HJÆLP ØNSKES
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-06-01 18:13

Hej Gruppe

Pyha... den er ike så god... min påhængsmotor giver ikke kølevand...

Jeg har checket impelleren og den er ok, siden har jeg forsøgt at tage benet
af, og sætte en vandslange direkte på røret (uden moteren startet) så burde
jeg da kunne sende vand igennem systemet?

Nåt motoren er startet kan jeg mærke at der kommer luft igennem, men ikke
vande...

Kan et kølesystem stoppe, og kan man så rense det?

Motoren er en Yamaha 6B fra ca. 1979.

Er der nogen som kan hjælpe mig.

Mine rene frustrationer, men alligevel bedste hilsner
Jan Rasmussen

Fra : Christian Laange

Dato : 02-06-01 20:37

Kan du ikke få vand igennem systemet ved at tilslutte vandslangen direkte på
vandrøret i riggen?
Hvis ikke er der en forstoppelse i systemet.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-06-01 20:47

Kan et stoppet system renses? hvis ja... hvorledes kan det gøres?

Hilsen
Jan

Fra : Christian Laange

Dato : 02-06-01 21:18

Det afhænger af hvor systemet er stoppet - prøv at stoppe et stykke ståltråd
op i vandrøret og se om der er hul. Tag topstykke og dæksel over
ydstødsporte af og rens kølekanalerne - saml med nye pakninger - renses kan
det sagtens - men det kræver lidt arbejde.

Fra : HENNING RASMUSSEN

Dato : 02-06-01 20:48

> [...]
burde
> jeg da kunne sende vand igennem systemet?

Hej Jan.

Nej, det kan du ikke, motoren skal køre for at pumpe vand igennem systemet.
Prøv at rense kontrolrøret( eller hvad det hedder) med et eller andet, det
er det første, som stopper til. Måske køler den alligevel, bliver motoren
overvarm ved kørsel? Sørg for at kølevandsindtagene er helt nede i vandet.

Med sejlerhilsen og god bedring
Henning _/) _/) _/)

Fra : Lars Bonde Christens~

Dato : 03-06-01 01:16

Det her er ikke for sjovt. Prøv med Coca-cola. Lad det virke til der er huld
igennem. Det virker.