Advarsel.
Fra : Gainsbourg

Dato : 21-06-05 01:32

Til skræk og advarsel til jer til måske overvejer at omplacere katte eller
andre kæledyr i den størrelse, tillader jeg mig, at henlede opmærksomheden
på tråden "SØGER KANINER" fra d. 16/6 2005 i gruppen dk.marked.privat.dyr og
i øvrigt opfordre til, ikke at omplacere til "Henrik" med e-mail adressen
helsing snabela bonbon.net eller nogen andre der vil afhente på Birkerød
Station.

- Og i øvrigt være på vagt når I omplacerer og altid tage et beløb der er en
smule højere end prisen på et dyr af tilsvarende størrelse i en
foderdyrehandel.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Lene Hansen

Dato : 21-06-05 07:31

Nu har jeg ikke læst tråden eller abonnere på denne gruppe, så hvad drejer
det sig om? Noget ubehageligt kan jeg tænke...........

M.v.h.

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 21-06-05 11:15

Tak for advarslen
Så er det, jeg igen ikke kan lade være med at tænke "Kamphunde-træning".
På en byggeplads ved Viby, Århus her i foråret, blev den mest
bestialske træning af kamphunde videoovervåget. Kaniner blev brugt som
mading, og samtidig blev de stakkels kaniner banket til døde med
jernstænger.
Denne her Henrik, behøver selvfølgelig ikke at sælge kaniner videre til
lige den slags mennesker, men som det også før antydes, for sin egen
fornøjelses skyld.
Pas på din kat, hund, kanin osv.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-06-05 11:37

> Lene Hansen skrev:
> Nu har jeg ikke læst tråden eller abonnere på denne gruppe, så hvad drejer
> det sig om? Noget ubehageligt kan jeg tænke...........

Denne Henrik søger kaniner i alle farver og af begge køn. Da han blev
direkte adspurgt (af Gainsbourg), om kaninerne skulle bruges til foder,
var svaret ja, og så har han ellers ikke lyst til flere kommentarer

Han kunne i det mindste ha' været ærlig, men det var han altså ikke fra
starten...

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-05 12:57

Lisbet Sørensen <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> writes:

> Denne her Henrik, behøver selvfølgelig ikke at sælge kaniner videre til
> lige den slags mennesker, men som det også før antydes, for sin egen
> fornøjelses skyld.

Det kan jo også bare være at han har en slange, som bedst kan lide
frisk foder.

Jeg mener ikke man skal bruge andre folks kæledyr til den slags, men
en kanin der er opdrættet til slagtning til mennesker, kan vel også
ende i maven på en slange. Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen.

At han så ikke melder klart ud fra starten er en klar fejl.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-06-05 13:08

Trine skrev
<men en kanin der er opdrættet til slagtning til mennesker, kan vel også
ende i maven på en slange. Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen.

At han så ikke melder klart ud fra starten er en klar fejl.>

Ja vores katte vil gerne fange fugle og mus, som også blive holdt som
kæledyr af nogle mennesker. Alle dyr skal spise og nogle er altså kødædere.
At en slange får en kanin er for mig ikke værre, end når en kat fanger en
fugl eller mus.

Det der generede mig i denne sammenhæng, er at manden ikke klart melder ud
hvad kaninerne skal bruges til, så folk kan vælge om de vil levere dyr til
det formål.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Georg

Dato : 21-06-05 16:42

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kødædere.
> At en slange får en kanin er for mig ikke værre, end når en kat fanger en

Er det ikke en overtrædelse af dyreværnsloven, at bruge levende foder!? Dyr
skal aflives så humant, hurtigt og smertefrit som muligt. Eller tar jeg
fejl?

Georg

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-06-05 17:35

Georg skrev
<Er det ikke en overtrædelse af dyreværnsloven, at bruge levende foder!? Dyr
skal aflives så humant, hurtigt og smertefrit som muligt. Eller tar jeg
fejl? >

Nej du tager ikke fejl, men så vil jeg også godt tilføje at jeg har set
slanger der aflivede deres bytte hurtigere, end
nogle af de aflivninger jeg set hos dyrlæger.

Fra : Karina Nielsen

Dato : 21-06-05 17:54

> [...]
> slanger der aflivede deres bytte hurtigere, end
> nogle af de aflivninger jeg set hos dyrlæger.

Mig med - selvom det ikke er et kønt syn:(

Karina

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-06-05 17:43

> [...]
> slanger der aflivede deres bytte hurtigere, end
> nogle af de aflivninger jeg set hos dyrlæger.

Ja, det kan virkelig gå stærkt. Foderdyret lider mest hvis slangen enten
ikke får slået det ordentligt ihjel og så mister interessen - eller hvis
slangen ikke er sulten og foderdyret henslæber flere timer, eller døgn, i
panisk rædsel uden mulighed for flugt.

Hvis du køber et foderdyr hos en dyrehandel og vil have det dødt, så afliver
de det ret lemfældigt, ved at smadre dets hoved mod disken inde bagved - og
det er her der kan være tale om en overtrædelse af dyreværnsloven, hvis
aflivningen ikke lykkes optimalt.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-06-05 17:36

> [...]

> hvad kaninerne skal bruges til, så folk kan vælge om de vil levere dyr til

Jamen det er jo netop pointen! Disse dyr er jo _ikke_ opdrættet til
slagtning. Jeg spiser da også selv kød - men ikke andre folks kæledyr, som
jeg narrer fra dem under forudsætningen af at ville give dem et godt hjem.
Og jeg kunne da heller aldrig drømme om at overtage en eller andens lille
kæle-ørkenrotte og så sætte den og een af vores katte ned i en kasse sammen
og så se hvem af dem der kom ud bagefter...(selvom katten sikkert ville
synes at det var en mægtig god ide). Hvis kattene vil have mus, må de altså
selv gå ud i haven og fange dem

Jeg er desværre stødt på alt for mange reptil ejere som grinende pralede med
deres praksis med at afhente kattekillinger, kaniner og andet - give ejeren
en lang historie om at ville give dem et godt hjem for at få dem gratis -
for så bare at give dem som levende foder/legetøj for deres egne dyr
derhjemme og derved spare alle de penge de ellers skulle have brugt på
gnavere hos dyrehandleren.

Med venlig hilsen
Gainsbourg