mobilen går i computerhøjtalerne
Fra : Giraf

Dato : 21-06-05 23:22

Hej, jeg bor i et lejligheds kompleks, og både min egen mobil og mine
naboers kan fra tid til anden høres i mine computer højtalere. Min egen
mobil kan jeg selvfølgelig bare slukke, men hvad med naboernes ? Er der
en måde at undgå det på?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 22-06-05 09:05

"Giraf" <dong@ding.dk> wrote in message
> [...]
> mobil kan jeg selvfølgelig bare slukke, men hvad med naboernes ? Er der en

Ja der er 2 muligheder.
1. Flyt.
2. Køb nogle højtalere der er bedre skærmet, dvs ikke så følsom overfor støj
udefra. Dvs. Køb dem til 200 kr i stedet for dem til 50 kr...

Min tlf får også i højtaleren men det er kun hvis den ligger hel tæt ved. Du
kan være heldig det kan klares med nogle bedre kabler op til højtaleren,
hvis de er helt tynde og lange.

Claus

Fra : ///M

Dato : 22-06-05 10:17

Claus Nielsen wrote:
> [...]
> ved. Du kan være heldig det kan klares med nogle bedre kabler op til
> højtaleren, hvis de er helt tynde og lange.

Jo længere kablerne er jo mere støj opfanger de da. Ellers vil jeg give dig
ret i pkt 1 og 2.

Man kan i visse situationer også skærme sine billigere højttalere med nogle
metalplader. Hvor jeg sidder nu har jeg en cola-dåse mellem min mobil og
mine højtaler (har kun en) - hvis jeg drikker cola mens der kommer et signal
(sms m.m.) så kan det høres i højttaleren, når jeg sætter dåsen holder det
op

PS. Det må godt nok være nogle tynde vægge der er i spørgerens lejlighed.

///M

Fra : Giraf

Dato : 22-06-05 13:17

> PS. Det må godt nok være nogle tynde vægge der er i spørgerens lejlighed.

Hmm, jeg ved faktisk ikke hvor tykke de er, men kan da høre når der er
fest to-tre lejligheder længere oppe f.eks. ;) Desuden står højtalerne
desværre klods op af en af mine vægge, så måske jeg skulle hænge et
maleri op lige bagved dem e.lign. kunne det hjælpe ?

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 22-06-05 13:47

Det var smuk og solrig dag da Giraf skrev
news:DEcue.56498$Fe7.179094@news000.worldonline.dk i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> desværre klods op af en af mine vægge, så måske jeg skulle hænge et
> maleri op lige bagved dem e.lign. kunne det hjælpe ?

Det handler jo om metal der kan opfange strålerne. Tvivler på du får noget
ud af at hænge et maleri op, med mindre det er malet med metalmaling. Køb
nogle ordentlige højtalere.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : ///M

Dato : 22-06-05 16:31

Giraf wrote:

> Desuden står højtalerne
> desværre klods op af en af mine vægge, så måske jeg skulle hænge et
> maleri op lige bagved dem e.lign. kunne det hjælpe ?

Nej, men et magnet-board el. lign. kan måske klare det :)

///M