MS Windows
briani 27239
NAME? pc opstart.
Fra : tt hm

Dato : 21-06-05 08:14

Hvad heder det man kan komme ind i når man starter en pc op og trykker
F1 eller Delete,
Og der hvor man så kan se vilke drev og hardisk der er tisluttet osv.
Hvad heder det/kalder man det?

Fra : Calle.

Dato : 21-06-05 08:18

tt hm (slet I3E6L) wrote:
> Hvad heder det man kan komme ind i når man starter en pc op og trykker
> F1 eller Delete,
> Og der hvor man så kan se vilke drev og hardisk der er tisluttet osv.
> Hvad heder det/kalder man det?

eller F10 (compaq) det heddet BIOS
--
Calle.

Fra : tt hm

Dato : 21-06-05 08:37

Calle. <fake@fake.fake> skrev:

>eller F10 (compaq) det heddet BIOS
>--
> Calle.

Nå det er det der er BIOS, OKAY.
Hvorfor er der så nogle hvor du ikke kan komme ind i BIOS?

Fra : andropov

Dato : 21-06-05 08:47

On 21 Jun 2005 07:37:15 GMT, tt hm <bedst@NBT2Kc.dk> (slet NBT2K)
wrote:

>Nå det er det der er BIOS, OKAY.
>Hvorfor er der så nogle hvor du ikke kan komme ind i BIOS?

Mon ikke man altid kan komme ind i BIOS. Men det blot er et spørgsmål
om at vide hvordan...

Fra : Calle.

Dato : 21-06-05 08:57

tt hm (slet NBT2K) wrote:

> Nå det er det der er BIOS, OKAY.
> Hvorfor er der så nogle hvor du ikke kan komme ind i BIOS?

Kan du nævne en?
Jeg tror nærmere at det skyldtes at man ikke ved hvordan man kommer derind.
F.eks er den nogle (f.eks set ved ældre compaqs & IBM) der kræver en speciel
diskette for at rette i BIOS, den kan normalt downloades på producentens
hjemmeside.

--
Calle.

Fra : G B

Dato : 21-06-05 12:52

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen news:maPte.14$I_5.8
@news.get2net.dk:

> eller F10 (compaq) det heddet BIOS

- og står for "Basic Input-Output System".

GB