Lille spørgsmål vedr. den nye batman-film
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-06-05 16:55

Bruger de egentlig det originale soundtrack fra de andre batman-film? Fordi
den musik vil jeg sgu komme til at savne... Det ville være som Indiana Jones
uden hans kendingsmelodi IMHO

Fra : Taba

Dato : 21-06-05 20:55

> Bruger de egentlig det originale soundtrack fra de andre batman-film?
> Fordi den musik vil jeg sgu komme til at savne... Det ville være som
> Indiana Jones uden hans kendingsmelodi IMHO

Ikke umiddelbart. I den første batman film fra 1989 var det Danny Elfman der
komponerede, mens det i den nye er Hans Zimmer og James Newton Howard, jf.:
http://www.moviemusic.com/soundtrack.asp?id=batmanbegins og
http://www.moviemusic.com/soundtrack.asp?id=batman-score

Hvis du bare søger på batman kan du sidde og sammenligne de forsk.
soundtracks på ovennævnte side....

/Taba

Fra : No Humor Man

Dato : 22-06-05 12:20

Søren Kjeldsen wrote:
> Bruger de egentlig det originale soundtrack fra de andre batman-film? Fordi
> den musik vil jeg sgu komme til at savne... Det ville være som Indiana Jones
> uden hans kendingsmelodi IMHO

Musikken i treeren og fireren var da så vidt forskellige som de kunne
være fra musikken i etteren og toeren, ligesom filmene selv - imo
dårligere. Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor den nye film skulle have
musik ligesom de gamle, da selv de gamle var forskellige.

Dit argument med Indiana Jones holder altså ikke en meter, når man
bruger det i denne forbindelse.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-06-05 13:54

> Dit argument med Indiana Jones holder altså ikke en meter, når man bruger
> det i denne forbindelse.

Musikken fra de 2 første Batman-film havde den samme "da, DA- DA DAAA
DAAAAAAA!!!" når man så Batman stå og kigge udover Gotham City. Samme melodi
blev brugt i de populære Batman-tegnefilm.
Den melodi er lig med Batman, ligesom Indiana Jones-temaet også er lig med
ham.

Fra : No Humor Man

Dato : 22-06-05 19:40

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> blev brugt i de populære Batman-tegnefilm.
> Den melodi er lig med Batman, ligesom Indiana Jones-temaet også er lig med

Ja, deri giver jeg dig ret, men du glemmer de to efterfølgende Batman
film, som havde et helt andet type soundtrack med ulideligt musik - de
er desværre også en del af Batman.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-06-05 20:14

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, deri giver jeg dig ret, men du glemmer de to efterfølgende Batman
> film, som havde et helt andet type soundtrack med ulideligt musik - de er
> desværre også en del af Batman.

De to sidste film, lader vi som om slet ikke findes.....Alt andet ville være
synd for Batman universet....selv de gamle Batman film havde da trods alt en
charme...

Mvh. Brian

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-06-05 21:17

> De to sidste film, lader vi som om slet ikke findes.....Alt andet ville
> være synd for Batman universet....selv de gamle Batman film havde da trods
> alt en charme...

Den første Batman har sgu ikke bare sin egen charme. Den er sgu stadigvæk en
af de allerbedste superhelte-film, som findes.

Fra : No Humor Man

Dato : 22-06-05 22:31

Søren Kjeldsen wrote:

> Den første Batman har sgu ikke bare sin egen charme. Den er sgu stadigvæk en
> af de allerbedste superhelte-film, som findes.

Tror de mener filmen fra 60'erne...

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 23-06-05 14:31

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Den første Batman har sgu ikke bare sin egen charme. Den er sgu stadigvæk
> en af de allerbedste superhelte-film, som findes.
Det må være Tim Burtons batman-film du taler om, de "gamle" film jeg
henviser til, er den gamle serie (og film) hvor batman var en lettere buttet
mand i det klassiske grå og blå dragt, og Robin altid slog hænderne sammen.
Det var dem jeg mente havde en vis charme...

Tim Burtons batman er nok den bedste superhelte film overhovedet....

Mvh. Brian

Fra : Giraf

Dato : 23-06-05 14:31

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> Det var dem jeg mente havde en vis charme...
>
> Tim Burtons batman er nok den bedste superhelte film overhovedet....

Superman I og II er bedre ;D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-06-05 14:59

Giraf <dong@ding.dk> writes:

> Superman I og II er bedre ;D

.... riiight.

SUperman the movie er ok. Lidt nyfortolkning, ja, men på en OK måde,
om end det der med at køre tiden baglæns er noget hakkelse.

Superman 2 er en grim, grim ting, der kun overgås af Superman 3 og
Superman 4.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : AJC

Dato : 24-06-05 01:57

Giraf <dong@ding.dk> wrote in

> Superman I og II er bedre ;D

Ligeså er Daredevil.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-06-05 08:56

On 24 Jun 2005 00:56:41 GMT, AJC <stillvirgin@age42> wrote:

>Ligeså er Daredevil.

Jeg er enig i, at Daredevil er betydelig bedre end sit rygte, men
bedre end Burtons Batman-film? No way!

I øvrigt er Daredevil-spinoffet "Elektra", som jeg så forleden, nok
den mest kiksede af alle Marvel-filmatiseringer til dato.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-06-05 09:16

> Jeg er enig i, at Daredevil er betydelig bedre end sit rygte, men
> bedre end Burtons Batman-film? No way!

Jeg havde ellers de største forventninger til Daredevil, jeg havde i hvert
fald ikke hørt skidt om den. Men for pokker jeg synes den film var dårlig.
Den mest undervurderede af de Marvel-filmatiseringer der er blevet lavet; er
Hulk IMHO

> I øvrigt er Daredevil-spinoffet "Elektra", som jeg så forleden, nok
> den mest kiksede af alle Marvel-filmatiseringer til dato.

Puha det kunne jeg godt forestille mig.

Fra : AJC

Dato : 24-06-05 22:35

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> I øvrigt er Daredevil-spinoffet "Elektra", som jeg så forleden, nok
> den mest kiksede af alle Marvel-filmatiseringer til dato.

Jeg skal kun se den pga Jennifer Garner's medvirken.

Fra : No Humor Man

Dato : 22-06-05 22:31

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> synd for Batman universet....selv de gamle Batman film havde da trods alt en

Ja, det samme gør jeg med T3

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 23-06-05 14:32

> Ja, det samme gør jeg med T3

T3 har aldrig hørt om den........

Fra : No Humor Man

Dato : 24-06-05 09:21

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> "No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> T3 har aldrig hørt om den........

LOL.

Fra : David T. Metz

Dato : 24-06-05 20:21

No Humor Man wrote:

> Ja, det samme gør jeg med T3

Ak, nostalgi er ikke hvad det har været.

David