Hurtig hjælp
Fra : Charlotte

Dato : 19-06-05 11:19

Hejsa

Vi har lige fundet 4 killinger, de to er døde, tror de er en 2-3 dage
gamle
de har stadig navlestreng, den vi tror der er mor vil ikke kendes ved dem

de lå bare nede på vores fortov, hvor skal vi henvende os? vi bor i Ringe

midtfyn.

Charlotte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-06-05 11:28

Hej Charlotte

Jeg ved af erfaring at det kan være utroligt svært at komme i kontakt med
nogen "uden for kontortid"

Kattens Værn i Odense har 65 95 71 75
Inges Kattehjem Odense 70 20 35 55
Dyrenes Beskyttelses kattehjem Odense 66 14 37 51
et alternativ kan være at finde en dyrlæge med weekend-vagt eller kontakte
politiet.

Held og lykke og tak for at I tager jer af det

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Jytte B

Dato : 19-06-05 11:52

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mahatma Ghandi
>
> Man kan også kontakte Falck tlf. 70102030, de tager sig af alle nødstedte

Hilsen
Jytte

Fra : Denise

Dato : 19-06-05 11:45

Charlotte wrote:
> [...]
> dem så
> de lå bare nede på vores fortov, hvor skal vi henvende os? vi bor i

Hej Charlotte
Øv, hvor trist for misserne og en grim oplevelse for jer.
Den eneste ide jeg kan komme på er Falck, 70102030, de skal hjælpe eller tag
selv til dyrlæge med dyrene. Som der står under dyrlægevagten om dette:
--------------------
Falck har via en aftale med Dyrenes Beskyttelse forpligtet sig til indenfor
landets grænser at yde assistance til og transport af syge og tilskadekomne
mindre dyr og skadede vilde fugle til nærmeste dyrlæge, dyrehospital eller
plejestation.

Dette betyder, at enhver uden udgift kan rekvirere transport og behandling
af syge og tilskadekomne herreløse dyr. Står du overfor et sygt eller skadet
herreløst dyr, bør du derfor ikke tøve med at tilkalde hjælp. Du kan selv
tage dyret til nærmeste dyrlæge eller du kan alarmere Falck på telefon 70 10
20 30.Falck har via en aftale med Dyrenes Beskyttelse forpligtet sig til
indenfor landets grænser at yde assistance til og transport af syge og
tilskadekomne mindre dyr og skadede vilde fugle til nærmeste dyrlæge,
dyrehospital eller plejestation.
----------------

En anden mulighed lidt længere ude er måske til Racekattens Ammetjeneste,
fandt lige nogle telefonnumre, måske kan de fortælle hvad du skal gøre, om
de har kontakter i nærheden.
Gurli Petersen, Sjælland 58264779
Siannette Kwee, Jylland 86853131

Desværre ellers har jeg ingen ideer, men Falck er det bedste bud, hvad jeg
selv ville gøre.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 11:59

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så
> de lå bare nede på vores fortov, hvor skal vi henvende os? vi bor i Ringe

Sikke en træls oplevelse.

Der er noget der hedder Husdyrenes vel i Ringe:

http://www.husdyrenes-vel.dk/

Jeg ved dog ikke om det er noget, de kan hjælpe med, men det er da et forsøg
værd....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Charlotte

Dato : 19-06-05 12:26

Hej igen

Mange tak for de hurtige svar. Vi ringede til dyrlægevagten og fik lov at
komme ud til højby dyreklinik med dem, så vi fik skaffet en som havde bil
som kørte os derud hvor de humant aflivede dem, de syntes det var godt vi
var kommet med dem så de ikke led, for de havde jo bare ligget nede i
solen
og pebet hele formiddagen, vi havde hørt piberiet men troede det var en
lidt
større killing som bor her i ejendommen, derfor gik vi til sidst ned. Her
er
en del traffik på fortovet men folk er åbenbart ligeglade for vi var de
eneste der reagerede. Det var en hård oplevelse men vi føler vi gjorde det
eneste rigtige da vi ikke lige kender nogen med killinger som kunne få dem
over, og vores store 9 kg´s hankat syntes heller ikke lige at have lyst
til
at lege mor.

Mvh Charlotte

Fra : Denise

Dato : 19-06-05 14:32

Hej Charlotte

Det var sørme godt I kom forbi, for det var da godt nok synd. Utroligt
ingen gjorde noget.
Jeg kan godt forstå det var en hård oplevelse, hatten af for jer, I har
dælme gjort dagens gode gerning

--
Hilsen Denise