BTX Type I ?
Fra : Thomas H.

Dato : 20-06-05 18:20

Hej,

Jeg skal til at lave ny computer, og regner med at købe et ASUS P5AD2 eller
GD2, og på processorsiden kan man få to typer: "Intel Boxed" og "Intel Boxed
(BTX Type I)"
Hvad hulen er forskellen? Og er der blæser og det hele inkluderet i de
pakker?

--
mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-06-05 19:43

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Intel Boxed (BTX Type I)"
> Hvad hulen er forskellen? Og er der blæser og det hele inkluderet i de

Den ene er til ATX kabinet og den anden til BTX kabinet.

I den nye BTX standart er bundkortet "vent" på hovedet og der er airduct der
trækker luft fra fronten af kabinetet. Type 1 er standart højde og Type 2 er
lav højde.

Ja, der er blæser med.

Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 20-06-05 21:07

"Brian Hansen" <blh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den ene er til ATX kabinet og den anden til BTX kabinet.

BTX? en standard uden et eneste hit på edbpriser.dk ?? Det må da hedde noget
andet?

> I den nye BTX standart er bundkortet "vent" på hovedet og der er airduct
> der trækker luft fra fronten af kabinetet. Type 1 er standart højde og
> Type 2 er lav højde.

Ok det lyder avanceret, jeg tror jeg holder mig til det "gamle" system så

> Ja, der er blæser med.

Ok men det er vel sjældent nogle særlig støjsvage der følger med?

Fra : BorreBoy

Dato : 21-06-05 05:12

> [...]
>
> "Brian Hansen" <blh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> BTX? en standard uden et eneste hit på edbpriser.dk ?? Det må da hedde

Næh. Det er afløseren for ATX.

Fra : Brian Hansen

Dato : 22-06-05 02:21

> BTX? en standard uden et eneste hit på edbpriser.dk ?? Det må da hedde
> noget andet?

Mit Cooler Master Stacker kabinet er forberedt for begge standarter, men
står kun som ATX.
Jeg kan se at der kun er få BTX bundkort og kabineter (microBTX) på
edbpriser.dk

> Ok det lyder avanceret, jeg tror jeg holder mig til det "gamle" system så
>
> Ok men det er vel sjældent nogle særlig støjsvage der følger med?

Har ikke haft en BTX blæser i hånden endnu, men der sidder en 80 eller 92mm
blæser i, så den burde være rimelig støjsvag. Og den normale P4 blæser
svinger meget i støjniveau.

Brian