/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Dell´s retur politik?
Fra : Chr.


Dato : 19-06-05 23:50

Nogle der har erfaring med Dell´s retur politik med henblik på køb af TFT
skærmen Dell 2001FP 20'' ?

Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke kan
finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig af
forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.

Men - på deres hjemmeside står bl.a. følgende: "Forbrugere har 14 dages
fortrydelsesret fra leveringen. Udnyttes fortrydelsesretten opkræves
returfragt DKK 744 hos forbrugeren."

"Fragtpriser for produkter købt i webstoren Elektronik & Tilbehør er
afhængige af produkttypen og det bestilte antal produkter. Standard
fragtpriser varierer fra DKK 38.75 til 267.50 inkl. moms pr. enhed."

Da Dell ikke har det bedste handelsry, vil jeg høre om der er nogle som har
et bud på hvor meget det vil koste at returnere en ovennævnte TFT skærm?

/Chr.

PS: Hvor skal den evt returneres til DK eller udlandet? (Irland!?)



 
 
Frodo Nifinger (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 20-06-05 00:33


"Chr." <chr*remove*@nybro.dk> skrev i en meddelelse
news:d94sp0$s3m$1@gnd.k-net.dk...
> Nogle der har erfaring med Dell´s retur politik med henblik på køb af TFT
> skærmen Dell 2001FP 20'' ?
>
> Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke
kan
> finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig af
> forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.
>
> Men - på deres hjemmeside står bl.a. følgende: "Forbrugere har 14 dages
> fortrydelsesret fra leveringen. Udnyttes fortrydelsesretten opkræves
> returfragt DKK 744 hos forbrugeren."
>
> "Fragtpriser for produkter købt i webstoren Elektronik & Tilbehør er
> afhængige af produkttypen og det bestilte antal produkter. Standard
> fragtpriser varierer fra DKK 38.75 til 267.50 inkl. moms pr. enhed."
>
> Da Dell ikke har det bedste handelsry, vil jeg høre om der er nogle som
har
> et bud på hvor meget det vil koste at returnere en ovennævnte TFT skærm?
>
Jeg har direkte ringet til Dell's kundeservice for at finde ud af deres
politik.

Jeg fik oplyst, at pixelpolitikken er fem pixels eller derover, med mindre
de er centralt placerede på skærmen.

Det skulle efter deres oplysninger koste ca 100 kr at returnere skærmen
under de 14 dages fortrydelsesret.

Jeg blev også meget forskrækket over deres oplysninger på hjemmesiden.
Derfor ringede jeg og forhørte nærmere, da jeg var meget interesseret i Dell
2005FPW.
Derefter valgte jeg at bestille til 4173 kr.

Nu venter jeg bare på fragtmanden

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Esben von Buchwald (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 20-06-05 00:52

> Nu venter jeg bare på fragtmanden
>
Glæd dig, den er nice

Frodo Nifinger (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 21-06-05 10:44


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:Y6GdnTHblKqHmCvfRVnyjQ@giganews.com...
>> Nu venter jeg bare på fragtmanden
>>
> Glæd dig, den er nice

Jøsses da!

Jeg har lige fået min Dell 2005 FPW ind af døren og fået den sat til.

Jeg troede skærmen på min bærbare Toshiba var god

Der er virkelig kontrast på drengen i forhold til Toshibaen.
Hvidt er hvidt, og sort er sort - ingen blød mellemvare dér.

Mit første 10 minutters indtryk er ....Wauw.
Eller på jysk - Det er it så ringe endda.

Der ser ikke ud til at være pixelfejl på Dell'en

Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke passer
i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet ikke
passer.
Men skidt, jeg har selv et almindeligt powerkabel.

Umiddelbart er min holdning, at skærmen godt kan anbefales.

Levering var rimelig ok. Jeg bestilte torsdag og har fået skærmen i dag
tirsdag kl 11:20.

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Esben von Buchwald (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 21-06-05 22:23

> Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke passer
> i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet ikke
> passer.

Er du sikker?

Er det ik bare et dansk stik med et ben til jord, og 2 af de der tynde
skæve ben til EDB stikkontakter?

Frodo Nifinger (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 21-06-05 23:16


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:OJadnYuD5-K6GCXfRVnyjA@giganews.com...
> > Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke
passer
> > i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet
ikke
> > passer.
>
> Er du sikker?
>
> Er det ik bare et dansk stik med et ben til jord, og 2 af de der tynde
> skæve ben til EDB stikkontakter?

Nope, det er et stik med tre ens tynde ben - noget tyndere end den normale
danske standard.
Jeg kender godt EDB-stikket. Det er ikke sådan et. Alle tre ben er runde og
af metal hele vejen men tykkelsen på benene svarer til tykkelsen på benene
på de billige støbte stik på lamper, hvor kun enderne er af metal (altså på
plastikbenene)

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Jakob Hansen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Hansen


Dato : 22-06-05 19:11

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
news:42b8929e$0$49062$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> news:OJadnYuD5-K6GCXfRVnyjA@giganews.com...
>> > Til gengæld har Dell leveret et elkabel til skærmen, der bestemt ikke
> passer
>> > i nogen dansk stikkontakt - En trebenet fanden med tynde ben, der slet
> ikke
>> > passer.
>>
>> Er du sikker?
>>
>> Er det ik bare et dansk stik med et ben til jord, og 2 af de der tynde
>> skæve ben til EDB stikkontakter?
>
> Nope, det er et stik med tre ens tynde ben - noget tyndere end den normale
> danske standard.
> Jeg kender godt EDB-stikket. Det er ikke sådan et. Alle tre ben er runde
> og
> af metal hele vejen men tykkelsen på benene svarer til tykkelsen på benene
> på de billige støbte stik på lamper, hvor kun enderne er af metal (altså
> på
> plastikbenene)
>

Jeg havde samme problem. Prøvede at fejlmelde det via mail, men efter 3-4
mails tilbage med svar om at det var korrekt stik jeg havde fået ringede jeg
istedet. Gevinst med det samme og et rigtigt stik i posten næste dag. De
piger der svarede på mails gik vist ud fra at kundernes intelligensniveau
var næsten ligeså lavt som deres eget. Og ja, jeg skrev faktisk pænt i ALLE
mails'ne til dem.

Her er en oversigt over power cords
http://www.tycoelectronics.com/products/lanelectronics/power_cords.asp . Mit
forkerte var schweizisk. Så vidt jeg husker var part nummeret xx65, hvor det
danske er xx55 eller omvendt. Nok en lagermedarbejder der er hurtig på
aftrækkeren.

Jeg havde også selv et ekstra, men mere af princip ville jeg have korrekt,
især efter besked om at det måtte jeg selv købe i en butik Men min Dell
er dejlig.

Jakob



Frodo Nifinger (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 23-06-05 00:07


"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42b9a99a$0$63600$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> Her er en oversigt over power cords
> http://www.tycoelectronics.com/products/lanelectronics/power_cords.asp .
Mit
> forkerte var schweizisk. Så vidt jeg husker var part nummeret xx65, hvor
det
> danske er xx55 eller omvendt. Nok en lagermedarbejder der er hurtig på
> aftrækkeren.
>
> Jeg havde også selv et ekstra, men mere af princip ville jeg have korrekt,
> især efter besked om at det måtte jeg selv købe i en butik Men min
Dell
> er dejlig.
>
Jeps, den er go nok. Det er et schweizisk kabel, jeg har fået.



Chr. (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Chr.


Dato : 20-06-05 20:56

> Jeg har direkte ringet til Dell's kundeservice for at finde ud af deres
> politik.
>
> Jeg fik oplyst, at pixelpolitikken er fem pixels eller derover, med mindre
> de er centralt placerede på skærmen.

Betaler Dell så for returfragten og forsendelse af et nyt produkt, hvis
deres pixelpolitik overskrides?

> Det skulle efter deres oplysninger koste ca 100 kr at returnere skærmen
> under de 14 dages fortrydelsesret.
>
> Jeg blev også meget forskrækket over deres oplysninger på hjemmesiden.
> Derfor ringede jeg og forhørte nærmere, da jeg var meget interesseret i
> Dell
> 2005FPW.
> Derefter valgte jeg at bestille til 4173 kr.

Allright - tak for oplysningen.

> Nu venter jeg bare på fragtmanden


Du må meget gerne komme med en lille anmeldelse når den kommer frem. Er
stadig i tvivl om det skal være widescreen 2005FPW eller normal 2001FP.

/Chr.



Esben von Buchwald (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 20-06-05 21:07

>
> Du må meget gerne komme med en lille anmeldelse når den kommer frem. Er
> stadig i tvivl om det skal være widescreen 2005FPW eller normal 2001FP.
>
> /Chr.
>
>

http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

Ukendt (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-05 14:05

> Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke
> kan finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig
> af forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.

Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
returretten.

--

mvh

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk



zczc (20-06-2005)
Kommentar
Fra : zczc


Dato : 20-06-05 15:14


"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
news:42b6bedf$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg er mest bekymret for pixel fejl i forbindelse med køb og da jeg ikke
> > kan finde deres pixel politik, vil jeg som udgangspunkt blot benytte mig
> > af forbrugerlovens 14 dages returret hvis der skulle være 1 pixel fejl.
>
> Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
> returretten.
>
Hvorfor overhovedet finde på noget?



Chr. (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Chr.


Dato : 20-06-05 20:52

>> Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
>> returretten.
>>
> Hvorfor overhovedet finde på noget?

Jeps - man kan altid benytte sig af returretten uden at komme med en
begrundelse.

Min bekymring ligger mere i hvor meget det vil koste at sende skærmen retur.
Har hørt rygter om at Dell forlanger at man skal benytte et betemt
fragtfirma og at det koster flere hundrede kroner at ruturnere produktet.

Endvidere synes jeg deres formulering på deres hjemmeside er lidt uklar!
http://makeashorterlink.com/?A37925B4B
nederst på siden.

/Chr.



Jens C. Hansen (20-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 20-06-05 20:53

zczc wrote:
> "Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> news:42b6bedf$0$305$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Man kan vel bare finde på noget andet end pixel fejl hvis man vil bruge
>>returretten.
>
> Hvorfor overhovedet finde på noget?

Netop - man har jo ret til at fortryde et køb via netbutik indenfor 14
dage, uden at skulle give yderligere grund.

"Morten Bjergstrøm" (21-06-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 21-06-05 09:08

"Chr." <chr*remove*@nybro.dk> skrev:

> Min bekymring ligger mere i hvor meget det vil koste at sende
> skærmen retur. Har hørt rygter om at Dell forlanger at man skal
> benytte et betemt fragtfirma og at det koster flere hundrede
> kroner at ruturnere produktet.

Ja men det kan og må Dell slet ikke. Men det alene er grund nok til
aldrig at handle med det firma (der er flere andre grunde).

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Chr. (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Chr.


Dato : 21-06-05 16:50


> Ja men det kan og må Dell slet ikke. Men det alene er grund nok til
> aldrig at handle med det firma (der er flere andre grunde).

Jeps - men én ting er hvad man som firma må, og hvordan praksis så er.
Personligt orker jeg ikke en langtrukket forbrugersag etc. og derfor ender
man ofte med at accptere betingelser som strider mod lovgivningen.

Det giver netop også grund til bekymring at handle gennem Dell, men man står
lidt i et dilemma når de nu har et godt tilbud på nogle kvalitets TFT skærme
som andre producenter/forhandlere ikke kan matche!

Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?
Alt information er yderst velkomme

/Chr.



Esben von Buchwald (21-06-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 21-06-05 22:26

> Jeps - men én ting er hvad man som firma må, og hvordan praksis så er.
> Personligt orker jeg ikke en langtrukket forbrugersag etc. og derfor ender
> man ofte med at accptere betingelser som strider mod lovgivningen.
>
> Det giver netop også grund til bekymring at handle gennem Dell, men man står
> lidt i et dilemma når de nu har et godt tilbud på nogle kvalitets TFT skærme
> som andre producenter/forhandlere ikke kan matche!
>
> Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?
> Alt information er yderst velkomme

Dell er i kategorien "meget mærkeligt firma" - deres telefoniske og
mailbaserede support er et galehus. Jeg vil ikke anbefale dig at købe en
bærbar PC f.eks. hos dell. Den indeholder bevægelige dele og bliver
flyttet rundt, så chancen for at noget går i stykker er ret stor...

Men deres skærme kan du roligt købe, dem flytter man jo ikke på hver
dag, og der er ingen blæsere eller hængsler som bliver slidt

"Morten Bjergstrøm" (21-06-2005)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 21-06-05 19:01

"Chr." <chr*remove*@nybro.dk> skrev:

>
>> Ja men det kan og må Dell slet ikke. Men det alene er grund nok
>> til aldrig at handle med det firma (der er flere andre grunde).
>
> Jeps - men én ting er hvad man som firma må, og hvordan praksis så
> er. Personligt orker jeg ikke en langtrukket forbrugersag etc. og
> derfor ender man ofte med at accptere betingelser som strider mod
> lovgivningen.
>
> Det giver netop også grund til bekymring at handle gennem Dell,
> men man står lidt i et dilemma når de nu har et godt tilbud på
> nogle kvalitets TFT skærme som andre producenter/forhandlere ikke
> kan matche!
>
> Kan du nævne de andre grunde for ikke at skulle handle med Dell?
> Alt information er yderst velkomme

Et firma der ikke overholder lovgivningen på et punkt kan næppe
forventes at overholde den på en del andre punkter.

En anden ting er, at man ihvertfald en overgang skulle underskrive et
papir på, at det købte udstyr ikke ville blive brugt til formål
omfattet af den amerikanske antiterror-lovgivning.

Kvaliteten af deres produkter er det så som så med - skærmene er
tilsyneladende ok, men ellers er der bare tale om standard bambus PCer.
De er bare dyrere.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste