Total newbie spm...
Fra : BS

Dato : 20-06-05 21:41

Jeg bøvler sådan med noget der burde være så nemt.....

En stationer og en labtop via krydskabel - begge med samme version XP pro DK
!

Men jeg kan bare ikke få hul igennem.... Er der en der gider hjælpe måske
med en step by step guide eller link ???

TAKKER

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-06-05 21:47

Du skal give dem begge en fast IP

fx. 10.0.0.1 og 10.0.0.2

subnetmask 255.255.255.0 på dem begge.

så kan du dele de mapper du ønsker at dele og tilgå PC'erne med
START-->kør \\10.0.0.1 og \\10.0.0.2

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : BS

Dato : 20-06-05 21:56

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
> Du skal give dem begge en fast IP
>
> fx. 10.0.0.1 og 10.0.0.2
>
> subnetmask 255.255.255.0 på dem begge.
>
> så kan du dele de mapper du ønsker at dele og tilgå PC'erne med
> START-->kør \\10.0.0.1 og \\10.0.0.2

Ahhh lækkert !!!

Og hvad skal man så med de windows guider - de virker da slet ikke og så var
det så nemt !!!!

Hva så med at dele en internet forbindelse - kræver det en hub(stofanet) ??

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-06-05 01:47

BS wrote:
> "Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

Husk at disable din windows XP firewall eller tilad windows fildeling.

Hilsen Mikkel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 21-06-05 08:46

> Hva så med at dele en internet forbindelse - kræver det en hub(stofanet)
??

En "hub" bruges ikke mere. En hub sender alt hvad den modtager i alle
retninger.
Istedet bruges i dag en "switch", som har styr på hvilke PCer der er på
hvilke porte.

Hvis du vil på Internettet skal du bruge en IP-adresse som du får fra
udbyderen (stofanet).
Med 2 PCere skal du altså have 2 IP-adresser fra stofanet eller du skal have
fat på en router som kan oversætte mellem dine interne IP-adresser
(10.0.0.x) og den som routeren modtager fra Stofanet. Jeg vil anbefale
routerløsningen, da den også giver en del beskyttelse mod angreb udefra. Det
giver dig f.eks mulighed for at sikkerhedsopdatere din PC via Internettet
uden at den bliver inficeret undervejs. Til gengæld er der nogen spil og
lignende som kræver specialopsætning af routeren for at virke over
internettet.

En router har ofte en indbygget switch, så du kan klare dig med en box.

Niels Dybdahl