Hvilket dansk band ?
Fra : Robert Andersen

Dato : 19-06-05 19:25

Konen har bedt mig om den komplet umulige opgave at finde ud af navnet på et
dansk band. Jeg har nedenstående oplysninger

* De var fremme ca. 1999
* Bandet bestod af en mand (tynd med sort lædertøj, mørkt tjavset hår), en
pige (tynd, stod i baggrunden) og et par stykker til...
* De lavede (vistnok) kun en plade, hvorefter den mandlige del gik single
* De sang på engelsk
* Genren skulle være pop/rock

pft.

Robert

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-06-05 07:16

Robert Andersen wrote:

> [...]
> hår), en pige (tynd, stod i baggrunden) og et par stykker til...
> * De lavede (vistnok) kun en plade, hvorefter den mandlige del gik

Du tænker ikke på Eurythmics, vel? Det var mest læderoutfittet der fik
mig til at tænke på Dave Stewart Resten af informationerne passer
ikke på Eurythmics (medmindre man ikke kender så meget til dem, hvilket
ikke er så nemt at tro). De har eksisteret som Eurythmics siden 1981,
men udgav deres seneste plade (Peace) sammen i 1999.
Dave Stewart og Annie Lennox har begge løbende udgivet soloplader siden
starten af '90-erne.

Blot et skud i tågen.

Mvh
Steen

Fra : LIP

Dato : 20-06-05 10:33

De er da ikke udprægede danske - vel?

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-06-05 11:46

LIP wrote:

> De er da ikke udprægede danske - vel?

Arghh, missed that. Nope, Eurythmics er ikke udprægede danske

Mvh
Steen

Fra : Anders Hellerup Mads~

Dato : 21-06-05 23:15

Robert Andersen wrote:
> [...]
> pige (tynd, stod i baggrunden) og et par stykker til...
> * De lavede (vistnok) kun en plade, hvorefter den mandlige del gik single

Jeg syntes godt det kan lyde som Jupiter Day. De havde en manlig
forsanger der sang meget som en pige, og så vidt jeg husker var der også
en kvinde med i bandet. De var helt ekstremt stylede og kørte en ret
artsy, men meget gennemført stil.

De nåede at have et par enkelte hits ("The morning after" og "Empty
space") men netop som de stod over for et rigtigt gennembrud gik de i
opløsning. Efter sigende fordi de havde svært ved at opretholde deres
image som, med deres egene ord, krævede at de opførte sig super arrogant
over for alle andre mennesker.

Så vidt jeg husker gik forsangeren solo og nåede at have et enkelt hit
eller to siden, men jeg har ikke lige bidt mærke til hvad de hed.

Hilsen Anders

Fra : Robert Andersen

Dato : 22-06-05 08:52

"Anders Hellerup Madsen" <anders@hellerup-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes godt det kan lyde som Jupiter Day.

Bingo ! det var dem

Konen og undertegnede takker for hjælpen

/Robert

Fra : PSG

Dato : 21-06-05 23:18

"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pige (tynd, stod i baggrunden) og et par stykker til...
> * De lavede (vistnok) kun en plade, hvorefter den mandlige del gik single

Det meste (undtagen dit tredje punkt) passer på Raveonettes...?

- Patrick