Lækkerbidder?
Fra : Gainsbourg

Dato : 22-06-05 01:59

Vores halvstore killing bryder sig egentlig ikke om andet end sit vante
tørfoder, hvilket ikke er det store problem i hverdagen. Men det kunne være
rart at kunne byde på lidt lækkerier til at friste med i forbindelse med fx
at træne "gå-i-sele" og den slags...

Nu er så spørgsmålet - hvad har I andre erfaring med, får tænderne til at
løbe i vand og øjnene til at blive drømmende, på jeres katte? (Har prøvet
lever, kylling, reje, kogt fisk, tørret fisk og alle de andre klassikere -
hun snuser bare til det og lader det ligge). Er der nogen med nogle
utraditionelle ideer?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Skal lige siges, at hendes appetit absolut ikke fejler noget og hun
vejer det hun skal - mangler bare lidt lækkert at friste hende med ind i
mellem...

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-06-05 06:30

Gainsbourg wrote:

> [...]
>
> P.S. Skal lige siges, at hendes appetit absolut ikke fejler noget og hun
> vejer det hun skal - mangler bare lidt lækkert at friste hende med ind i

Lækkerbidder her i huset er: rå svinehjerter (tilberedt kød er ikke
interessant), daggamle kyllinger, gærtabletter (helst dem fra Chrisco -
spørg mig ikke, hvorfor de foretrækkes), "kattekys" (hårdt presset
tørret fisk (tun?) pakket ind i folie), frysetørret torsk/sej (meget
dyrt norsk produkt), tørrede lammepølser (egt beregnet til hunde - min
hankat går krassat for dem). Det er forskelligt, hvilke katte, der kan
lide hvad - man må prøve sig frem.
mvh Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-05 10:14

In article <42b8f73e$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Camilla
Baird <mail@korat.dk> wrote:

> "kattekys" (hårdt presset
> tørret fisk (tun?)

Ja, tun :)
Og det ville være mit forslag. Her i huset hopper man på tæer og næsten
på tungen for tun i vand (og makrel i tomat)
Tun er ikke mad, det ødelægger kattens optagelse af b-vitamin og
indeholder for mange tungmetaller, men som godbid og lokkemad er det
toppen!

--
Knus fra Ann R

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 22-06-05 07:26

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lever, kylling, reje, kogt fisk, tørret fisk og alle de andre klassikere -
> hun snuser bare til det og lader det ligge). Er der nogen med nogle

De oplagte ideer har du selv nævnt, så jeg vil blot liste nogle af de mere
"sære" ting, jeg har kendt katte, der elskede, i årenes løb: Chips, popcorn,
skæreost, tomat, agurk, æg (helst blødkogt), humlebier (!), majs, rosiner...

MVH Mette

Fra : Jane

Dato : 22-06-05 09:20

Mette Svangren Guttesen skrev i

> Chips, popcorn, skæreost, tomat, agurk, æg (helst blødkogt), humlebier
> (!), majs, rosiner...

jordbæris, saltstænger, mars chokolade, varme asparges

Jane/Ma~
--
http://spaces.msn.com/members/kkgnsdlkng/

Fra : maz

Dato : 22-06-05 09:09

Gainsbourg wrote:
> [...]
> andre klassikere - hun snuser bare til det og lader det ligge). Er
> der nogen med nogle utraditionelle ideer?

Majs på dåse? (mega hit hos en af mine). Prøv med div. kødpålæg i små
stykker, rullepølse (minus peberet), salami måske, skinke, leverpostej,
flæskesvær, makrel i tomat, rå æggeblomme, peanuts?, malttabletter,
torskerogn, har du prøvet whiskasposerne (med sovs)?, agurk måske?
Jeg ville nok forsøge mig frem og bare tilbyde "alt godt fra køleskabet og
skabene", som I selv spiser - pånær de ting, som kattene ikke kan tåle. På
et eller andet tidspunkt finder du et eller andet - forhåbentligt! :)

Fra : Søren LH

Dato : 22-06-05 17:02

> [...]
>
> P.S. Skal lige siges, at hendes appetit absolut ikke fejler noget og hun
> vejer det hun skal - mangler bare lidt lækkert at friste hende med ind i

I dyreforretningen kan man få en lille pose med kattegodbidder til 25 kr -
små tørre stænger der kan deles ned så meget man ønsker. Virker fint og mere
praktisk end snaskede rejer, kød m.v..

Mvh
Søren

Fra : Tine

Dato : 25-06-05 17:39

Vi fandt nogle godbidder i kvickly i sådan noget ta' selv noget, der var
mest til hunde, men en enkelt boks var sådan noget tørfoder lignede
kattegodbidder, og dem skulle jeg hilse og sige var guf....og hun er
kræsen de eneste andre "godbidder" hun virkelig kan lide er tørrede fisk
og nå ja de der stænger man kan brække i stykker hvis de ikke er blevet
alt for tørre....