Lopper
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 22-06-05 14:01

Hvad bruger I til at forebygge lopper?

Det vi får fra dyreforretningen koster 140 kr (hedder Frontline pour-on vet)
og gælder til 3 behandligner med 5 ugers mellerum, men er der noget andet og
billigere eller hvordan?

Hilsen Pernille

Fra : Andrea

Dato : 22-06-05 22:17

> [...]
vet)
> og gælder til 3 behandligner med 5 ugers mellerum, men er der noget andet

Hej Pernille
De 2 damer her i huset får Advantage Vet, der hældes i nakken. Jeg mener at
have hørt at det er mindre hidsigt på kattehuden end Frontline...
Jeg køber pakningen der hedder: "loppemiddel til hunde på 25 kg og derover".
Den består af 4 pipetter á 4,0 ml. Indholdet er 100% det samme som den til
katte, der er bare 5 gange så meget indhold til næsten de sammen penge!! Jeg
har købt en 1 ml sprøjte med kanyle på apoteket, og så er det let at suge
den rette mængde (0,8 ml til >4 kg) til missen op. Det gør det endda også
nemmere at påføre fordi man ikke skal sidde og "malke" ampullen for at være
sikker på at det hele er ude... Husk iøvrigt at tage kanylen af sprøjten før
du sætter den i nakken af katten
Mht. prisen er det billigst at købe det på nettet. Her er nogle links:
www.dyrlaegevagten.dk , www.netdyredoktor.dk , www.anivet.dk
Det var lige dem jeg kunne huske, men der er flere. Prøv at søge på
google...
Håber du kan bruge dette lille sparetip, som faktisk har sparet en hel del
kroner her hos os!
Mvh. Kristina, Bailey og Minnie