Kattehår og mikrofiber
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-06-05 10:01

Jeg står og skal udskifte mine sofaer. Er faldet for en i det man kalder
"mikrofiber".
Nogle der har erfaring med om kattehår er til at få af det rimelig nemt
eller de fletter sig ind ??

Solskins hilsner
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-05 10:09

In article <42b928df$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, Nina, Tender
Tribes <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> wrote:

> Jeg står og skal udskifte mine sofaer. Er faldet for en i det man kalder
> "mikrofiber".
> Nogle der har erfaring med om kattehår er til at få af det rimelig nemt
> eller de fletter sig ind ??

Hej Nina :)

De andre gange det har været oppe, synes jeg at kunne huske at folk
taler om statisk elektricitet - masser af det! Og at det suger kattehår
til sig, desværre.

Kaaate! Var det ikke dig der havde sådan en fætter engang? eller
husker jeg forkert?

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 22-06-05 19:39

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Kaaate! Var det ikke dig der havde sådan en fætter engang? eller
> husker jeg forkert?

Nej, det er godt husket Jeg havde en i sådan noget microfiber, men
jeg syntes ikke det var så svært at holde. Nu var min sofa mørkblå, så
det gjorde måske noget også.
Nu har jeg nogle lyse sofaer i sådan noget kunststof der minder lidt om
vaskeskind, jeg har glemt hvad det hedder, men det kan jeg på det
bestemteste ikke anbefale. Alle kattehår sidder bare så fast, ikke
engang støvsugning er effektivt. Faktisk går jeg med mellemrum amok med
en klisterrulle for at få fjernet så mange hår jeg kan.
Havde jeg råd skiftede jeg sofaerne ud, men jeg har kun haft dem i ca.
2 år så det ville være for dyrt

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 11:17

"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal udskifte mine sofaer. Er faldet for en i det man kalder
> "mikrofiber".
> Nogle der har erfaring med om kattehår er til at få af det rimelig nemt
> eller de fletter sig ind ??

Mikrofiber elsker kattehår/ hår og strømpefnuller. Nok derfor man bruger
mikrofiber- klude til rengøring. Det er det virkelig velegnet til- men ikke
til sofaer, medmindre at man gider og støvsuge sofaen meget grundigt hver
dag.

Vi har sofaer i flockstof, som er meget nemt at holde, men det fås vist kun
på brugtmarkedet i dag. Så er der læder eller kunstlæder, der også er nemt
og holde pænt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Tanja Petersen

Dato : 22-06-05 12:01

Hej Nina

Hvis du lider af rengøringsvanvid så køb sådan én.
Jeg kender en der har sådanne sofaer og de suger ALT til sig, hun støvsuger
hver dag, og alligevel er de fuld af fnuller og hår.

Køb dig en lædersofa det ved man hvad er og de suger ikke hår til sig

Hilsner
Tanja

Fra : maz

Dato : 22-06-05 12:53

Nina, Tender Tribes wrote:
> Jeg står og skal udskifte mine sofaer. Er faldet for en i det man
> kalder "mikrofiber".
> Nogle der har erfaring med om kattehår er til at få af det rimelig
> nemt eller de fletter sig ind ??

Jep - lad være!
Jeg har sofa i mikrofiber og har måttet dække den til pga kattehår. Den
nærmest suger hårene til sig og det er svært at få den af. Det kan gøres med
en fnugbørste/klædebørste, men det er umuligt at få alle hårene af,
medmindre man lige har 5 timer til rådighed til den slags. Så min næste sofa
bliver læder og kun læder! :)

/M

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-06-05 13:24

Bare lige en enkelt bemærkning om lædersofaer. De er jo ganske rigtigt
dejligt nemme at rengøre

Det eneste jeg er lidt ked af med vores er, at en sofa i blødt læder
altså nemt får skrammer. Efter to killinger i huset kan det nu godt ses
på vores lædersofaer, at der har været både kamikazespring og hidsig
fluejagt i dem Men rengøringsmæssigt er de som sagt gode.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 22-06-05 14:07

> [...]
> "mikrofiber".
> Nogle der har erfaring med om kattehår er til at få af det rimelig nemt

Jeg har ihvertfald fortrudt at jeg har købt mine grå sofaer i microfiber for
det er et helvede at få dem bare nogenlunde pelsfri. Lige efter en gang
støvsugning er de fulde af hår igen. Noget rigtig møj

Linda

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-06-05 15:58

Takker for jeres svar, og kan jo godt se hvilken retning pilen peger :-/

Jeg må ud og finde en anden model, for gider lige som ikke at sidde på en
kattehårsmagnet
Tak
Nina

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-06-05 16:08

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
>
> Jeg må ud og finde en anden model, for gider lige som ikke at sidde på en

I mange år havde jeg indisk bomuld på mine sofaer - det virkede faktisk
godt. Nu har vi alcantara - det er super.
Hvor mange kattehår, der er i møblerne, er ikke kun bestemt af møblernes
udstyr Det er også bestemt af katten(e)s pels og tendens til at
fælde. Vores hvide BRI fældede *meget* (hendes liggesteder var
hvidforede af hendes pels) - vores nuværende blå KOR og RUS fælder slet
ikke i sammenligning.
mvh Camilla

Fra : Kate

Dato : 22-06-05 19:43

Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> Nu har vi alcantara - det er super.

Alcantara....det var det jeg fik at vide mine sofaer er betrukket med.
Sådan noget %#¤"#&/(#..... Jeg synes alt sidder fast i mine sofaer. De
er lyse og hvert enkelt kattehår kan ses
Den ene sofa, som Mows og Johan skiftes til at sove i er nu fast
beklædt med et grimt tæppe.