Hvad er det fede ved Symbian OS?
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 20-06-05 16:37

En 6630 koster kun lidt mere end en 6230i.

Hvad er der så fedt ved Symbian?

Generelt mener jeg, at en telefon kun skal kunne ringe og give
dataforbindelser med bluetooth, og derfor er jeg faldet for en 6230i.

Men hvorfor skulle jeg kigge på en 6630 udover at den også skulle kunne gå
på 3.

Og hvad med en 6260? Er den fed?

Vh, Lars.

Fra : Zulu

Dato : 20-06-05 20:12

Lars Bonnesen wrote:
> En 6630 koster kun lidt mere end en 6230i.
>
> Hvad er der så fedt ved Symbian?

Multitasking!

Messenger, browseren og musikafspilleren køre i baggrunden, mens du skriver
sms'er. (bare et eksempel).

Der findes et hav af programmer til Symbian-telefonerne og hvis man har mod
på det findes der ganske gode gratis programmer + SDK til at udvikle sine
egne.

Se: www.symbian.com, forum.nokia.com, www.my-symbian.com

> Generelt mener jeg, at en telefon kun skal kunne ringe og give
> dataforbindelser med bluetooth, og derfor er jeg faldet for en 6230i.

Du bliver hurtigt forvent med en Symbian telefon... Den kan så meget mere.

> Men hvorfor skulle jeg kigge på en 6630 udover at den også skulle
> kunne gå på 3.

Tag hellere en 6680 eller 6681, hvis den ikke behøver at understøtte 3G.
De er nyere og har nyeste version af Symbian med ny forbedret UI.

> Og hvad med en 6260? Er den fed?

Har et lækkert design, men mangler lidt power i forhold til 6630 og 6680.

Zulu

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-06-05 22:46

ma 20 jun 2005 05:36:37p satte Lars Bonnesen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> En 6630 koster kun lidt mere end en 6230i.
>
> Hvad er der så fedt ved Symbian?

Symbian tillader dig at installere nye programmer på telefonen. Det er
ikke at forveksle med Java der gerelt ikke er meget værd og mest muliggør
at man kan kaste et par halvdårlige spil på. Symbian muliggør RIGTIGE
programmer såsom en ny browser, programmer til at lave ringetoner med
o.s.v.

> Generelt mener jeg, at en telefon kun skal kunne ringe og give
> dataforbindelser med bluetooth, og derfor er jeg faldet for en 6230i.

Så er Symbian ikke noget for dig.

> Men hvorfor skulle jeg kigge på en 6630 udover at den også skulle
> kunne gå på 3.

Fordi den er så gennemført lavet og lugter langt væk af kvalitet og
kamptank. Hvis det er Nokias fortsatte målsætning at lave deres
fremtidige telefoner på den måde så hilser jeg det velkomment. Den er
slet ikke så plasticagtig som mange af de andre er og den virker meget
mere holdbar. Du skal meget langt tilbage i deres program for at finde en
telefon der bare er halvt så godt bygget som den er. Der er også meget
mere gods i den når man har den i hånden. Man kan mærke den som en god
fornemmelse i hånden og den er ikke alt for lille.

Hvis du vil have en telefon der kan klare en tur på gulvet i ny og næ
uden at gå i stykker så er jeg poverbevist om at du skal vælge en 6630

Steven

Fra : RpR

Dato : 20-06-05 23:08

> [...]
> at man kan kaste et par halvdårlige spil på. Symbian muliggør RIGTIGE
> programmer såsom en ny browser, programmer til at lave ringetoner med

Det kan java så også sagtens, J2ME / MIDP platformen som mange mobiler
understøtter idag har rige muligheder for gode programmer, bare ikke mange
der benytter sig af det, men det kommer nok

Men hvis du ikke kalder java programmer for rigtige programmer, så har du da
misforstået noget.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 21-06-05 16:52

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message

> Så er Symbian ikke noget for dig.

> Fordi den er så gennemført lavet og lugter langt væk af kvalitet og
> kamptank.

Og bl.a. fordi du skrev dette, gik jeg ud og kiggede på ny telefon med
6630'eren som det primære valg, og nu sidder jeg med en i hånden. Vildt. Man
kan installere SSH-klienter (puTTY) på den!

Forhandleren sagde, at det er en helt ny telefon, men jeg mener nu da, at
den har været der noget tid. Der findes da nyere Symbian OS'er.

Jeg finder nu altså 6310'-eren som den mest lækre telefon, men den kan jo
slet ikke det samme som 6630'eren. I sin tid var 2110i-eren den fedeste.

Forhandleren havde ikke anden taske end en man trækker over, og så betjener
igennem. Jeg vil hellere have en horisontal - hvilken har du?

Vh, Lars.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 23-06-05 01:07

ti 21 jun 2005 05:51:35p satte Lars Bonnesen sig på en taburet og skrev
> [...]

> 6630'eren som det primære valg, og nu sidder jeg med en i hånden.
> Vildt. Man kan installere SSH-klienter (puTTY) på den!

Ja den er særdeles lækker.

> Forhandleren sagde, at det er en helt ny telefon, men jeg mener nu da,
> at den har været der noget tid. Der findes da nyere Symbian OS'er.

Jeg er ikke helty klar over hvor ny den er. Men du kan ikke regne med
numrene på symbiansoftwaren. Nogle versioner har specielle egenskaber så
som trykfølsom skærm og andre har det ikke så det er lidt misvisende.

> Jeg finder nu altså 6310'-eren som den mest lækre telefon, men den kan
> jo slet ikke det samme som 6630'eren. I sin tid var 2110i-eren den
> fedeste.

Ja 2110i var gud

> Forhandleren havde ikke anden taske end en man trækker over, og så
> betjener igennem. Jeg vil hellere have en horisontal - hvilken har du?

Hehe jeg har slet ikke nogle af de telefoner selv. Har bare set den og
synes den var god og solid. Jeg render rundt med en Qtek 2020 og har den
i en vlearcase når jeg er på farten. Det er en slags plastikæske der
beskytter den samtidig med at man kan se igennem den. De vigtigste
knapper til f.eks. besvarelse af opkald er der lavet huller til men
ellers må man åbne den hvis man skal andet end det. Den er lavet af hård
plastik og den beskytter mod nøgler og andet der kan ridse den så det er
en helt andet jo

Jeg har dog haft en 2110i og den var ikke til at slå i smadder uanset
hvor meget jeg prøvede. Min ven der også havde een tabte sin fra sin
knallert. Den landede på en sten og displayet gik i stykker. Telefonen
kørte videre uden problemer så har fik et nyt display i. Så var den god
som ny. De havde også et godt modtage/sendeforhold som de små
skodtelefoner idag slet ikke kan leve op til med deres små indbyggede
lorteantenner. Det var tider.

Steven

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 21-06-05 17:44

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message

> Symbian

Jo... og lige en ting... Der er noget, der hedder "Info&Sjov" under "Menu".
Jeg ved ikke helt hvor sjovt det er. Når jeg starter programmet, Skriver den
"Sender SMS" et par gange, og så får jeg en menu frem. Her kan jeg
tilsyneladende få lov til at spille et eller andet bøvler spil, hvis jeg
betaler 30,- plus opkald. Det finder jeg ikke sjovt. Især hvis min søn får
telefonen i hånden, så har jeg jo nærmest skrevet en blankocheck Hvordan
sletter jeg denne funktion? Jeg kan ikke se den under "Værktøjer",
"Styring".

Vh, Lars.

Fra : Zulu

Dato : 21-06-05 19:03

Lars Bonnesen wrote:

> [...]
> nærmest skrevet en blankocheck Hvordan sletter jeg denne funktion?
> Jeg kan ikke se den under "Værktøjer", "Styring".

Det er noget din udbyder (Sonofon?) tilbyder.
Prøv at høre dem om det.
Du kan evt. gemme menupunktet i en mappe langt langt væk, så man ikke lige
falder over den...

Zulu

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 21-06-05 19:38

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> wrote in message

> Det er noget din udbyder (Sonofon?) tilbyder.

TDC.

Vh, Lars.