Livliner
Fra : Preben Christensen

Dato : 19-06-05 16:37

Hej

Jeg har tit tænkt på om det var smart med en livline i en motorbåd,
hvad enten det er en med påhængsmotor eller indenbordsmotor.
Hvis man nu falder udenbords ja så fortsætter båden jo bare, med mindre man
har en slags "dødmandsknap" der slukker motoren så båden går i stå,
hvis man ikke har det ja så er der jo fare for at skruen får fat i livlinen
og
man bliver trukket ned, hvad har i af sikkerhed inden for dette???

--
Venlig Hilsen

Preben Christensen

Fra : ThomasB

Dato : 20-06-05 09:40

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> livlinen og
> man bliver trukket ned, hvad har i af sikkerhed inden for dette???

Det er ikke meningen at man skal kunne falde overbord med livline på.
Linen skal være kort.

Mvh Thomas

Fra : Martin Kirk

Dato : 20-06-05 19:00

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke meningen at man skal kunne falde overbord med livline på.
> Linen skal være kort.
>
> Mvh Thomas

Jeg har prøvet at falde på dæk, af en sejlbåd så benene var i vandet mens
båden sejlet vider for autopilot og sejl KUN 6 KNOB det kræver en god
kondi
at trække sig op igen jeg var glad for den langskibs line min korte liv
var
hægtet i.derfor er en dødmandsknap en rigtig god i de på en motor båd

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen