Zyxel til BEFW11S4
Fra : Anders Matthiessen

Dato : 22-06-05 05:29

Hej Gruppe

Bær over med mig, jeg er ikke den største netværks-haj

Jeg har en Zyxel 650R fra cybercity (hvor jeg har fast ip), og så en
BEFW11S4. Alle computere kører trådløst gennem BEFW11S4'en, så jeg
ville egentlig bare lade al trafik køre lige igennem 650Ren videre til
BEFW11S4en. Jeg kunne selvfølgelig forwarde alle porte, men kunne jeg
ikke lige så godt DHCP til Relay?

Hvad skal jeg skrive i Remote DHCP Server, og hvad med BEFW11S4en ?

Jeg vil gerne ændre det, fordi jeg har lidt problemer med at få min
lokale webserver (og ftp og vnc), og har så vidt jeg kan se forwarded de
korrekte porte

/Anders

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-06-05 08:29

Anders Matthiessen <web@dioder.dk> skrev 2005-06-22:
> [...]
> ville egentlig bare lade al trafik køre lige igennem 650Ren videre til
> BEFW11S4en. Jeg kunne selvfølgelig forwarde alle porte, men kunne jeg

Zyxel routeren modtager ikke sin IP via DHCP men via PPP så det er den
der er din DHCP server.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 22-06-05 17:54

Martin Schultz wrote:

> Zyxel routeren modtager ikke sin IP via DHCP men via PPP så det er den
> der er din DHCP server.

Aha

Men er det så muligt, bare at lade min BEFW11S4 fungere som accespoint
kun, og lade Zyxlen styre resten ?

/Anders