Et hurtigt spørgsmål - Football Manager
Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 11:52

Kort og godt, så har jeg Championship Manager 4, som jeg er vild med.

Er Championship Manager 5 fortsættelsen til dette spil, eller er det kun
titlen?

Er Football Manager fortsættelsen af CM serien?

Og hvilket spil er det jeg skal købe?

mvh
Kim

Fra : Kasper Aae

Dato : 19-06-05 12:36

On Sun, 19 Jun 2005 12:52:29 +0200, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

> [...]
>titlen?
>
>Er Football Manager fortsættelsen af CM serien?

Køb Football Manager og hold dig langt væk fra CM5.

Eidos (udgiveren) og SI Games (udvikleren) brød deres samarbejde.
Eidos behold så rettigehederne til navnet "Championship Manager" og et
par små kosmetiske ting. Alt andet beholdte SI Games (bl.a. databasen
og kampmotoren).

SI Games har så lavet en aftale med Sega om at føre spillet videre
under navnet "Football Manager". Eidos har lavet en aftale med en nu
udvikler, om at lave det næste CM spil - helt fra bunden. Så Football
Manager ER den åndelige efterfølger af CM4, hvorimod CM5 er et helt
nyt spil.

--
Kasper Aae

Fra : Kim2000

Dato : 19-06-05 13:07

> [...]
> Eidos behold så rettigehederne til navnet "Championship Manager" og et
> par små kosmetiske ting. Alt andet beholdte SI Games (bl.a. databasen

Uden databasen og kampmotoren er der ikke meget tilbage i CM serien, så
jeg vil følge dit råd og købe Football Manager.
Tak for hjælpen

mvh
Kim

Fra : Nicolai