Godt råd efterlyses
Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 21-06-05 22:57

Min mor har dyrket slægtsforskning og har samlet et omfattende
materiale, som jeg kunne tænke mig at stille til rådighed for evt.
andre interesserede på en hjemmeside.

P.t. ligger det i Brothers Keeper 5.0 - hun har registreret knap 1000
personer (mere eller mindre udførligt) og vi er helt tilbage omkring
1650. Til nogle af personerne er der omfattende noter (afskrift fra
kirkebøger og deslige).

Jeg vil gerne investere i hensigtsmæssig software, der kan gøre
arbejdet lettest muligt for mig.

Har I nogen gode forslag?

Med venlig hilsen
Lise

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 21-06-05 23:27

Tag et kig her: http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

"Lise Gerd Pedersen (slet AS10O)" <lise@AS10Olisegerd.dk> skrev i en
meddelelse news:11193911940.356875637627674@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 22-06-05 15:54

Du kan altså godt benytte Brothers Keeper til dette formål.

Se evt. hjemmesiden: http://www.brotherskeeper.dk

MVH

Bjarne Bidstrup
www.bidstrup.cc/slaegt

Fra : Brothers Keeper

Dato : 23-06-05 14:19

Jeg har svaret dig direkte

Bedste hilsener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen
Dansk repræsentant for Brothers Keeper
www.brotherskeeper.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 23-06-05 14:49

Ellers er der www.phpgedview.net som er helt gratis.

Du kan se mit stamtræ her www.slaegt.activewebsite.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 10-07-05 23:16

On 21 Jun 2005 21:56:33 GMT, Lise Gerd Pedersen
<lise@AS10Olisegerd.dk> (slet AS10O) wrote:

> [...]
>kirkebøger og deslige).
>
>Jeg vil gerne investere i hensigtsmæssig software, der kan gøre

Kære Lise

MIN anbefaling til dig (du har nok fået flere!) skal være at du
benytter dig af BK's eksport til GEDCOM mulighed, og derefter
indsender den deraf resulterende ged-fil til Gedcomp. Bemærk p'et.

Så vil den for det første blive udsat for et kvalitets-check, men
siden sammenlignet (rent maskinelt) med hundredevis af andre indsendte
ged-filer, og hvis det så viser sig at der er mulighed for
personsammenfald vil både du og "den anden" indsender modtage en
e-mail om Jeres indbyrdes Bingo! - hvorefter du kan begynde på
bilaterale kontakter og måske få justeret nogle datoer etc.

Med en base på 1000 personer som du skriver, vil jeg gætte på du får
et halvt hundrede Bingo'er... )

Venligst
John