java simulator ?
Fra : gc

Dato : 21-06-05 08:15

findes der et java simulator program til PC'en
så man kan teste sine jar spil inden man uploader dem til mobilen. ?

/Gert

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 21-06-05 08:51

> findes der et java simulator program til PC'en
> så man kan teste sine jar spil inden man uploader dem til mobilen. ?

Ja det gør der. Jeg mener at Ingeniøren på et tidspunkt havde en artikel som
beskrev hvordan man gjorde.
Har du set efter om Sun har en J2ME til PC ?

Niels Dybdahl

Fra : gc

Dato : 21-06-05 09:24

> Har du set efter om Sun har en J2ME til PC ?

jo på http://java.sun.com/j2me/download.html
Men jeg aner ikke hvad jeg skal downloade, det ser lidt forvirrende ud.

Fra : Niels

Dato : 21-06-05 10:26

Din mobiltelefonproducent har sikkert en emulator du kan downloade fra deres
website.

Gå på producentens website, kig efter et link til "developers", eller noget
i den stil.

I sektionen for developers kan du normalt gratis downloade et SDK til din
telefon, og det indeholder en emulator.

http://developer.sonyericsson.com/

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,75155,00.html

https://communication-market.siemens.de/portal/main.aspx?pid=1

Etc.

Fra : gc

Dato : 22-06-05 11:28

> http://developer.sonyericsson.com/
>
> http://www.nokia.com/nokia/0,8764,75155,00.html
>
> https://communication-market.siemens.de/portal/main.aspx?pid=1
>
> Etc.

Tak for det.
Du skulle vel ikke også have et link til en samsung
Jeg kan ikke finde det.

/gert

Fra : Niels

Dato : 23-06-05 05:03

Jo da :

http://developer.samsungmobile.com

I venstre side er det et link hvor der står "Resources", der kan du finde
downloads.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 23-06-05 14:27

"gc" <gertc@msn.com> wrote in

> findes der et java simulator program til PC'en så man kan
> teste sine jar spil inden man uploader dem til mobilen. ?
>
> /Gert

Prøv midp2exe:
http://kwyshell.myweb.hinet.net/pager.html?Project/Midp2Exe/ind
ex.html

du skriver:
midp2exe -jar fil.jar -out fil.exe
Derefter kører du exe-filen.

Du kan evt. lave en bat-fil hvor du skriver:
midp2exe -jar %1 -out %1.exe
Så kan du trække jar-filen over på bat-filen.

--
/Mikael