Nephew, jeg fatter det simpelthen ikke ...
Fra : JE

Dato : 22-06-05 19:04

Jeg fatter ikke at Nephew kan blive så populære. Bare fordi forsangeren tar'
en gammel hummeltrøje på, og ugler sit hår ... er de ih-åh-noget-så-hippe?

Fra : Mads Breddam

Dato : 22-06-05 19:16

> Jeg fatter ikke at Nephew kan blive så populære. Bare fordi forsangeren
tar'

Du er ikke den eneste!

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-06-05 19:43

Mads Breddam wrote:

> Du er ikke den eneste!

Jeg kunne meget godt lide Movie Clip.
Og Wannabe Darth Vader var da også meget sjovt i et stykke tid.
Men så gik det ellers ned af bakke. Hurtigt.

Det undrer mig overhovedet ikke at de da de udsendte deres første album for
flere år siden ikke rigtitg solgte nogle eksemplarer. Her kan man se hvor
meget tv-promovering betyder.

Især det seneste nummer der bliver skamspillet i radioen. Det er kedeligt,
uden nogen umiddelbar pointe (eller i hvert fald en meget vag én) og bare
enormt dårligt eksekveret. Og har de ikke hugget det hook fra et eller andet
sted?

Jacob

Fra : Ulrik Kold

Dato : 22-06-05 20:45

Jacob Skaaning coughed up a hairball on 22-06-2005 20:42:
> [...]
> enormt dårligt eksekveret. Og har de ikke hugget det hook fra et eller andet

Hvad er det for et nummer?

..kold, der ikke har hørt radio i lang tid - og slet ikke med Nephew
--
http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=7393&t=1 --------
http://ulrikkold.dk/blog - my private musings on life, music, and WWW -

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-06-05 21:05

On Wed, 22 Jun 2005 20:42:59 +0200, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
>enormt dårligt eksekveret. Og har de ikke hugget det hook fra et eller andet

Well, jeg er ikke typen der normalt er til voldspillet, kommercielt
musik, men jeg synes faktisk de fleste numre på Nephews seneste album
er rigtig catchy. Jeg hører dog heller ikke særlig meget radio, så det
kan godt være at jeg ville blive træt af det, hvis jeg hørte det ti
gange om dagen.

--
Kasper Aae

Fra : MM

Dato : 22-06-05 22:16

> [...]
> er rigtig catchy. Jeg hører dog heller ikke særlig meget radio, så det
> kan godt være at jeg ville blive træt af det, hvis jeg hørte det ti

Jeg tror den nyeste er den som hedder "Worst Best Case Scenario", og mener
det hook som Jacob snakker om kommer fra Nirvana's "Come As You Are" - hæng
mig dog ik op på det, men jeg mener det har været diskuteret her i gruppen
for noget tid siden (lige da WBCS var udgivet)...
~MM

Fra : Brian

Dato : 23-06-05 20:46

MM wrote:

> [...]
> You Are" - hæng mig dog ik op på det, men jeg mener det har været
> diskuteret her i gruppen for noget tid siden (lige da WBCS var

Jeg synes også det lyder som Nirvana, men det har vist været oppe før, at
det minder mere om et nummer fra et af de dér metal/rap bands.....

/Brian

Fra : Jacob E.

Dato : 22-06-05 23:50

Mads Breddam wrote:

> Du er ikke den eneste!

NOPE!!!

Mvh Jacob E.

Fra : Anders

Dato : 23-06-05 11:21

> Jeg fatter ikke at Nephew kan blive så populære. Bare fordi forsangeren
> tar' en gammel hummeltrøje på, og ugler sit hår ... er de
> ih-åh-noget-så-hippe?

Nu handler det jo ikke kun om look og appearance - men også om musik. Og JEG
synes at Nephew laver genialt fed musik. Jeg synes at det er en fed
elektronik-pop-rock-blanding de har gang i. Deres musik og tekster er
dejligt nede på jorden og catchy'e, og med et dejligt selvironisk blink i
øjet og nyskabende musikbillede på deres egen måde.

På den danske musikscene synes jeg at Nephew markerer sig som noget af det
bedste i de sidste par år. Jeg kan godt forstå at Nephew provokerer nogle,
måske især af den ældre/midaldrende generation - men heldigvis er der ingen,
der kan tage patent på hvad, der kan betegnes som god musik og hvad der kan
betegnes som dårlig; smag og behag...herligt!

/Anders

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-06-05 12:10

> [...]
> ingen, der kan tage patent på hvad, der kan betegnes som god musik og hvad
> der kan betegnes som dårlig; smag og behag...herligt!

Næh, men derfor er der sgu mange som gør det alligevel. Og det er lidt
træls, når man som ung ikke gider lytte til mere R n' B og Techno

p.s.
HVORFOR FANDEN KAN I IKKE BARE LADE 80'ER POPPEN DØ I FRED?
(gråd)
Gentofte... Gentofte.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 24-06-05 10:25

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> p.s.
> HVORFOR FANDEN KAN I IKKE BARE LADE 80'ER POPPEN DØ I FRED?
> (gråd)
> Gentofte... Gentofte.

Det ville da være synd. En Schlager, skal jo gerne have ca 30 år på bagen,
så 80'er pop er jo endnu kun klassikere, på vej til at blive Schlagere....
Hvis det hedder sådan, inden for pop... Hvem ved, om 30 år, er det måske
Nephew, så sidder der nogle andre, og siger det samme som dig nu ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-06-05 12:15

> [...]
> Hvis det hedder sådan, inden for pop... Hvem ved, om 30 år, er det måske
> Nephew, så sidder der nogle andre, og siger det samme som dig nu ...

Ja du har nok ret... Men derfor kan jeg godt synes at
trompet/synthesizer/saxofon-poppen fra 80'erne skulle tage sig en slapper og
komme igen om et par årtier.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 25-06-05 11:27

> Ja du har nok ret... Men derfor kan jeg godt synes at
> trompet/synthesizer/saxofon-poppen fra 80'erne skulle tage sig en slapper
og
> komme igen om et par årtier.

Ja det er jo tilladt. Der spilles jo altid noget, som man helst er fri for
at høre. Men det jeg ikke gider høre i dag, er lige netop det, som jeg vil
høre i morgen. Som jeg plejer at sige, nogle dage fatter jeg ikke, hvorfor
jeg har købt plader med Iron Maiden, andre dage, er det ganske indlysende.
Nu er jeg heldigvis ikke strandet i en bestemt genre, eller en bestemt
decade, hvilket jeg selv syntes er en fordel, undtagen når der skal købes
plader .. Det kan så være Nephew kommer med på mit program senere, det
skal jeg ikke kunne sige, for det er meget lidt jeg har hørt til dem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-06-05 23:05