always available for work in the past tense.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-05 12:26

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> writes:

> Vandballoner?

Så frygter jeg bare for hvad folk kan finde på at gøre ved min
motorcykel. Sidste år fik jeg den lavet for 14.000 kroner efter at den
var udsat for hærværk fra en gerningsmand der heldigvis blev fanget.

Men ellers var idéen da god.

--
Jacob - www.bunk.cc
Illiterate? Write today, for free help!