3Com SuperStack II VLAN
Fra : RaZoR

Dato : 20-06-05 13:25

hejsa .....

lige et spørgsmål .... er der problemer med at få 3Com switche til at
spille sammen med andre mærker når vi snakker VLAN ?

RaZoR :)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-06-05 22:12

On Mon, 20 Jun 2005 14:24:43 +0200, RaZoR <nomailaddress@mail.dk>
wrote:

> lige et spørgsmål .... er der problemer med at få 3Com switche til at
> spille sammen med andre mærker når vi snakker VLAN ?

Næ, de er ikke ret meget dårligere end så meget andet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : RaZoR

Dato : 21-06-05 07:07

On Mon, 20 Jun 2005 23:11:55 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Næ, de er ikke ret meget dårligere end så meget andet.
>
>-A

øh ok .... jeg tænker på om 3Com er VLAN kompatible med Dlink og Cisco
...... jeg har nemlig problemer med at kører et vlan mellem en 3Com
(3300) og en Dlink (DES 3550)

RaZoR :)

Fra : Robert Piil

Dato : 21-06-05 07:38

On Tue, 21 Jun 2005 08:07:29 +0200, RaZoR <nomailaddress@mail.dk>
wrote:

>øh ok .... jeg tænker på om 3Com er VLAN kompatible med Dlink og Cisco
>..... jeg har nemlig problemer med at kører et vlan mellem en 3Com
>(3300) og en Dlink (DES 3550)

Da jeg snakkede med Dlink, pga nogle kompabilitetsproblemer mellem to
af deres VLAN-produkter i forskellige serier, blev jeg undrende spurgt
om hvorfor jeg dog havde købt produkter i to forskellige serier (en
11b og en 11g-ting).

Af den henvendelse måtte jeg så konkludere at Dlink ikke er
kompatibelt med noget som helst, medmindre man holder sig til at koble
deres produkter sammen uden brug af kryptering. To produkter der hver
for sig skulle kunne tale WPA, kunne i hvert fald ikke tale WPA
sammen.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : RaZoR

Dato : 21-06-05 14:11

On Tue, 21 Jun 2005 08:37:50 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>deres produkter sammen uden brug af kryptering. To produkter der hver
>for sig skulle kunne tale WPA, kunne i hvert fald ikke tale WPA

ok .... jeg har også fra en kollega hørt at to dlink wireless
produkter kan være inkompatible .... !!! ... godt gået ;)

Tilbage til topic .....

...... jeg har fået det til at virke .... :)

RaZoR :)