motorophæng til volvo penta 2002
Fra : Carsten Nørgård

Dato : 21-06-05 20:56

Jeg skal have skiftet motor ophæng på min Volvo Penta 2002 fra 1988.
De koster 1050 kr pr stk inkl moms som original dele og det er alle 4 der
trænger til at blive skiftet.
Jeg har fået pris fra Norge der minder om det samme.

Er der nogen der kender/har erfaring med uoriginale motorophæng eller ved
hvor man kan skaffe dem til mere rimelige priser???

Båden er en Gibsea 92 med fast aksel.

mvh Carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-06-05 23:05

"Carsten Nørgård" <news@cn-trading.dk> skrev

> Er der nogen der kender/har erfaring med uoriginale motorophæng eller ved
> hvor man kan skaffe dem til mere rimelige priser???

Har du prøvet at kigge på dem, Vetus har? Deres priser er lidt anderledes..

Det kan godt være, at du skal have fat i deres specialkatalog, men mon ikke,
de findes på nettet..

Claus

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-06-05 12:22

Carsten Nørgård <news@cn-trading.dk> skrev:
> [...]

Prøv. http://www.propeller.dk/10.htm men vær opmærksom på at de
forreste originalophæng er speciallavede ophæng til 2002.
For at benytte standardophæng skal du have fremstillet nye
konsoller.
Om standardophæng i nye konsoller vil give den ønskede dæmpning,
kunne du prøve at spørge Volvo om, de har nok en forklaring på
hvorfor der til denne motor er anvendt skråtstillede ophæng.

Har du mulighed for at fremstille konsollerne er købet af 4 stk
standardophæng forsøget værd. Alternativt har du to ekstra
bagerste ophæng for en billig penge.

Mvh/Harding