Hvad kan en 14 karat guldring ikke tåle?
Fra : Jacob Jensen

Dato : 22-06-05 21:14

Hvad kan en 14 karat guldring ikke tåle?

Jacob

Fra : BJ

Dato : 22-06-05 21:15

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad kan en 14 karat guldring ikke tåle?

Jeg vil skyde på kongevand som ikke lige er i enhver husholdning.

Alm. slitage/vold kan også ødelægge konsistensen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-06-05 13:20

Jacob Jensen wrote:
> Hvad kan en 14 karat guldring ikke tåle?
>
> Jacob

- At blive kastet i lavaen i Mordor.
- At blive slået på gentagne gange med en kæmpe hammer
- At blive kørt over af en damptromle
- At sidde på fingeren af Terminator når denne bliver nedsænket i flydende
metal

Hvad vinder jeg?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-05 20:51

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]
> - At blive kørt over af en damptromle
> - At sidde på fingeren af Terminator når denne bliver nedsænket i flydende

Den kan ikke tåle at blive tabt eller neddyppet i kongevand dvs
saltsyre-salpetersyre blanding. Også cyanidopløsninger og lignende kan
opløse.

Mekanisk deformering kræver ikke stor hammer - guld er næsten så blødt som
bly

Fra : Jonas Kofod

Dato : 23-06-05 14:50

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan en 14 karat guldring ikke tåle?

Testvæske til identifikation af guld med lødigheden 14 karat og under.