Trådløst netværk ??????
Fra : Niels Solskin

Dato : 20-06-05 05:50

Hejsa

Jeg har ingen forstand på trådløst netværk......

Jeg har i dag en alm. router og to pc´er til nettet, men har en bærbar,
som jeg gerne vil have ledningsfri.

1)Overvejer derfor at købe en trådløs router istedet, der kan jeg vil
også knalde det eksisterende netkabel i ???

2) Kan jeg bare købe en hvilken som helst trådløs router og et hvilket
som helst trådløst pcmcia kort og spiller de så sammen ?

Ville nedenstående virke sammen ?

Linksys Wireless-G Broadband Router. Model WRT54G, 2,4 GHz.

Trådløst 11Mbps netkort, 3COM officeconnect(PCMCIA) modelnr. 3CRSHPW696

Er der noget andet jeg skal være opmæksom på ?

Hvad er bedst et trådløs netkort eller de her usb netkort ???

Bedste hilsner og tusind tak for hjælpen

Niels

Fra : Anders Lund

Dato : 20-06-05 06:11

Niels Solskin wrote:
> 1)Overvejer derfor at købe en trådløs router istedet, der kan jeg vil
> også knalde det eksisterende netkabel i ???

Det kommer an på routeren. Men normalt vis vil jeg sige at der også er
monteret et Ethernet stik på sådan en. Men hvis du har begge dine PCere
tilsluttet direkte til din nuværende router, skal du nok også have en
router med flere stik eller en Switch ved siden af.

> 2) Kan jeg bare købe en hvilken som helst trådløs router og et hvilket
> som helst trådløst pcmcia kort og spiller de så sammen ?

Det burde det. Men du skal være opmærksom på om routeren passer sammen
med din Internetforbindelse.

> Trådløst 11Mbps netkort, 3COM officeconnect(PCMCIA) modelnr. 3CRSHPW696
>
> Er der noget andet jeg skal være opmæksom på ?

Hvis du skal overføre store filer, ville jeg gå efter noget som kører
mindst 54 Mbit.

> Hvad er bedst et trådløs netkort eller de her usb netkort ???

Altså om et trådløst netkort er bedre end et kabel netkort? Det er vist
2 ting som ikke helt kan sammenlignes. Eller mener du et USB trådløst
netkort? Praktisk ville jeg nok vælg et PCMCIA kort.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Niels Solskin

Dato : 20-06-05 06:30

Tak for hjælpen Anders

> Men hvis du har begge dine PCere
> tilsluttet direkte til din nuværende router, skal du nok også have en
> router med flere stik eller en Switch ved siden af.

Der står at der er 4 RJ 45 stik, så det må vel være OK ?

> Det burde det. Men du skal være opmærksom på om routeren passer sammen
> med din Internetforbindelse.

Jeg kører webspeed og de sælger en linksys,
bare en ande model, så det
vel også være ok ?

> Hvis du skal overføre store filer, ville jeg gå efter noget som kører
> mindst 54 Mbit.

Skal bare surfe på nettet....betyder
det så den store forskel ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 09:14

Den 20/06-2005 klokken 05:30, skrev
"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk>
i <2a434a920b0787cbf9e65cc2ed36d895.62180@mygate.mailgate.org>:

> Tak for hjælpen Anders

> Jeg kører webspeed og de sælger en linksys,
> bare en ande model, så det
> vel også være ok ?

Jeg kører selv på Webspeed med en Linksys WRT54GS router og et Linksys
WPC54GS pcmcia kort.
Det fungerer glimrende.

Nej, så burde 11Mbit være nok.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ole

Dato : 20-06-05 09:53

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> Den 20/06-2005 klokken 05:30, skrev

[SNIP]
> Jeg kører selv på Webspeed med en Linksys WRT54GS router og et Linksys
> WPC54GS pcmcia kort.
> Det fungerer glimrende.
[SNIP]

Iflg Linksys' hjemmeside understøtter kortet ikke WPA kryptering, mens andre
siger, at det gør det. Har du nogle erfaringer med dette ?

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 11:21

Den 20/06-2005 klokken 10:53, skrev
"Ole" <websurfer@webhiker.invalid>
i <42b683ec$0$38995$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Iflg Linksys' hjemmeside understøtter kortet ikke WPA kryptering, mens
> andre siger, at det gør det. Har du nogle erfaringer med dette ?

Hm, dette har hverken mit kort eller jeg set
Under opsætning af kortet kan man vælge mellem
WEP, WPA-PSK, WPA-RADIUS og RADIUS.
Under WPA-PSK er der to valgmuligheder:
TKIP og AES.
Jeg er ikke så meget inde i, hvad de forskellige betegnelser står for, men
jeg kører selv med WPA-PSK og TKIP.
Virker fint.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Niels Solskin

Dato : 20-06-05 21:38

"Kjeld Nielsen" <"Kjeld> wrote in message

> Kjeld

Tusind tak for hjælpen.....

Nu er den trådløse router selvfølgelig blevet solgt i mellem tiden,
så jeg må på udkig efter en anden.

Men tak for hjælpen.

Niels