Hvorfor vises favicon.ico ikke?
Fra : Preben Larsen

Dato : 19-06-05 18:50

Hej!
Er der nogen som kan sætte mig på sporet af, hvorfor mit
favicon.ico ikke vises i IE6.0 - men udemærket i FF.
Jeg har anbragt følgende link i headdelen:
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
og selve billedfilen i rodbiblioteket...?

www.prana-terapi.dk

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:55

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har anbragt følgende link i headdelen:
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
> og selve billedfilen i rodbiblioteket...?

Fordi IE viser disse ikoner alt efter hvilket humør den er i.

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-06-05 20:26

CS skrev:

> Fordi IE viser disse ikoner alt efter hvilket humør den er i.

Jep. Se evt. artiklen her: <http://www.html-faq.dk/1015.asp>. Den
forklarer bl.a. hvordan man - som regel - kan få IE til at vise
ikonet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-06-05 18:39

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har anbragt følgende link i headdelen:
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
> og selve billedfilen i rodbiblioteket...?

Du har ikke brugt .ico

<link rel="shortcut icon" href="favicon.png" type="image/png" />

Fra : Preben Larsen

Dato : 20-06-05 22:08

> Du har ikke brugt .ico
>
> <link rel="shortcut icon" href="favicon.png" type="image/png"
/>

Ja - det er rigtigt, men det var .ico da jeg stillede spørgsmålet
første gang. Jeg har siden ændret det til .png og det går jo
udmærket i FF, Opra og Netscape - men ikke i IE

Jeg har i øvrigt problemer med disse små
filkonverteringsprogrammer fx. "bmp2ico" - de afviser mine filer
og erklærer dem for invalid filtype, jeg laver mine iconer i
Adobe.
Lige i øjeblikket kan jeg ikke finde fejlen!

Fra : Thomas

Dato : 20-07-05 07:46

Jeg ser på din side at du har brugt png som filtype. det har jeg ingen
erfaring med, men jeg har oplevet at ico-filen ikke virker alle steder og at
exploreren ikke henter ico-filerne ind efter at den er blevet opdateret.

Jeg har set to måder som teksten bliver skrevet på og har derfor brugt
begge, men det hjælper ikke meget bedre. Jeg har oplevet at den kun vises i
mine foretrukne links og ikke i adressefeltet når siden er hentet. Når jeg
sletter siden fra mine foretrukne og opretter den påny dukker ikonet op, men
det virker aligevel ikke på min anden computer hvor Exploreren er opdateret.

I øvrigt burde det slet ikke være nødvendigt at angive en sti når ico-filen
ligger i roden, men jeg har lige som dig haft svært med at få det til at
virke, og har gjort det for en sikkerheds skyld.

<link rel="icon" href="www.musikplaneten.dk/favicon.ico"
type="image/x-icon">
<link rel="shortcut icon" href="www.musikplaneten.dk/favicon.ico"
type="image/x-icon">

Jeg har lavet ikonet i en icon-editor som jeg hentede på nettet og her blev
jeg klar over at exlporeren under alle omstændigheder ikke kan vise billedet
hvis det er i 32x32 pixel, men kun hvis det er i 16x16

Jeg håber at nogen kan komme med en mere klar indsigt.

Thomas Björklund
- webmaster
www.musikplaneten.dk