Cisco Pix 501 og spilserver?
Fra : [NH]7H

Dato : 22-06-05 20:00

Hej alle

Jeg har 2 xp prof maskiner som sidder i en Cisco Pix firewall 501, og kører
ADSL 2048/512.

Den ene har jeg kørt med hele tiden, og har bl.a. hostet Ghost Recon spillet
uden problemer. Så fik jeg den anden idag hvor jeg ville bruge den som
server. Jeg kan gå på nettet med den, jeg kan se den anden maskine og
overføre filer, og jeg kan hoste Ghost Recon hvor den anden pc kan connecte
via lan...og ikke via internet som vi ellers gør. De andre i vores team har
prøvet at connecte men kan ikke se maskinen.

Er der nogen der har et bud?

Venligst

Bo

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-05 20:43

[NH]7H wrote:
> Jeg har 2 xp prof maskiner som sidder i en Cisco Pix firewall 501, og kører
> ADSL 2048/512.
>
> Den ene har jeg kørt med hele tiden, og har bl.a. hostet Ghost Recon spillet

Lavede du nogen ændringer i din firewall der?

> overføre filer, og jeg kan hoste Ghost Recon hvor den anden pc kan connecte
> via lan...og ikke via internet som vi ellers gør. De andre i vores team har
> prøvet at connecte men kan ikke se maskinen.

Så skal du nok sætte din firewall op til at denne computer. Dvs. du skal
lave noget portforward til din "nye" computer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : [NH]7H

Dato : 22-06-05 21:14

> Så skal du nok sætte din firewall op til at denne computer. Dvs. du skal
> lave noget portforward til din "nye" computer.

Ja, det tænkte jeg nok. Har bare ikke forstand på det, men jeg kender en der
ved mere om firewalls end mig.

Takker

Bo