css: to bokse - den ene "går over" den
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 20-06-05 17:14

Jeg har et lille problem med et design.

Jeg har to bokse:

+-----+--------------+
| 1 | 2 |
| | |
| |______________|
| |
_______

(smukt ikke :)

Problemet er at boks 1 ikke må gå ud over boks 2. Boks 2 skal altså bare
blive længere, hvis boks 1 beslutter sig for at være længere end boks 2.

box 1:
#main #menu {
      border-right:1px solid #c0c0c0;
      border-bottom:1px solid #c0c0c0;
      float:left;
      width:230px;
      background:#e4ecf5;
      margin:0px 10px 10px 0px;
      padding: 3px;
}

box2:
#main {
      border:1px solid #000;
      background:#fff;
      width:750px;
      margin:0px auto;
      text-align:left;
}

Er der nogle der ved om dette kan lade sig gøre (eventuelt uden at
introducere en 3. box omkring det hele)...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-05 19:05

Mikkel F.S. Andersen skrev:

> Jeg har et lille problem med et design.

Har du et link til din side?

> Problemet er at boks 1 ikke må gå ud over boks 2. Boks 2 skal
> altså bare blive længere, hvis boks 1 beslutter sig for at
> være længere end boks 2.

Umiddelbart lyder det som om at boks 1 skal lægges floatet inde i
boks 2 - og så evt. med et fiks der sikrer at boks 2 udvider sig.
Men læg en eksempelside op, så er det lettere at fifle med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 20-06-05 20:45

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> boks 2 - og så evt. med et fiks der sikrer at boks 2 udvider sig.
> Men læg en eksempelside op, så er det lettere at fifle med.

Hej Jens,

Jeg fandt en løsning. Det var lige en clear:left der skulle fifles med.
Nu spiller det.