Gastest?
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:23

Hej Alle,

Som ny bruger i dette forum, og nybagt campingvognsejer har jeg et par
spørgsmål vedr. subjekt.

Mine spørgsmål er:

Er der krav om Gastest med jævne mellemrum?

Hvis ja hvor tit skal dette gøres?

Og hvor får man gjort dette henne?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 19-06-05 19:47

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der krav om Gastest med jævne mellemrum?

Nej, der eringen lovmæssige krav - men det er en hamrende god idé, hvis du
vil være sikker på at du og din familie ikke kommer til skade. Og så
nævner
vi slet ikke naboerne på campingpladsen

> Hvis ja hvor tit skal dette gøres?

Da der ikke er krav er der heller ingen regler. Jeg får det selv gjort
hvert
andet år.

> Og hvor får man gjort dette henne?

All cv-forhandlere og en række service-firmaer kan gøre det. Men.......jeg
anbefaler dig at få en fuld gastest, hvor både gastryk, slanger,
regulatorer, gasovn, køleskab og gaskomfur bliver testet igennem. Jeg har

campingpladser set de lidt hurtige test, som koster lidt mindre end de
store, men til gengæld helelr ikke er meget værd. En hurtig trykprøvning
og
en skift af slangen (så tjente vi også lidt på det, gjorde vi) - og så
tror
man, at alt er i orden. Men der blev ikke foretaget test af hverken
gasovn,
køleskab eller komfur, og hanerne inde i klædeskabet blev heller ikke
kontrolleret. Gastest ???? Hm.... det kunne blive en dyr billig
fornøjelse.

Såh............kør til en anerkendt forhandler og betalt hvad det koster.
Man kan jo lige så godt få det gjort ordenligt for 595,- kr. som DCU
testcentrene tager, end at få det gjort halvskidt på 450,- kr.

/Flemming U

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:55

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

Tak for det hurtige svar.

> Såh............kør til en anerkendt forhandler og betalt hvad det koster.
> Man kan jo lige så godt få det gjort ordenligt for 595,- kr. som DCU
> testcentrene tager, end at få det gjort halvskidt på 450,- kr.

Det vil jeg gøre.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-06-05 19:57

Dannie wrote:

> Som ny bruger i dette forum, og nybagt campingvognsejer har jeg et par
> spørgsmål vedr. subjekt.

Du spørger bare løs...

> Er der krav om Gastest med jævne mellemrum?

Nej, der er ikke noget lovmæssigt krav om periodisk gastest.

> Hvis ja hvor tit skal dette gøres?

Men, i sikkerhedens navn, siger mange anbefalinger, at det bør gøres hvert
andet år.

> Og hvor får man gjort dette henne?

Det er en fast procedure, som alle campingforhandlere kan klare på deres
værksted.

Reglerne for installation, drift og vedligehold af f-gasanlæg er reguleret
af gasreglementet - http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/gasregl/B3.pdf - som
blandt andet siger:

"Ejeren (brugeren) skal specielt sørge for,
.. at F-gasinstallationen (herunder gasflasker, regulatorer, slanger og
apparater)
betjenes forskriftsmæssigt og ikke udsættes for overlast,
.. at de gasforbrugende apparater, inkl. disses aftrækssystem, holdes i god
stand,"

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 21:22

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Du spørger bare løs...

Tak det vil jeg gøre

> [...]
> betjenes forskriftsmæssigt og ikke udsættes for overlast,
> . at de gasforbrugende apparater, inkl. disses aftrækssystem, holdes i god

Det var så meget god tillægsviden takker.

--
Mvh.
Dannie