Formular - Sende fil
Fra : Asger Nielsen

Dato : 21-06-05 20:41

Jeg har et problem med at sende en fil (billede) fra en formular
jeg er ved at lave.

www.supernormal.dk

Formularen :

<form method="post"
action="http://www.supernormal.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient"
value="postkasse@supernormal.dk">
<input type="hidden" name="print_black_fields" value="1">
<input type="hidden" name="subjekt" value="Nyt maleri">
<input type="text" name="Navn" value="Indtast navn" size="50"><p>
<input type="text" name="Kunster" value="Indtast evt. kunster
navn" size="50"></p>
<input type="text" name="email" value="Indtast email adresse"
size="50">
<select size="7" name="menu">
   <option selected="selected">København</option>
   <option>Øvrige sjælland</option>
   <option>Fyn</option>
   <option>Sydlige jylland</option>
   <option>Midt jylland</option>
   <option>Nordlige jylland</option>
   <option>Bornholm</option>
</select><p>

<input type="text" name="titel" value="Titel på maleri"
size="50"> &nbsp;</p>

<input type="text" name="billede str" value="Indtast billede str.
h x b" size="20"></p>
<input type="text" name="pris" value="Indtast pris" size="20">
<input type="file" size="20"></p>

<input type="submit" value="Send">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://supernormal.dk/indsend_billede_tilmeldt.htm">

Håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig
På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-05 21:02

Asger Nielsen skrev:

>Jeg har et problem med at sende en fil (billede) fra en formular
>jeg er ved at lave.

Man kan ikke sende filer fra en hjemmeside uden at der bliver
blandet noget serverside(cgi, php eller asp) ind i det.

Så find ud af, hvad du kan bruge på dit webhotel og spørg i den
tilsvarende serversidegruppe.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-05 09:44

Asger Nielsen skrev:

> Jeg har et problem med at sende en fil (billede) fra en formular
> jeg er ved at lave.

Som Knud har nævnt, skal du bruge noget serversidekode til at håndtere
filupload.

Derudover skal du huske at formen skal have parameteren
enctype="multipart/form-data" for at kunne klare fildata.

Fx: <form action="file.php" method="post" enctype="multipart/form-data">

> www.supernormal.dk

Din side ligger på en Apache-server, så hvis du har adgang til et
serversidesprog, vil det sikkert være php. Men tjek selv med din udbyder
(eller prøv at lave en php-side og se om den virker).

--
Jens Gyldenkærne Clausen