Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste online photo shop ?
Fra : Palle

Dato : 02-06-01 16:10

Efter vi har fået digital kamera og adsl så kunne det jo være sjovt at prøve
at få lavet billeder helt af elektronisk
vej. Så hermed eftersøges den bedste online billedfremkalder

gode råd og erfaring med dette ønskes

mvh Palle

Vanløse

Fra : me

Dato : 02-06-01 17:26

> Efter vi har fået digital kamera og adsl så kunne det jo være sjovt at
prøve
> at få lavet billeder helt af elektronisk
> vej. Så hermed eftersøges den bedste online billedfremkalder

Øehh ....??? billedfremkalder??? mener du at du ønsker forslag til hvem der
kan udskrive billederne på papir for dig?

mvh
ha

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-06-01 17:33

On Sat, 2 Jun 2001 17:10:05 +0200, "Palle" <dax@pc.dk> wrote:

>Så hermed eftersøges den bedste online billedfremkalder

Hej, jeg kan kun anbefale at du selv bikser med det.

HP Photo Printing, et kanon program.
fx. kan du printe 3 stk 10x15 ud på et stykke A4 HP Premium Plus Photo
Paper (mat) og så sætte dem i plastik lommer, så får du blank
2,65 pr. billede, så slipper du for gebyr.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Tom Wagner

Dato : 02-06-01 19:15

On Sat, 02 Jun 2001 18:33:09 +0200, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wrote:

>fx. kan du printe 3 stk 10x15 ud på et stykke A4

Kan printeren printe så tæt på kanten?

Tom

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-06-01 22:44

On Sat, 02 Jun 2001 20:15:06 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote:

>Kan printeren printe så tæt på kanten?

nej, men nu er de også placeret sådan at de 2 ligger kant mod kant, og
den sidste på den anden led.

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Lyrik

Dato : 03-06-01 03:30

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> wrote in message

> Kan printeren printe så tæt på kanten?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ny Gimmick:
Det er skægt at når noget er sjældent, så bliver det fantastisk efterspurgt.
Nu handler det om at printe helt ud til kanten!))

Maleriets mestre ønskede ordentlig brede guldrammer rundt om deres billeder,
de ønskede ikke at de var "helt ud til kanten."
Hvis du vil have "helt ud til kanten" så klip den af!! Kanten altså.
Fotografier hos fotopusheren er helt ud til kanten, så han kan prale med
store billeder på små stykker papir.
Selv om et A4 print ikke er "helt ud til kanten" så er det dog mange gange
større end det fotopusheren stikker dig for en 50-er.
Og kanter kan let skæres af med en skærelinial og en Olfakniv.
Hvem ønsker sig dog fotografier "helt ud til kanten?" ikke mig, jeg
foretrækker at man kan rage på kanten uden at rage på billedet.))

Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 03-06-01 09:19

On Sun, 3 Jun 2001 04:30:23 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Hvem ønsker sig dog fotografier "helt ud til kanten?" ikke mig, jeg
>foretrækker at man kan rage på kanten uden at rage på billedet.))

Så måske vi skal tilbage til Kodak's 9x9, der er kant.
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-06-01 10:04

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Ny Gimmick:
> Det er skægt at når noget er sjældent, så bliver det fantastisk
efterspurgt.
> Nu handler det om at printe helt ud til kanten!))

Meget interessant.
Oprindeligt - da fremkaldelse var håndværk - betragtede man det enkelte
papirbillede som et værk, det repræsenterede investering i tid og økonomi.
Der gik man faktisk op i helhedsindtrykket og monterede billederne i albums
osv. I dag er det almindelige fotografi blevet til dokumentation og der
bruges ikke mange kræfter på helhedsindtrykket.
Jeg kan huske at mine forældre havde en fotohandler, der leverede billederne
med forskellige former for udstandsninger, så den hvide "ramme" udadtil var
takket eller bølgeformet - ligesom ´han kopierede regulære rammer m.
dobbeltstreger mv. ind på bryllupsbilleder ol.
Og det var helt utænkeligt at montere billeder uden at tage hensyn til
hvordan de er orienteret.
I konens samling af maskinproducerede 10x15billeder, sidder man mere eller
mindre uafbrudt og vender enten hoved eller album, så billedet ses rigtigt -
præproducerede plastlommer til masseindustrielle billeder opfordrer til
vandret liggende standardformater.

> Hvem ønsker sig dog fotografier "helt ud til kanten?" ikke mig, jeg
> foretrækker at man kan rage på kanten uden at rage på billedet.))

enig.

mvh
Jan

Fra : Tom Wagner

Dato : 03-06-01 10:43

wrote:
>"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> wrote in message

>Nu handler det om at printe helt ud til kanten!))
Det var nu ikke, hvad jeg skrev.

>Hvis du vil have "helt ud til kanten" så klip den af!!
Det er et godt råd!

>Hvem ønsker sig dog fotografier "helt ud til kanten?" ikke mig,
Og heller ikke jeg!

U.P. anbefalede tidligere i tråden et program, HP Photo Printing, hvor
man kunne placere 3 10x15-billeder på et ark A4. Der bliver så max. 5
mm kant på hver side, og så undrede jeg mig blot over, at printeren
kunne printe så tæt på kanten.

Det tror jeg fx ikke, at min kan (HP970Cxi), men jeg ved det ikke; jeg
har aldrig prøvet, - for jeg bryder mig nemlig normalt ikke om
billeder helt ud til kanten.

Men kvalitetspapir til inkjetprintere er ret dyrt, så jeg kan godt
forstå, at man kan være interesseret i at udnytte det maksimalt.

Jeg monterer tit mine billeder i en letmetalskifteramme, hvor den
blanke billedflade let kommer til at klæbe til glasset. Derfor laver
jeg nogle gange en (lidt primitiv) passepartout, så glasset løftes et
lille stykke bort fra billedet. Alene af den grund er det rart, hvis
der er en pæn, stor hvid kant om billedet.

Tom

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 03-06-01 22:27

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Paper (mat) og så sætte dem i plastik lommer, så får du blank
> 2,65 pr. billede, så slipper du for gebyr.

Ja sådan kan man selvfølgelig gøre, og det gør jeg da også selv, men de
allerbedste resultater har jeg opnået på www.altiplano.com (Schweiz)

Her koster det ca. 2,50 kr pr billede (10x15) i suveræn kvalitet på kraftigt
kvali fotopapir.
Forsendelse koster ca. 19 kr.
Leveringstid er ca 5 dage.
P.t. er medlemsskab gratis.

Der er jo også Photocare.dk herhjemme.
De er en anelse dyrere, og jeg synes personligt at deres arbejde er et
"mulehår" ringere end altiplano's !!

M.v.h.

Lars
(Vi taler om marignaler...)