Problemer med pc suite
Fra : Helle

Dato : 21-06-05 18:21

Er der nogen der kender andre programmer end pc suite til en nokia 6230. Kan
ikke få skidtet til at virke.
Får af vide at usb er ukendt enhed.
hvis der er andre programmer hvor får man dem så henne.
på forhånd tak

Helle

Fra : Kajo

Dato : 21-06-05 18:42

"Helle" skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få skidtet til at virke.
> Får af vide at usb er ukendt enhed.
> hvis der er andre programmer hvor får man dem så henne.

Ser ud til du har samme problem som mig, jeg får samme melding.
Se tråden længere nede. Hvilke kabel bruger du (bare nysgerrig)

--
mvh kajo

Fra : Helle

Dato : 21-06-05 18:47

> Ser ud til du har samme problem som mig, jeg får samme melding.
> Se tråden længere nede. Hvilke kabel bruger du (bare nysgerrig)
>
> --
> mvh kajo

DKU 2. Det var i følge forhandleren det jeg skulle bruge. Der stod også at
det var til nokia 6230 på kablet.

Fra : ///M

Dato : 21-06-05 22:51

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote in message

> DKU 2. Det var i følge forhandleren det jeg skulle bruge. Der stod også at
> det var til nokia 6230 på kablet.

Det er det også - mit virker dog heller ikke, men jeg har netop læst en
brugervejledning i installation af kablet, og der læser jeg, at jeg har
gjort en fejl. Vejledningen findes her:

http://www.nokia.com/popupDisclaimer?productId=302&categoryId=18&disclaimerId=22&fileId=5434&languageId=1

Hvis I kigger under Device Manager på pc'en skal telefonen dukke op som
modem og under wireless communication devices (hvilket den ikke gør hos
mig) - ergo er driveren ikke installeret rigtigt og derfor virker softwaren
heller ikke.

Det kan jo være det hjælper Jer videre - jeg vil i hvert fald prøve at følge
den i morgen når jeg sidder ved min pc med telefonen tilsluttet.

--
///M

Fra : ///M

Dato : 22-06-05 12:05

///M wrote:
> [...]
>
> Det kan jo være det hjælper Jer videre - jeg vil i hvert fald prøve
> at følge den i morgen når jeg sidder ved min pc med telefonen

Jeg har nu prøvet af følge vejledningen men får nøjagtig samme resultat.
Telefonen dukker ikke op under device manageren og så har jeg fundet noget
som muligvis også spiller ind:

www.nokia.com kan man læse under produktbeskrivelsen for PC Suite læse:
"DKU-2 or CA-42: Drivers are included in PC Suite"
Aha tænker jeg så - hvorfor så overhovedet installere dem særskildt
(http://www.nokia.com/nokia/0,,48247,00.html) når de er med i PC Suite. Nå
men her er så det mærkelige: Starter man PC Suite og vælger "Manage
Connections", ja så findes DKU-2 muligheden overhovedet ikke. Der er noget
galt.

Det irriterer mig mest at man ikke kan pille en inf-fil ud af driveren til
DKU-2 for så kunne man da installere driveren manuelt via Device manager
hvor enheden står som "Unknown Device". Man kan ikke pakke exe-filen ud -
men vil nu forsøge at fange temp-filerne under installationen. Jeg vender
tilbage...

///M